به گزارش سایت خبری پرسون، طبق آمار انجمن خودروسازان چین (CAAM)، در پنج ماهه اول سال 2023، 1.76 میلیون دستگاه خودروی چینی در کشورهای خارجی به فروش رسید که نشان دهنده رشد 81.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
کارشناسان این صنعت تاکید کردند که فعالیت بازار خودروی چین از ماه آوریل شاهد شتاب بیشتری بوده است، اما هشدار دادند که چالشهایی برای این خودروسازان در مسیر دستیابی به رشد فروش در کل سال باقی مانده است.
آمار این انجمن که در روز جمعه منتشر شد، نشان میدهد که وسایل نقلیه سواری بیشترین صادرات را از چین به خود اختصاص داده است.
از ژانویه تا پایان ماه می، فروش این خودروها 96.6 درصد افزایش یافت و در مجموع به 1.46 میلیون دستگاه رسید. این در حالی است که صادرات خودروهای تجاری با رشد 30.9 درصدی به 291 هزار دستگاه رسید.
صادرات خودروهای انرژی نو از جمله خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و خودروهای هیدروژنی در پنج ماهه اول سال به نصف افزایش یافت و به 457000 دستگاه رسید.
انجمن خودروسازان چین خاطرنشان کرد که افزایش نرخهای رشد فروش سالانه به پایههای نسبی پایینتر در سال 2022 نسبت داده میشود که ناشی از تأثیر قابل توجه همهگیری کرونا بر تولید و فروش است.
فروش خودرو در چین در سال 2022 به 26.86 میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال قبل از آن رشد متوسط 2.1 درصدی را نشان میدهد.
فروش و تولید خودروی چین پس از شیوع کووید-19 که عملاً زنجیرههای تامین را برای تقریباً دو ماه مختل کرد و منجر به کمبود قطعات در سراسر این کشور به ویژه در شانگهای شد، در ژوئن 2022 شروع به جهش کرد.