اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.
آلمان اعلام کرد در صورت توقف واردات انرژی از روسیه، ذخایر گاز این کشور تنها تا پایان تابستان یا اوایل پاییز دوام می‌آورد، پس مردم باید صرفه‌جویی کرده و از تعداد دفعات دوش آب گرم خود کم کنند.
بایدن ۱۵۰ هزار و ۴۳۹ دلار مالیات بر درآمد فدرال، ۳۰ هزار و ۷۶۵ دلار مالیات بر درآمد دلاور و ۲۷۲۱ دلار مالیات بر درآمد ویرجینیا پرداخت کرده است.
قیمت نفت خام برنت با ۲ دلار و ۹۲ سنت افزایش به ۱۱۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.
روسیه به راحتی می‌تواند مسیر صادرات منابع عظیم انرژی خود را از سوی غرب به سمت کشورهایی که به انرژی نیاز دارند تغییر دهد.
در معاملات اولیه آسیا ۰.۴ درصد افزایش یافت که با افزایش ۰.۵ درصدی سهام استرالیایی و رشد ۰.۶ درصدی در سهام بلو چیپ چین همراه شد و نیکی ژاپن ۱.۲ درصد رشد کرد.
افت عرضه روسیه بسیار آهسته‌تر از پیش بینی ماه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی است که انتظار داشت صادرات نفت روسیه در آوریل سه میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.
امروز قیمت هر اونس طلا با یک درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.
بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، میزان تولید نفت ایران در ماه مارس، سومین ماه سال جاری میلادی به 2 میلیون و 546 هزار در هر بشکه رسید.
در معاملات امروز قیمت نفت برنت ۵۹ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۵ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.
هر اونس طلا پس از رسیدن به اوج نزدیک به یک ماهه با افزایش ۳.۹ درصدی به ۱۹۷۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.
سازمان تجارت جهانی گفت: «دبیرخانه با استفاده از یک مدل شبیه‌سازی اقتصاد جهانی، پیش‌بینی می‌کند که این بحران می‌تواند رشد تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) را بین ۰.۷ تا ۱.۳ درصد کاهش دهد و رشدی بین ۳.۱ تا ۳.۷ درصد برای سال ۲۰۲۲ به ارمغان بیاورد.
براساس گزارش بانک مرکزی روسیه، خروج سرمایه از این کشور در سه ماهه اول سال 2021، 17.5 میلیارد دلار بوده است، در حالی که این رقم در سه ماهه اول سال جاری به 64.2 میلیارد دلار افزایش یافته است.