اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

تولید گاز خشک آمریکا به ۹۶.۷۱ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۲ و به ۱۰۱.۷۱ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۳ از سطح رکورد ۹۳.۵۵ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.
موسسه آماری اعلام کرد که نرخ بیکاری در ماه فوریه ۱۱.۱ درصد همچنین نرخ بیکاری در ماه مارس برای مردان ۱۰.۳ درصد و برای زنان ۱۳.۹ درصد بوده است.
با عقب نشینی اروپا از تحریم نفتی روسیه؛

قیمت نفت باز هم ارزان شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۹ سنت معادل ۰.۸۷ درصد کاهش به ۱۰۱ دلار و ۵۷ سنت رسید.
در نظام تأمین گندم و آرد صنف و صنعت، پرداخت یارانه به این بخش باعث شده که با وجود بالا رفتن قیمت گندم، نرخ آرد صنایع ثابت بماند و همین امر، موجب افزایش شکاف قیمتی بین خرید گندم و فروش آرد به واحدهای صنف و صنعت، شده است.
ارزیابی اولیه شرکت تحقیقاتی ورتکسا نشان می‌دهد چین در آوریل ۶۵۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را وارد کرد که اندکی کمتر از ۷۰۰ هزار بشکه در روز تخلیه شده در مارس بود.
بیل گیتس گفت: حمله روسیه به اوکراین ، احتمالا مشکلات تورمی را تسریع می کند و به افزایش نرخهای بهره منتهی می‌شود که به نوبه خود کندی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
کاهش تولید در درازمدت توانایی روسیه برای پمپاژ نفت را مختل خواهد کرد، زیرا آب و هوای سخت در مناطق نفت‌خیز مانند سیبری می‌تواند به چاه‌ها در صورت خاموش بودن طولانی مدت آسیب برساند.
قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۸۷۶ دلار و ۸۵ سنت رسید.
وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی اظهار کرد: قیمت جهانی روغن خوراکی احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بالا خواهد ماند و انتظار می‌رود تقاضای اتحادیه اروپا در کوتاه‌مدت به دلیل عرضه کم روغن آفتابگردان و سویا افزایش یابد.
تولید نفت خام عمان به تنهایی در این مدت ۱۲.۲ درصد افزایش داشته است، در حالی که تولید میعانات نفتی عمان در پایان مارس گذشته ۲.۷ درصد نسبت به پایان مارس ۲۰۲۱ کاهش یافته است.
کوپیلوف توضیح داد که تقویت روبل به این دلیل است که اکنون صرفاً مبتنی بر صادرات و واردات است و ارزش آن با برابری قدرت خرید (PPP) تعیین می‌شود.
چهار نفر از کارمندان فعلی و اسبق که از وضعیت پیش آمده آگاه هستند، عنوان کردند که آمازون روز پنجشنبه به بیش از نیمی از مدیران ارشد مرتبط با انبار استیتن آیلند اطلاع داد که آنها را اخراج کرده است.
شاخص میانگین صنعتی داوجونز بیش از 1000 واحد یا 3.1 درصد کاهش یافت که بدترین افت روزانه خود را از 28 اکتبر 2020 ثبت کرد.
شاخص ماهانه قیمت مواد غذایی که توسط آژانس مستقر در رم منتشر شد، در دو شاخص از پنج زیر شاخص کاهش "متوسط" نشان داد که در نتیجه باعث کاهش شاخص عمومی قیمت مواد غذایی شده است.