اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت گازپروم گفت:‌ زمانی که از تحریمی صحبت می شود که به احتمال زیاد اتفاق خواهد افتاد، آنگاه این موضوع در مورد تغییر مسیر صادرات ما به آسیا مطرح می شود
بر اساس آمارهای ارائه شده هند در 20 روز منتهی به چهارشنبه هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 برابر ذغال سنگ بیشتری را از روسیه وارد کرده است.
واشنگتن به طور فعال از ذخایر استراتژیک نفت خود (SPR) در سال گذشته به فروش رسانده تا از افزایش حتی بیشتر قیمت انرژی جلوگیری کند
وزیر اقتصاد روسیه در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ گفت: به خاطر مشکلاتی که در هنگام استفاده از دلار و دیگر ارزهای غربی پیش می‌آید، آنها شبیه سم هستند.
رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا تا نیمه دوم سال آینده میلادی به صفر برسد که نتیجه سیاست‌های سختگیرانه‌ مالی و تاثیر آن بر روند رشد اقتصاد خواهد بود.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۷ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار و ۳۹ سنت رسید.
نبنزیا گفت: برای روسیه ایجاد این کریدورها، بدیهی است که یا مین‌زدایی سرزمینی است که توسط اوکراینی‌ها مین‌گذاری شده است یا اطمینان حاصل شود که گذرگاه در اطراف آن مین‌ها شکل می‌گیرد.

واحد پول روسیه روز سه شنبه برای مدت کوتاهی به 55.63 روبل در برابر دلار رسید که قوی ترین نرخ مبادله آن در برابر ارز ایالات متحده از فوریه 2018 محسوب می‌شود.
کاهش عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا قیمت گاز در این قاره را در روز سه‌شنبه دو رقمی کرد. شاخص قیمت گاز در اروپا 13 درصد بالا رفته و قیمت گاز در انگلیس 11 درصد افزایش‌یافته است.
بایدن در کنفرانس اتحادیه در فیلادلفیا گفت: «من از نزدیک با شرکای اروپایی خود کار می‌کنم تا ۲۰ میلیون تن غلات مسدود شده در اوکراین را وارد بازار کنیم تا به کاهش قیمت مواد غذایی کمک کنم.