اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی به نقل از تحلیلگران هشدار داد که تحریم‌های مربوط به صادرات الماس روسیه که بیش از یک سال است توسط کشورهای گروه ۷ مورد بحث قرار گرفته، ممکن است قیمت جواهرات را در سطح جهانی افزایش دهد.
داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار فرانسه موسوم به "اینسی" Insee نشان می‌دهد که تورم در این کشور طی ماه آوریل به دلیل افزایش قیمت انرژی شتاب گرفته است.
اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا (UNC) در گزارش اخیر خود اعلام کرد که بیش از یک سوم خانوارها در این کشور طی سال گذشته میلادی به دلیل تورم شدید، شاهد کاهش شدید قدرت خرید خود بوده‌اند.
نتیجه گفت‌وگوهای وزیر نفت ایران و عراق در بغداد امضای قرارداد برای تشکیل کمیته‌هایی جهت مذاکره درمورد توسعه زمینه‌های مشترک و همچنین همکاری در بخش‌های پالایشگاهی و پتروشیمی، اکتشاف نفت و توسعه زیرساخت‌ها بوده است.
وزیران اقتصاد و دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی گروه هفت در بیانیۀ خود، ضمن انتقاد شدید از کرۀ‌شمالی و روسیه در کنار ایران، بر «تقویت جایگاه گروه ویژه اقدام مالی در مورد پولشویی (اف.ای.تی.اف) و نهادهای مشابه» تأکید کرده و این نهادها را ضامن یکپارچگی و سلامت نظام مالی جهان خوانده‌اند.

اداره کل گمرک چین اعلام کرد که این کشور در دوره ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی ۱۷۸.۷۷ میلیون تن نفت خام وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
اداره گمرک چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که گردش مالی تجاری این کشور و روسیه در ۴ ماه اول سال جاری میلادی با ۴۱.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۳.۱۵ میلیارد دلار رسیده است.
اداره کل گمرک چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری بین این کشور و ایالات متحده در دوره ژانویه تا آوریل با ۱۱.۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۱۷.۹ میلیارد دلار رسیده است.
دفتر آمار آمریکا اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۳.۴ میلیون دلار رسید.
در ۲۴ ساعت گذشته، بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر به رنگ قرمز درآمد و شاهد فروش گسترده‌ای بود. به نظر می‌رسد که در بحبوحه فروش اتریوم (ETH) توسط ویتالیک بوترین و بنیاد اتریوم، معامله‌گران نیز به دنبال برداشت سود خود هستند.