برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورا‌ها در ۲۴ مرکز استان و ۳۳ شهر

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با تشریح این موضوع که تمامی زیرساخت‌های فنی برای برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ماه سالجاری فراهم است؛ گفت: در این دوره از انتخابات در ۲۴ مرکز استان و ۳۳ شهر کشور انتخابات الکترونیکی در حوزه شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.
تصویر برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورا‌ها در ۲۴ مرکز استان و ۳۳ شهر

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، امیر شجاعان با حضور در برنامه زنده شبکه دو سیما با تشریح روند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سالجاری ضمن به نمایش گذاشتن دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای و تشریح شیوه احراز هویت گفت: یکی از مسائل محوری در این دور از انتخابات، رای گیری الکترونیکی در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که در این دوره از انتخابات با هماهنگی به عمل آمده میان ستاد انتخابات کشور با هیات نظارت مرکزی مجلس شورای اسلامی در تعدادی از کلان شهر‌های کشور انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: رای دهندگان به جای تعرفه کاغذی از کارت الکترونیکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، استفاده خواهند کرد.

شجاعان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: رای دهندگان باید کارت ملی و شناسنامه خود را هنگام رای دادن به همراه داشته باشند.

وی در این خصوص گفت: رای دهندگان که به شعبه مراجعه می‌کنند کارت ملی و شناسنامه خود را برای احراز هویت به کاربر می‌دهند که با قرار دادن کارت ملی در دستگاه احراز هویت توسط کاربر شعبه از طریق پایگاه ثبت احوال احراز هویت می‌شود.

شجاعان همچنین گفت: در مرحله دیگر بعد از اینکه کاربر مطمئن شد این فرد شرایط لازم را برای رای دادن دارد و سابقا هم رای نداده، فرایند اخذ رای صورت می‌گیرد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه ارائه شماره ملی الزامیست، اما کارت ملی برای تسریع در فرایند احراز هویت است از مراجعه کنندگان به تمامی شعب سراسر کشور خواست که کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات تصریح کر د: رای دهندگان با مراجعه به دستگاه‌های الکترونیکی و وارد کردن کد داوطلب مورد نظرشان، تصویر و مشخصات نامزد را روی صفحه می‌بینند و بعد از تایید تمامی نامزد‌های مورد نظر با ثبت و فشار دادن کلید سبز، رای گیری را به اتمام می‌رساند.

وی گفت: با همین فرایند، رای دهندگان رای خود را به نامزد مورد نظر خواهند داد و رای آنان چاپ و پس از نمایش در صندوق تعبیه شده در ذیل دستگاه انداخته خواهد شد.

شجاعان در خصوص شمارش کاغذ‌ها هم گفت: در بحث رای گیری الکترونیکی کاغذ‌ها شمارش نمی‌شود، اما برای احتیاط و فقط از باب اعتراض داوطلبان و بازشماری احتمالی نگهداری می‌شود.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور درخصوص احتمال قطعی برق هم گفت: در صورت قطعی برق، دستگاه‌ها باتری ذخیره انرژی دارند که تا حدود یک ساعت کار می‌کند و در صورت تداوم قطعی برق، بیش از یک ساعت نیز این دستگاه‌ها با یک باتری خودرو کار می‌کنند و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

305218