انتخابات

اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به تفکیک استان‌ها ۱۰ استانی که بیشترین استقبال ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند عبارتنداز استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان که بیشترین ثبت‌نام‌ها را داشتند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره ثبت‌نام متقاضیان مجلس دوازدهم گفت: این مرحله از ۲۷ مهر کلید خواهد خورد و داوطلبان باید اطلاعات شخصی، خانوادگی و سوابق خود را در سامانه وارد کرده و هم‌چنین یک شماره حساب بانکی برای فعالیت‌های تبلیغاتی‌شان معرفی کنند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات سابق مربوط به چند دهه قبل بود و با نارسایی‌ در حوزه‌های مختلف همراه بود که در راستای دفاع از حقوق مردم و داوطلبان به‌روزرسانی شده است.
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی درخطاب به شورای نگهبان مبنی بر حذف مهر محرمانه بر دلایل ردصلاحیت خود گفت: شورای نگهبان مهر محرمانه نامه را حذف نمائید تا بتوانم نامه‌ی شورا را برای عموم علنی نمایم.
رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس جمهور دولت سیزدهم اعلام کرد: تحرکات مختلفی برای عملیات کمتر کردن مشارکت در انتخابات صورت گرفت که برخی دانسته و برخی از روی غفلت در آن دست داشتند.
گزارش پرسون از ابطال انتخابات شوراها در برخی شهرها:

زمانی که تر و خشک با هم می‌سوزند

تخلفات گسترده برخی کاندیداها سبب ابطال انتخابات شورای اسلامی در برخی شهرها شد که از این طریق افرادی که سالم رقابت کرده و پیروز شده بودند نیز حذف شدند. 
با اطلاع، هدایت و نظارت نماینده سازمان قضایی نیروهای مسلح در ستاد انتخابات استان تهران، اعضای یک باند خرید و فروش آرای شورای شهر که تماماً غیرنظامی بودند در شهر پردیس شناسایی و دستگیر شدند.
کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

سیاست متفاوت رسانه‌های غربی در پوشش انتخابات ایران و فرانسه

در شرایطی که انتخابات ایران چه از ماه‌ها قبل از برگزاری و چه پس از برگزاری از حیث مشارکت مورد رصد مستقیم رسانه‌های غربی قرار گرفت و آن‌ها مدعی بودند که مشارکت زیر ۳۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران انجام می‌گیرد و آن را مصداق ضعف کشور، ملت و نظام ایران می‌دانستند، همین رسانه‌ها پس از برگزاری انتخابات فرانسه این مسئله مهم را که فقط نزدیک به ۳۰ درصد شهروندان فرانسوی در انتخابات شرکت کردند را به محاق بردند، در زمره اخبار درجه دو یا سه پوشش دادند و برخی از آن‌ها اصلاً به آن نپرداختند.
آیا وزارت کشور آمار 4 میلیون رأی باطله را به تفکیک اعلام کرده است؟ در این صورت بقیه روی برگه چه نوشته‌اند. اساسا وزارت کشور چنین وظیفه‌ای دارد یا ایشان حدس می‌زند و به چنین عددی رسیده است؟
تقلیل شکست انتخاباتی به مرحله‌ای از سیاست ورزی و تشبیه این شکست به مرگ جریان اصلاحات دو منتهی‌علیه روایت اصلاح طلبان پس از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بوده و این در حالی است که این شکست تنها بخش کوچکی از چالش‌های متعدد اصلاح طلبان پس از ۲۵ سال کنشگری سیاسی است.
حجت الاسلام مهدوی‌زادگان عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در یادداشتی ضمن بررسی رفتارهای گروه‌های سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به این سوال پاسخ داد که چرا مشارکت ۵۰ درصدی، پرشور نامیده می‌شود.
«پرسون» از اختلاف نظرات بعد انتخابات می گوید؛

فقط آنچه که من می گویم!

در هر گوشه و کناری، جمعی را شاهدیم که انتخابات را موضوع اصلی بحث خود قرار داده اند. اما در این میان جدل های انتخاباتی رنگ و بوی متفاوتی یافته است. افرادی که شنیدن صدای مخالف را ندارند و نمی خواهند مخالف نظرشان حرف زده شود و مخالفانشان را مورد عتاب و نارضایتی خودشان قرار می دهند. همچون مثل«مرغ که یک پا دارد» آنها هم بر روی نظرشان ایستاده وکوتاه نمی آیند..

سازمان آگهی های پرسون