روحانی و رئیسی، هردو منتقد!

جنجال احراز صلاحیت در شورای نگهبان / تاکنون کدام چهره ها با ردصلاحیت ها مخالفت کردند؟

با اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حالا بیش از هر زمان دیگری روشن است که برخی مقامات از ترکیب نهایی کاندیداهای انتخابات راضی نیستند.
تصویر جنجال احراز صلاحیت در شورای نگهبان / تاکنون کدام چهره ها با ردصلاحیت ها مخالفت کردند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، برخلاف ادوار پیشین، نامزدهای ردصلاحیت شده واکنش تندی نسبت به صلاحیتها نشان نداده و حتی چهره ای مانند محمود احمدی نژاد که گمان می رفت به تندی واکنش نشان دهد، عملا سکوت کرده است.

لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان گزینه های جریان اصلاحات هم واکنشی تند نشان نداده اند و افرادی چون تاجزاده و آخوندی هم که پیش بینی می شد ممکن است دست به انتقادات جدی تری بزنند هم به گلایه های معمول بسنده کرده اند.

این وضعیت اما در میان مقامات عالیرتبه کشور به گونه ای دیگر رقم می خورد. شاید اولین واکنش منفی به بررسی صلاحیت ها را ابراهیم رئیسی انجام داد. رئیس دستگاه قضا که خود در میان نامزدهای تایید شده است، گفت که برای رقابتی شدن انتخابات تلاش می کند. معنای حرف او این بود که این انتخابات را رقابتی نمی بیند.

حسن روحانی نیز امروز به تندی واکنش نشان داده و گفته برای بررسی دوباره صلاحیت ها به رهبر انقلاب نامه نوشته است. پیش از او، آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که برادرش در این دوره ردصلاحیت شد با واکنش تند، نسبت به تصمیم شورای نگهبان اعتراض کرده است. او خود، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

به این ترتیب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و درحالیکه نامزدهای ردشده ترجیح داده اند سکوت کنند و چهره هایی مانند سعید محمد، حتی حاضر به انتشار بیانیه هم نشده اند، دیگر مقامات کشور به تندی در حال بحث درباره وضعیت صلاحیتها هستند.

ممکن است دلیل سکوت فعلی نامزدهای ردصلاحیت شده، امیدواری به بازگشت به انتخابات با حکم حکومتی رهبر انقلاب باشد. بنابراین شاید از هفته آینده انتقادات تندتری نسبت به روند بررسی صلاحیتها را شاهد باشیم.

301023