تا انتخابات

مناظره نخست کاندیدای ریاست‌جمهوری در حالی برگزار شد که در این مناظره هیچ برنامه راهبردی برای برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصاد کشور ارائه نشد و بیشتر وقت این مناظره صرف جنگ لفظی کاندیداهای ریاست‌جمهوری شد.
رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود، آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده، سقوط اخلاق سیاسی است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۲۹ بار با بردن اسم بنده به من تهمت زدند با توجه به اینکه به رقیب اصلی بنده ۵ دقیقه فرصت اضافی داده شد، باید ۲۰ دقیقه فرصت اضافی برای پاسخگویی به بنده هم اختصاص یابد.
پیش از شروع اولین مناظره بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری، فرشاد مومنی، اقتصاددان در جلسه روز پنجشنبه موسسه دین و اقتصاد به واکاوی فرآیندهایی پرداخت که در شرایط فعلی می‌تواند کشور را از جنبه اندیشه‌ای از عوام‌گرایی و عوام‌فریبی نجات دهد.
رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به رعایت بیشتر اخلاق دعوت کرد و با استناد به روند مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری، از آنها خواست تا به ارائه برنامه‌های خود بپردازند.
آمار نامزدهایی که در تاریخ انتخابات کمترین رأی را آورده اند

چه کسی نفر آخر می‌شود؟

در این گزارش مروری داریم بر افرادی که در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران کمترین رأی را آورده اند.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

شهرداری مردم را نسبت به حقوق خود آگاه نماید

پرتوی گفت: بسیاری از شهروندان از حقوق خود اطلاع ندارند؛ شهرداری می تواند در جهت اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم نسبت به حق و حقوقشان اقدامات ارزنده ای داشته باشد‌.
رییس انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کرج اعلام کرد که نامزدهای متخصص، متعهد ، کارآمد، انقلابی و دغدغه مند برای انتخابات شورای اسلامی شهر کرج به مردم معرفی می کنیم.
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مازندران مطرح کرد:

لزوم بررسی دلایل استعفای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مازندران با اشاره به استعفای اعضای هیئت نظارت شوراها در مازندارن گفت: اعضای هیئت نظارت اهل ترک میدان و استعفا نیستند و باید دلیل کارشان بررسی شود.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: ورود آقای همتی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک مدیر اجرایی با تجربه و با سابقه خوب نقطه امیدی برای حل معضلات و گرفتاری‌ها و مشکلاتی است که بدان مبتلا هستیم.

معاون اول رییس جمهوی نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را هم در برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب خواند و نوشت: اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید صدا و سیما امکان پاسخگویی وزرا و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند.
مناظره نخست نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع اقتصاد، هفت عنصر مغفول داشت. از نگاه کارشناسان، بیشتر نامزدها «پارادایم و چارچوب فکری» مشخصی برای حل ابرچالش‌های اقتصادی معرفی نکردند. همچنین اکثر نامزدها به جای ارائه راهکار درمان، به «تشریح صورت مساله» پرداختند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بخشی از وعده‌های اقتصادی‌، وعده‌هایی هستند که دربرگیرنده هزینه‌ای جدید نیستند، عنوان کرد: اما باید دقت داشت که با توجه به سوابق افراد، به وعده‌هایی که می‌دهند عمل خواهند کرد یا خیر. ممکن است کاندیدایی وعده مالی ندهد، اما بگوید برای کاهش نقدینگی و افزایش ارزش پول ملی برنامه دارد. در این جا مردم باید به سوابق نامزدها توجه کنند، چراکه بسیاری از این افرادی که چنین ادعاهایی می‌کنند، خودشان به نوعی در ایجاد وضعیت موجود دخیل اند.
ستاد انتخابات محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سانسور نخستین فیلم مستند این کاندیدا توسط صدا و سیما خبر داد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتظارم از اولین مناظره خیلی بیشتر از این بود،گفت: فکر می‌کردم که در مناظره آمدیم که بحث‌های اقتصادی با هم بکنیم و مدل فعالیت خود را ارائه دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رییس جمهوری از نظر اختیارات چیزی کم ندارد ولی کسی که رییس جمهور می‌شود باید هماهنگی با سایر قوا زیر نظر رهبری را مد نظر داشته باشد.
محسن رضایی در مناظره دیروز با اشاره به وقوع یک حادثه بزرگ گفت: «چالشها و اَبَر چالشهای مهمی مثل آب، جمعیت، صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی بانک‌ها، نقدینگی، بیکاری، گرانی و بدتر شدن محیط کسب و کار در راه است و من برای همه‌ی این مسائل خودم را آماده کرده‌ام.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور باید بین بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس، هماهنگی ایجاد کند و تدابیری اندیشید که اگر کسی وارد بازار بورس شد، با اطمینان وارد شود.