تا انتخابات

احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان:

شورای نگهبان در تایید همتی و مهرعلیزاده تجدید نظر کند/اصلاح طلبان بی اخلاقی نکنند

احمدرضا دلیران فیروز عضو شورای کمیته جوانان شورای وحدت اصولگرایان درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نکاتی را بیان کرد که در ادامه می‌خوانید
غلامحسین کرباسچی درباره مناظره‌های انتخاباتی گفت: من فکر می‌کنم دو تا مشکل هست. اول نحوه طراحی مناظره و نگاه صدا و سیما. عزیزان صدا و سیما همان طور که به برنامه‌های «کودک شو» و «خندوانه» نگاه می‌کنند، نگاه‌شان به مناظره هم همین است.

مبارزات انتخاباتی سیاسی هفت نامزد ریاست‌جمهوری در فضایی سرد مدت‌هاست که آغاز شده؛ از فیلم‌های مستند تا گفت‌وگوهای رسانه‌ای، از مناظره‌های هفت نفره تا مونولوگ‌های مقابل دوربین و پشت میکروفن و از شعارهای همیشگی تا وعده‌های تکراری.
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم به‌حق از عمل نشدن به وعده‌ها گلایه‌مندند گفت: این حق گلایه از یک حق قانونی یعنی شرکت در انتخابات که بر گردن مردم است، کوتاه نمی‌آید.

به منظور انعکاس حماسه حضور مردم در گزینش ریاست جمهوری محقق شد:

اعلام ویژه برنامه‌های انتخاباتی صدا وسیمای مرکز زنجان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از اعلام ویژه برنامه‌های انتخاباتی صدا وسیمای مرکز زنجان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای انعکاس حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در واحد‌های مختلف اندیشیده شده است.

رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران با اعلام حمایت این تشکل از نامزدی محسن مهرعلیزاده، گفت: مهرعلیزاده خاستگاه خود را اصلاح‌طلبی عنوان کرده است و در این باره دیداری هم با او داشته‌ایم و نقطه نظرات خود را اعلام کرده‌ایم اما همتی خود را مستقل عنوان کرد.
نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری با پس‌لرزه‌هایی همراه شد. صداوسیما به رئیسی وقت اضافه داد و همین موضوع واکنش نامزدی دیگر را به‌دنبال داشت. این بخشی از پس‌لرزه مناظره‌ای است که با اتهام‌زنی‌های گسترده نامزدها به یکدیگر به حاشیه رفت. حالا ۱۰ روز مانده تا برگزاری انتخابات، نامزدها می‌کوشند بر مسائل اقتصادی مربوط به معیشت مردم مانور دهند.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نه در سوالات و نه در اظهارات اجازه نمی‌دهند که کاندیداها به حوزه بحران‌های اقتصادی فعلی و تحریم‌ها ورود کنند و قصد دارند، آنها را به ناکارآمدی دولت فعلی نسبت دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حساب اینستاگرام خود نوشت: افتخارم ایستادن در مقابل رانتخواران بود. در دوره من یک موسسه غیرمجاز ایجاد نشد و بدهی برخی بدهکاران بزرگ برگشت داده شد و هیچ ابر بدهکاری جدیدی ایجاد نشد.
رئیس ستاد مردمی انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان یزد:

قهر مردم با صندوق های رای دشمنان را امیدوار می کند/انتخاب اصلح؛ راه نجات کشور

رییس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در استان گفت:  اگر مردم  با صندوق های رای قهر کنند دشمن را امیدوار کرده و در صورتی که حضور پرشور مردم را در انتخابات داشته باشیم شاهد کاهش فاصله های طبقاتی خواهیم بود.
دبیر ستاد انتخابات استان همدان:

تایید صلاحیت ۴۰ نامزد انتخابات شورا‌های شهر


دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: با بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده ۴۰ نامزد انتخابات شورا‌های شهر در استان تایید صلاحیت شدند.
درحالی‌که کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مانده است، به گواه نظرسنجی‌ها و جو حاکم بر جامعه فضای سردی بر آن حاکم است، انتخاباتی سرد و بی‌روح که اولین مناظره (که البته به مصاحبه بیشتر شبیه بود) تلویزیونی هم هنوز نتوانست یخ آن را آب کند.
اولین مناظره سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی پانزدهم خردادماه برگزار شد که هر چند محور اصلی آن مسائل اقتصادی بود اما به اعتقاد افرادی که پای رسانه ملی نشسته بودند پاسخ‌های کاندیداها نه‌تنها قانع‌کننده نبود بلکه برخی آنها اصلا به سوالات مطرح‌شده توجه نکرده و به پاسخ‌های بی‌ربط اکتفا کردند.
واکنش‌ها به مناظره نخست همچنان ادامه دارد؛

از وعده‌های تازه نامزدها چه خبر؟

عرصه سیاست ایران امروز در حالی دومین مناظره هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری را شاهد خواهد بود که واکنش‌ها به مناظره نخست همچنان ادامه دارد. نامزدها هم فهرستی از وعده‌ها را در هر نشست خبری، توییت و برنامه تبلیغاتی دیگر به مردم ارائه می‌دهند.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

ناکارآمدی مدیریت شهری

طالبی نژاد گفت: بی هویت و صنعتی شدن شهرها به ناکارآمدی و نا متوازن بودن توسعه شهری و مدیریت شهری بر می گردد.