گزارش و گفتگوی اختصاصی

محمدی؛ بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و اسپانسر کارهای سینمایی و تلویزیون:

اهمیت دادن به سینمای گیشه باعث پیدا شدن کارگردانان غیرهنری شده است

دغدغه های بنده در مورد کارگردانی این است که اهمیت دادن به سینمای گیشه باعث پیدا شدن کارگردانان غیرهنری شده است و همین موضوع باعث ساخت کارهای سینمایی و تلویزیونی کم بیننده شده است و این موضوع موجب شده تا بیننده ها به سمت شبکه های خارجی گرایش پیدا کنند.
پرسون از تعطیلی کسبه همدان گزارش می دهد؛

جولان مشکلات معیشتی اصناف، زیر سایه کرونا

جولان مشکلات معیشتی و تورم در چند سال اخیر در کشور با شیوع ویروس کرونا گذران زندگی کسبه را سخت تر از گذشته کرده است.
قابل قبولترین تعریف اختلال‌های روانی می‌گوید که اختلالات روانی به صورت یک سندرم یا الگوی رفتاری یا روانشناختی مهم بالینی تصور شده است که در یک فرد روی می‌دهد و با ناراحتی (یک علامت دردناک) یا ناتوانی (تخریب در یک یا چند زمینه مهم عملکرد) یا با افزایش قابل ملاحظه خطر مرگ، درد، ناراحتی و ناتوانی یا فقدان مهم آزادی همراه است.
مدیریت شهری از مهمترین مباحث اداره هر شهری است که باید با شناخت از نیازها، علایق و سلیقه شهروندان آن شهر در بخش فرهنگی و اجتماعی در راستای رفع نیازهای ساکنان آن شهر از سوی مدیران مربوطه اجرایی شود.
در این راستا تجربه، تخصص و انگیزه و ایده های نو بسیار می تواند مدیران شهری را همیاری کند.
استفاده از هنرمندان بومی شهر برای انجام اقدامات فرهنگی و هنری، اقدامات زیبا سازی و مبلمان شهری از راهکارهای اساسی در این حوزه تلقی می شود.
جوانان هنرمند با باورها، ایده ها و نوآوری های خلاقانه می توانند در ارتقای زیبا سازی و مبلمان شهری بسیار تاثیرگذار باشند.

کفاشی؛ کارگردان و منتقد سینما در گفت وگو با پرسون:

«محتواسازی» در سینمای ما وجود ندارد/ استرس معلول تولیدات سینمایی کشور

کفاشی؛ کارگردان و منتقد سینما گفت: با نگاهی به فیلم‌هایی که در سالن‌های سینما اکران می شود به خوبی متوجه محتوای پوچ آنها می شویم، سینمای ما محتواسازی ندارد و تنها به دنبال تلقین یک استرس به بیننده است.

تقوی‌نیا، کارشناس مسایل سیاسی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

پشت پرده مذاکره ایران و سعودی‌ها در عراق

علیرضا تقوی‌نیا، کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: موضوعات مذاکره پرونده های یمن و لبنان بوده است. سعودی‌ها به ایران پیشنهاداتی در خصوص عدم حمایت از دولت نجات ملی در قبال حل مشکل تشکیل دولت و اقتصاد لبنان را مطرح کرد که با واکنش قاطع طرف ایرانی روبرو شد.

شیرزادی؛ کارشناس مسایل آموزشی در گفت‌وگو با پرسون:

تاریخ مصرف برنامه «شاد» گذشته است/ سرخوردگی پنهان دانش آموزان در ادامه تحصیل

یک کارشناس مسایل آموزشی گفت: تاریخ مصرف برنامه «شاد» برای دانش آموزان یک تاریخ انقضاء دارد که بی شک این تاریخ ماه‌هاست که گذشته است و باید به دنبال روش نوین‌تری برای تداوم آموزش‌ها در فضای مجازی باشیم.

گزارش پرسون از خسارت‌های اقتصادی کرونا؛

تیغ کرونا بر گلوی آرایشگاه‌ها/ تغییر شغل اجباری آرایشگران

کمتر آرایشگری مالک ملک خود است و تعطیلی اجباری به علت کرونا بسیاری از آرایشگران مستاجر را متحمل خسارت‌های کلان کرده‌است و در مقابل هیچ حمایتی از سوی دولت به صنف آرایشگران نشده است.

طیبی؛ کارشناس بانکی در گفت وگو با پرسون:

با «وام» نمی‌توان کرونا را مهار کرد

طیبی؛ کارشناس مسایل بانکی و اقتصادی گفت: اگر دولت می‌خواهد که اصناف و گروه‌هایی که از این وضعیت آسیب دیده‌اند را حمایت کنند، باید نخست یک کارگروه تخصصی تشکیل می‌داد و سپس اقدام به توزیع تسهیلات می‌کرد.

محمد کریمیان گفت: در طی شبانه روز گذشته، بر اساس تست های قطعی گرفته شده، 317 مورد جدید ابتلا به ویروس کووید در استان ایلام به ثبت رسید.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

بررسی علت معضل تعلل در بارگیری نهاده ها/ با واردکنندگان خاطی برخورد جدی می شود

صنعت مرغداری نقش مهمی در تبدیل دانه ها و سایر محصولات کشاورزی به گوشت و تخم مرغ که مواد غذایی مفیدی برای سلامت انسان هستند، دارد.

یک کارگردان جوان اصفهانی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

کارگردان زندگی خودت باش

کارگردان جوان اصفهانی با بیان اینکه معتقدم است باید کارگردان زندگی خودت باشی گفت: ساختن فیلم در سینما را دوست دارم و برای آن شبانه روز تلاش می کنم.
سید مجید قریشی، کارشناس اجتماعی در گفت و گو با پرسون؛

ورود پیرمردها به شورای شهر به صلاح شهر نیست

سید مجید قریشی، کارشناس امور اجتماعی، پیرامون موضوع شرایط کاندیداهای شورای شهر، با بیان اینکه شورای شهر آسایشگاه سالمندان نیست، گفت: ورود پیرمردها به شورای شهر به صلاح نیست

مدیر حوزه علمیه کامیاران در گفت وگو با پرسون:

بسیاری در تلاش برای کمرنگ کردن انتخابات ریاست جمهوری هستند

مدیر حوزه علمیه شهرستان کامیاران گفت: بسیاری از کسانی که عمدا یا سهوا به دنبال جلوگیری از برگزاری یک انتخابات پرشور در کشور هستند، این مهم را به اذهان مردم القا می کنند که این انتخابات فرمایشی است، این انتخابات تاثیری در وضعیت ما ندارد و... که همه این سخنان تلاشی برای کمرنگ کردن این همه پرسی بزرگ ملی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفت وگو با پرسون:

کمک های ضروری بین مردم روستای «جشنی آباد» مریوان پخش شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با بررسی های به عمل آمده در بحث آسیب های زلزله و نیازهای ساکنین روستاهای محل این زمین لرزه صبح امروز کمک های جمعیت هلال احمر استان کردستان به روستای «جشنی آباد» رسید و بین مردم این روستا پخش شد.

پرسون باید ها و نبایدهای تشکیل سازمان طب ایرانی اسلامی را بررسی می کند؛

آیا طب سنتی از نظام پزشکی مجوز می گیرد؟

در تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته، طرح پر سر و صدای تشکیل سازمان طب ایرانی اسلامی با امضای 26 نماینده تقدیم مجلس شد. و حضور پر رنگ نمایندگان اصفهانی در این لایحه قابل توجه و تامل بود لایحه ای که بیم ها و امید های زیادی را بر انگیخته است.
در کمتر از 24 ساعت بیش از 505 بیمار مبتلا به کرونا در سطح استان کردستان شناسایی شده است که نیمی از این بیماران به نوع کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان در گفت وگو با پرسون:

بسیاری از رسانه های بیگانه به انتخابات ایران چشم دوخته اند

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: انتخابات ریاست جمهوری ایران با توجه و رصد وضعیت کنونی کشور، منطقه و جهان بسیار حساس و تاثیرگذار است تا جایی که از هم اکنون بسیاری از رسانه های بیگانگان چشم به آن دوخته اند.

گزارش پرسون از ناهنجاری های اجتماعی در کردستان:

افزایش آمار سرقت در استان/ رشد مبتلایان به اعتیاد نگران کننده است

رفع این مشکلات از یک سو بسیار زمانبر است و از سوی دیگر نیاز به انجام کارهای تخصصی و فرهنگ سازی دارد و بی شک اگر در این پروسه وقفه ای و یا اینکه بخشی از کار مغفول بماند، تمام زحمات ما بیهوده خواهد بود.