گزارش و گفتگوی اختصاصی

استاندار یزد تقویت رسانه ها را یکی از الزامات انکار ناپذیر در راستای پیشرفت و تعالی استان دانست و گفت: رسانه ها در دولت سیزدهم تفاوت معناداری را در توجه و حمایت از خود احساس خواهند کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با پرسون:

وجه درونی هنر معماری بر ارزش آن هنر مهر تایید می گذارد

هنر معماری یکی از هنرهای تاثیرگذار در روند شهرسازی مطابق با فرهنگ بومی هر منطقه است که می تواند سبک زندگی گذشتگان و روش ساخت و ساز مردمان آن منطقه را به دیگران معرفی کند.
آتش نشانی بازی مرگ و زندگی است. دلی به بزرگی آسمان میخواهد تا شعله‌های آتش را با پوست و گوشت  لمس کرد اما عقب ننشست. چه می‌شود گفت در وصف این بزرگ مردان که این همه شجاعت، شهامت، بزرگ‌منشی و ایثار و از خودگذشتگی را به تصویر کشید. زبان در توصیف این شیرمردان ناتوان است.
یک پرورش دهنده قارچ دکمه‌ای گفت: میزان تولید قارچ در شرایط مساعد اقلیمی و سخت‌افزاری معادل ۳۰ درصد از میزان کمپوست به کار رفته در کشت قارچ خواهد بود.
دولت سیزدهم که با شعار تولید یک میلیون مسکن در سال به روی کار آمده اینک در تلاش برای تحقق وعده خویش است وعده ای که علاوه بر خانه دار کردن مردم می تواند در ایجاد اشتغال نیز موثر باشد در همین جهت تلاش دارد تا قیمت مصالح ساختمانی را کاهش داده و کنترل نماید  اما خبرها از این حکایت دارد که مافیای ساخت مسکن برای ایجاد اخلال در این حوزه دست به کار شده و طرح گرانی مصالح ساختمانی را کلید زده است
صنایع دستی هر استان و کشوری به عنوان یک هنر همواره مورد توجه بوده و این صنایع در تولید و ایجاد اشتغالزایی نقش مهمی در توسعه دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

28 فوتی کرونایی در استان طی 24 ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از فوت 28 بیمار کرونایی طی 24 ساعت گذشته در این استان خبر داد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج در گفتگو با پرسون:

مردم اهل سنت کردستان محبت اهل بیت (ع) را در دل خویش دارند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: مردم اهل سنت کردستان دل در گرو اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسول الله (ص) دارند و هر ساله میزبان بسیاری از زواری که به کربلا می‌روند، هستند و این امر را برای خود مایه افتخار و مباهات می‌دانند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا از عدم ممنوعیت تردد بین شهرهای خوزستان خبر داد و گفت: سفرهای بین استانی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مجاز نیست.
گزارش پرسون از نظارتی که در قوچان وجود ندارد؛

طرح هایی که فقط روی کاغذ می ماند

خبرنگار پرسون برای پیگیری مصوبه کاهش ساعات مجالس عروسی در ایام کرونا سری به تالارهای عروسی در شهرستان قوچان زد که با اتفاقات عجیبی مواجه شد.
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی همدان گفت: ۳۱ درصد از بیماران کرونایی در کل کشور در بیمارستان های آتیه پذیرش می شوند و در هر پیک دو سوم ظرفیت بیمارستان مختص بیماران کرونایی است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: هیچ نهادی از بیرون دخالتی در کاندید شدن شهردار برای شورای شهر نداشته است، مشورت شده اما انتخاب بر اساس استقلال رای بوده است.
دولتی که نتواند دستورالعمل‌های خود را عملیاتی کند و در مقابل دلال و واسطه کم می‌آورد دیگر حرفی برای گفتن ندارد، بخشنامه‌های دستوری دولت در کدام حوزه عملیاتی می‌شود؟! مگر دولت مقرر نکرد که بازار مسکن تورمی بیش از 25 تا 35 درصد را تجربه نکند؟! ولی کدامیک از دستورالعمل‌های دولتی محقق گردید؟!.
پدیده بازنشستگی از جمله مباحث مربوط به نظام تامین اجتماعی است که در ارتباط با پدیده دیگری موسوم به سالمندی قرار دارد، ‌هرچند سالمندی مساوی با بازنشستگی نیست ولی می تواند یکی از علل بازنشستگی تلقی شود.
منتخب مردم همدان در شورای ششم:

به شدت از عملکرد مدیریت شهری دفاع می کنم

منتخب مردم در شورای ششم شهر همدان با تاکید بر اینکه به شدت از عملکرد مدیریت شهری در دوره پنجم دفاع می کنم، گفت: به عملکرد مدیریت شهری براساس شرایط موجود نمره قبولی بالای (هفده) می دهم.
در زندگی اقتصادی معمولاً موضوع نقدینگی و احتیاج به آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. چراکه بخش‌های مختلف جامعه همواره با محدودیت منابع مواجه بوده و هستند و یکی از مهمترین منابع مورد نیاز منابع مالی است لذا به منظور تامین نیازهای مالی، بانک‌ها تسهیلاتی را درقالب عقود مختلف دراختیار افراد قرار می‌دهند. در واقع بانک‌ها با جذب سپرده‌ها، تسهیلاتی را در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌دهند.