ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

تاثیر فعالیت غیرمجاز مراکز استخراج رمزارز بر قطعی‌های برق؛

نکاتی درباره بحران خاموشی و رمزارزها

روند صعودی قیمت برخی رمزارزها در ماه‌های گذشته، ریزش شاخص بورس در ایران و نقدینگی سرگردان خارج‌شده از بازار سرمایه، میلیون‌ها ایرانی را به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها با خرید و همچنین استخراج رمزارزها سوق داد و استفاده از برق برای تولید رمزارز به جای تولید کالا و خدمات، علاوه بر فشار به صنعت برق و ایجاد بحران خاموشی، مسبب کاهش تولید سایر کالاها و خدمات ضروری نیز خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن فناوران بلاکچین، استخراج رمز ارز در واحدهای کشاورزی را نتیجه تعرفه گذاری نامتوازن در بخش تامین انرژی برق می‌داند.
اکثر آلتکوین ها طی چند هفته گذشته به دلیل افزایش قیمت بیت کوین تا بالای سطح 50 هزار دلار، به خوبی موفق به بازیابی سطوح قبلی خود شده اند. لایت کوین، یکی از بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده که در حال حاضر در رتبه دوازدهم از نظر ارزش بازار قرار دارد، نیز در ماه آگوست (مرداد و شهریور) افزایش 38 درصدی را به نمایش گذاشته است.

آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز 11 شهریور؛

بیت کوین به 50 هزار دلار رسید / اترنزدیک به 4 هزار دلار

ارز رمزنگاری شده اول بازار هفته ی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. دوشنبه گذشته، قیمت بیت کوین از مرز 50000 دلار عبور کرد، اما خرس ها اجازه افزایش بیشتر را به آن ندادند.

روند صعودی اتریوم بالاتر از سطح پیووت 3500 دلاری ادامه یافت. اتر (ETH) شتاب خود را افزایش داد و توانست از سطح مقاومت 3650 دلاری عبور کند. قیمت حتی از 3750 دلار گذشت و بسیار بالاتر از میانگین متحرک ساده ساعتی 100 قرار گرفت.

پس از آن که قیمت بیت کوین بالاتر از منطقه 46500 دلار مبنای حمایتی قدرتمندی تشکیل داد، روند افزایش مستمری را آغاز کرد. برای حرکت به سمت منطقه مثبت، BTC توانست منطقه مقاومت 48500 دلاری را پشت سر بگذارد.

یکی از صرافی های فعال در داخل کشور، صرافی ایران بایننس بوده که به نسخه ایرانی صرافی بزرگ بایننس معروف شده است. این صرافی ارز دیجیتال در طی فعالیت چند ساله خود توانسته کارنامه درخشانی از خود به جا بگذارد.

آخرین وضعیت بازار رمزارزها امروز 10 شهریور 1400؛

اتریوم از 3.5 هزار دلار عبور کرد/کاهش دامیننس بیت کوین

به جرات می توان گفت که اکثر آلتکوین های بازار طی چند هفته گذشته، در مقایسه با بیت کوین عملکرد بهتری از خود نشان داده اند. به عنوان مثال، اتریوم که روز دوشنبه تا زیر 3200 دلار کاهش یافته بود، از آن زمان، بیش از 300 دلار افزایش قیمت داشته است.

کنگره کشور السالوادور روز سه شنبه قانونی را مبتنی بر ایجاد اعتبار 150 میلیون دلاری برای تسهیل خدمات مبادلات بیت کوین به دلار آمریکا به تصویب رساند. بدین ترتیب با تصویب این قانون، کشور آمریکای مرکزی پذیرش بیت کوین را به عنوان ارز قانونی کشور به طور رسمی از هفته آینده آغاز خواهد کرد.

شما به یک رویداد 5 روزه آنلاین سرمایه گذاری رایگان در کریپتو دعوت شده اید که در آن کریستوفر راونسبرگ(Christoffer Ravnsborg) با 30 متخصص برتر رمزارز مصاحبه می کند تا نحوه سودآوری پیوسته آنها از سرمایه گذاری در حوزه رمزارز را به اشتراک بگذارد.

بیت کوین برای شکست سطوح قیمت بالاتر از محدوده مقاومت 48000 دلاری تلاش کرد. با این حال، BTC زیر میانگین متحرک ساده ساعتی 100 باقی ماند و در نزدیکی تراز 48250 دلار قرار گرفت.

اتریوم توانست بالاتر از تراز 3250 دلار یک مبنای حمایتی خوب تشکیل داده و روند افزایشی پایداری را آغاز کند و به این ترتیب سطوح مقاومت 3350 دلار و 3380 دلار را پشت سر بگذارد.

تحلیلگر و تریدر صاحب نام بازار ارزهای دیجیتال، معتقد است که کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) این پتانسیل را دارند که در مرحله بعدی بازار گاوی، دستاوردهای عظیمی به دست آورند.
بیت کوین که موفق نشد منطقه مقاومت 49000 دلاری را پشت سر بگذارد، یک روند کاهشی جدید را آغاز کرد. این ارز برای ورود به یک منطقه نزولی کوتاه مدت، با قیمتی زیر سطوح حمایتی 48500 و 48000 دلار معامله شد.

اتریوم بار دیگر تلاش کرد بالاتر از سطوح 3300 دلار و 3320 دلار قدرت بگیرد ولی در مقابل مقاومت 3350 دلاری مغلوب شد و مانند بیت کوین افت جدیدی را آغاز کرد.

بایننس کوین(BNB) با توجه به اینکه با یک سطح مقاومتی مهم مواجه است، به همین دلیل در تلاش است که روند صعودی خود را حفظ کند. عدم تثبیت قیمت منجر به کاهش BNB به سطوح حمایتی شد. سرمایه گذاران می توانند از خریداران انتظار کام بک را داشته باشند و در نتیجه آن ،رشد قیمت این آلت کوین حاصل می شود.
اخیرا حضور و رشد پروژه‌های جوانی همچون کاردانو و اولنچ که خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بستری برای معاملات توکن‌های غیرمثلی (NFT) فراهم می‌کنند، زنگ خطر را برای بزرگان بازار به صدا درآورده است. باید دید که آیا این رقابت می‌تواند موجب تغییرات اساسی در شبکه اتریوم شود یا خیر.