دوج کوین به زودی منفجر می شود

تیم توسعه‌دهنده دوج کوین قصد دارند به‌روزرسانی با نام نسخه ۱.۱۴.۶ را احتمالا در همین تابستان اجرایی کنند. در این مطلب به برخی از ویژگی‌های این آپدیت می‌پردازیم.
تصویر دوج کوین به زودی منفجر می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حساب کاربری دوج ویسپر (Doge Whisperer) در توییتی به نقل از یکی توسعه‌دهندگان این پروژه، به بررسی نسخه جدید هسته دوج کوین پرداخت.

تصویر زیر مربوط به چک لیست این آپدیت است که در پلتفرم گیت‌هاب پروژه توسط پاتریک لودر (Patrick Lodder) از توسعه‌دهندگان دوج به اشتراک گذاشته شده است که در آن شرح کارهایی که باید یا می‌تواند در این به‌روزرسانی به انجام برسد، درج شده است.

در تصویر بالا برخی از آیتم‌ها تحت عنوان MUST HAVE قرار دارند. ارائه نسخه ۱.۱۴.۶ دوج منوط به انجام شدن این تغییرات است. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برطرف کردن باگ‌ها و آسیب پذیری‌هایی که در کدهای هسته شبکه بیت کوین وجود داشته‌اند و از همان کدها در اکوسیستم دوج نیز استفاده شده است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها حمله‌ای بود که به موجب آن یک نود شبکه نمی‌توانست از نودهای دیگر تراکنش دریافت کند.

آسان‌تر کردن استفاده از اسکریپت‌های گیتین (gitian). گیتین از ابزارهای توزیع نرم افزار مورد استفاده در دوج است به نحوی که توسعه‌دهندگان می‌توانند از ماژول‌های نوشته شده که قبلا توسط توسعه‌دهندگان دیگر نوشته شده است، استفاده کنند.

به غیر از این بخش، بخش‌ SHOULD HAVE برای آیتم‌هایی در آپدیت پروژه استفاده شده است که باید انجام شوند اما الزامی به انجام شدن آن قبل از انجام به‌روزرسانی نیست که از جمله آن‌ها می‌توان به مستقل شدن از پچ‌های پروژه‌های دیگر مثل بیت کوین نام برد.

و در نهایت بخش COULD HAVE برای آیتم‌هایی در آپدیت پروژه استفاده شده است که الزامی برای انجام آن وجود ندارد اما بهتر است انجام شوند. که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود عملکرد سیستم و ماژول‌های Clean Up اشاره کرد.

آخرین آپدیت روی هسته شبکه دوج در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) تحت عنوان نسخه ۱.۱۴.۵ رخ داده بود. پیش‌تر ایلان ماسک به توسعه‌دهندگان دوج پیشنهاد داده بود تا بر روی ویژگی‌های پایین آوردن کارمزد شبکه، کاهش زمان تایید تراکنش‌ها و افزایش تعداد تراکنش‌های در یک بلاک تمرکز کنند.

400358