علت سقوط بزرگترین ارز دیجیتال چیست؟

رکود در حال ظهور و تورم در حال افزایش است. نرخ بهره در حال افزایش است و هزینه‌های زندگی گزنده است. بازار‌های سهام نیز در حال نوسان هستند به طوری که سهم S&P ۵۰۰ ایالات متحده اکنون در بازار در روندی نزولی قرار دارد.
تصویر علت سقوط بزرگترین ارز دیجیتال چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اولین قانون نوشتن در مورد بیت کوین این است: در مورد بیت کوین ننویسید. داستان شناخته شده‌ترین ارز دیجیتالی جهان به طرز شگفت انگیزی به سرعت در حال حرکت است و طرفداران آن به زودی صف می‌کشند تا به شما بگویند همه چیز را اشتباه گرفته اید.

با این وجود، باید در مورد آن بنویسیم، زیرا ۴۸ ساعت گذشته برای بزرگان ارز دیجیتال فاجعه بار بوده است حتی اگر با استاندارد‌های بیت کوین آن را بررسی کنیم.

تمرکز در اینجا بر روی بیت کوین است، اما در مجموع بازار ارز دیجیتال در کلیت آن دچار مشکل است.

چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

در حال نوشتن این مطلب بیت کوین با قیمت ۲۱۹۷۴ دلار (۱۸۰۰۰ پوند) معامله می‌شود. تنها در پنج روز گذشته ۲۵ درصد از ارزش آن کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح ارزش خود در ۱۸ ماه گذشته رسیده است. اوج قیمت بیت کوین تقریبا ۷۰۰۰۰ دلار در ماه نوامبر بود.

چرا وضعیت بیت کوین این گونه شد؟

کارشناسان می‌گویند این وضعیت بدلیل شرایط کلی جهان در بعد گسترده‌تر آن است و تنها در دنیای ارز دیجیتال نیست که همه چیز خوب به نظر نمی‌رسد. رکود در حال ظهور و تورم در حال افزایش است. نرخ بهره در حال افزایش است و هزینه‌های زندگی گزنده است. بازار‌های سهام نیز در حال نوسان هستند به طوری که سهم S&P ۵۰۰ ایالات متحده اکنون در بازار در روندی نزولی قرار دارد (۲۰ درصد از بالاترین سطح اخیر خود کاهش یافته است).

در نتیجه، حتی سرمایه گذاران بزرگ نیز کمتر قدرت و آزادی عمل مانور دادن با پول‌های شان را دارند و بسیاری از سرمایه گذاران معمولی نه صاحبان یا شرکت‌های سرمایه گذاری ثروتمند بلکه افرادی مانند ما و شما کم‌تر روی هر چیزی سرمایه گذاری می‌کنند.

برای بسیاری سرمایه گذاری در حوزه‌ای با نوسان بالا و غیرقابل پیش بینی بودن مانند ارز دیجیتال به خصوص در شرایط فعلی خطری بسیار بزرگ به نظر می‌رسد، عرصه‌ای که توسط مقام‌های مالی کنترل و محافظت نشده است. بنابراین، اگر از پس انداز خود برای سرمایه گذاری در رمز ارز دیجیتال استفاده می‌کنید و ارزش آن را از دست دهید یا دسترسی به کیف پول رمزنگاری خود را از دست دهید پول شما از بین رفته است.

چرا اکنون این اتفاق رخ می‌دهد؟

ماه گذشته شاهد سقوط تدریجی، اما قابل توجه بیت کوین بودیم و این امر به طور کلی اعتماد زیادی را در بازار از بین برد.

در نتیجه، مردم به طور فزاینده‌ای تصمیم به فروش بیت کوین گرفته اند. هر چه مردم بیش‌تر بفروشند بیت کوین ارزش کمتری دارد، زیرا بیت کوین این گونه کار می‌کند که ارزش آن به مطلوبیت آن وابسته است. وضعیت رخ داده اثر ضربه‌ای بر فروش بیشتر افراد دارد، زیرا شاهد کاهش ارزش بیت کوین هستند و این چرخه ادامه می‌یابد.

بر خلاف سایر دارایی‌های سنتی تر، بیت کوین ارزش ذاتی برای حمایت از آن ندارد هیچ آجر و سیمان یا جریان درآمد یا تجارت اساسی‌ای برای آن وجود ندارد. قیمت بیت کوین فقط و صرفا هر چیزی است که مردم برای خرید آن از شما آماده باشند. این زمانی است که برای مردم ترسناک می‌شود، زیرا اگر تعداد زیادی از مردم به سمت خروجی حرکت کنند کفی برای قیمت گذاری وجود ندارد.

"بایننس" بزرگترین صرافی جهانی ارز‌های دیجیتال (که اساسا پلتفرمی برای تجارت ارز‌های دیجیتال است) تمام برداشت‌های بیت کوین را برای چندین ساعت متوقف کرد و علت آن را "مشکلات فنی" ذکر نمود. وام دهنده "کریپتو سلسیوس" نیز همین کار را کرد -، اما به جای مشکلات فنی به "شرایط شدید بازار" اشاره کرد. صرافی "کوین بِیس" به تازگی اعلام کرده است که ۱۸ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند و تا حدودی "زمستان ارز‌های دیجیتال" را مقصر وضعیت پیش آمده می‌داند. سرمایه گذاران وحشت زده با مشاهده این اخبار شروع به فروش بیشتر بیت کوین کردند.

دو مورد اول ذکر شده باعث وحشت شد. تصور کنید ناگهان نمی‌توانید پول نقد را از بانک تان برداشت کنید یا شنیده اید که دیگران نمی‌توانند این کار را انجام دهند. شما به همراه هر کس دیگری در زمان وحشت زده شدن خود را به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز پول نقد خواهید رساند و این خود باعث ایجاد آشفتگی و وحشت بیش‌تر می‌شود.

چه چیزی می‌تواند اوضاع را تغییر دهد؟

به طور خلاصه برای تثبیت وضعیت بیت کوین افرادی که هنوز بیت کوین دارند باید آن را حفظ کنند و دیگران باید دوباره شروع به خرید آن کنند. این وضعیت پیش‌تر نیز رخ داده است.

طرفداران رمز ارز‌های دیجیتال به شما خواهند گفت که اکنون زمان خوبی برای خرید است، زیرا ارزان است و پس از آن باید محکم بنشینید و چرخش آن را تماشا کنید. این روش همیشه کار می‌کند. داستان‌های متقاعد کننده کسانی که "سریع پولدار شده اند" و تاییدیه‌های مشهور سلبریتی‌ها پول جدیدی را به سوی بیت کوین جذب می‌کنند.

"ایلان ماسک" در توئیت‌های فراوانی در مورد عشق خود به رمز ارز‌های دیجیتال نوشته است و شرکت خودرو‌های الکتریکی او "تسلا" سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد. با این وجود، مشاوران سرمایه گذاری احتیاط زیادی را توصیه می‌کنند. آنان می‌گویند رمز ارز‌های دیجیتال عرصه‌ای است که تنها افراد شجاع باید وارد آن شوند.

منبع: فرارو

401844