خریداران سال ۲۰۱۹ بیت کوین وارد سود شدند

در حالی که افزایش اخیر قیمت بیت کوین باعث ورود گروه جدید دیگری از سرمایه‌گذاران به محدوده سود شده است، به نظر می‌رسد که عبور این ارز دیجیتال از یک سطح مقاومت کلیدی، احتمالاً می‌تواند پتانسیل جهش تا سطوح بالاتر را فراهم کند.
تصویر خریداران سال ۲۰۱۹ بیت کوین وارد سود شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، بیت کوین در این هفته نیز همچنان به روند اخیر افزایش قیمت خود ادامه داده و در ساعات معاملاتی صبح دوشنبه در آسیا به بالاترین سطح خود در سال جدید رسیده است.

پس از این رشد، گروه دیگری از خریدارن بیت کوین وارد منطقه سود شدند. بر اساس گزارش شرکت تحلیل آن‌چین گلس‌نود، سرمایه‌گذارانی که در سال 2019 بیت کوین خریده بودند، بار دیگر از ضرر خارج شده‌اند. طبق داده‌های این شرکت تحلیلی، میانگین قیمت برداشت از صرافی‌ها در آن سال 21٬800 دلار بوده است.

متوسط سرمایه‌گذارانی که در سال‌های 2020 و 2022 بیت کوین خریده‌اند، هنوز در محدوده زیان قرار دارند و برای خروج از این وضعیت قیمت باید به بالای 28٬000 دلار برسد. سرمایه‌گذاران سال 2021 نیز به‌طور میانگین در ضرر هستند و تا زمانی که بیت کوین به سطح 38٬000 دلاری نرسید، رنگ سود را نخواهند دید.

خریداران سال 2019 بیت کوین وارد سود شدند؛ جهش تا 25هزار دلار؟

بیت کوین در تلاش برای عبور از یک سطح تکنیکال مهم

گلس‌نود همچنین در گزارش خود اشاره می‌کند که میانگین قیمت برداشت بیت کوین از صرافی‌های کوین بیس و بایننس بسیار بالاتر از میانگین کلی بوده است.

قیمت تحقق‌یافته بیت کوین خارج‌شده از این دو صرافی 21٬000 دلار بوده، در حالی که میانگین کلی قیمت بیت کوین برداشتی از صرافی‌ها 16٬700 دلار است.

علاوه بر این‌ها، قیمت بیت کوین به میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود نزدیک می‌شود که یک سطح تکنیکال کلیدی است. این میانگین متحرک اکنون روی 24٬835 دلار قرار دارد.

میانگین متحرک 200 هفته‌ای در طول چرخه‌‌های کلیدی گذشته یک منطقه حمایت بلندمدت مهم بوده است. قیمت بیت کوین در طول این دوره نزولی اما، به زیر این خط رسید و هنوز نتوانسته است که بار دیگر آن را به سطح حمایت خود تبدیل کند.

با این حال، بیت کوین توانسته سطح قیمت تحقق‌یافته خود را پس بگیرد که در حال حاضر 19٬777 دلار است. قیمت تحقق‌یافته، ارزش کل بیت کوین‌ها به قیمتی است که خریداری شده‌اند، تقسیم بر تعداد بیت کوین‌های در گردش. این شاخص را می‌توان به‌عنوان تخمینی از مبلغی در نظر گرفت که همه فعالان بازار (به‌طور متوسط) برای خرید بیت کوین خود پرداخت کرده‌اند.

با تداوم رشد قیمت بیت کوین و رسیدن به بالاترین سطح خود در سال 2023، احساسات بازار همچنان در محدوده مثبت باقی مانده است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین در 30 ژانویه به امتیاز 61 رسید و وارد محدوده طمع شد.

بیت کوین در مرز 24هزار دلار

بر اساس داده‌های کوین‌گیکو، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال بازار در معاملات صبح دوشنبه آسیا به 23٬995 دلار رسید. این بالاترین قیمتی بود که بیت کوین از اواسط اوت (مرداد) با آن معامله شده است؛ آخرین باری که ارزش آن بیش از 24٬000 دلار بود.

با این حال، قیمت بیت کوین در زمان نگارش این گزارش پس از کاهش منفی 0.6درصدی در 24 ساعت گذشته به محدود 23٬215 دلاری رسیده، در حالی که در طول یک ماه گذشته شاهد رشد 40.2درصدی بوده است.

علاوه بر این، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال پس از کاهش 1.09درصدی در روز گذشته به 1.05تریلیون دلار کاهش یافت.

460273