بیت کوین می تازد / صعود قیمت طلا در کانال 1900 دلاری

به دلیل چشم انداز عقب نشینی فدرال رزرو از مواضع انقباضی اش دلار و نرخ سود اوراق قرضه آمریکا نزولی بود تا مسیر رشد قیمتی طلا هموار شود.
تصویر بیت کوین می تازد / صعود قیمت طلا در کانال 1900 دلاری

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت طلا در روز چهارشنبه هم صعودی بود تا پس از دو روز مکث قیمتی جایگاه قیمتی خود را در بالای مرز 1900 دلار محکم تر کند.

با احتساب رشد قیمتی امروز بازدهی دلار در ماه ژانویه مه هیجده روز از آن گذشته است به بالای 5 درصد رسیده است. در روزی که گذشت به دلیل چشم انداز عقب نشینی فدرال رزرو از مواضع انقباضی اش دلار و نرخ سود اوراق قرضه آمریکا نزولی بود تا مسیر رشد قیمتی طلا هموار شود.

داده های تورم تولید کننده آمریکا نیز پایین تر از انتظارات منتشر شد تا امیدها به نزول نرخ تورم آمریکا افزایش پیدا کند. تورم تولیدکننده معمولا در ادبیات اقتصادی شاخص پیش نگر تورم مصرف کننده است. با این حساب بازارها اکنون نسبت به کاهش رشد نرخ بهره در نشست های بعدی اطمینان بیشتری دارند.

معامله کنندگان بازار در حال حاضر شانس افزایش 25 درصدی نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا را در حدود 95 درصد می دانند. این موضوع به آن معناست که هزینه فرضت نگهداری دارایی هایی مانند طلا افزایش کمتری خواهد داشت. همچنین در حال حاضر بازارها نرخ نهایی بهره را در این ماراتن افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را 4.88 درصد پیش بینی می کنند.

با این وجود جیمز بولارد رییس فدرال رزرو شعبه سنت لوییس در مصاحبه ای اعلام کرده است که نرخ بهره نهایی را 5.25 درصد تا 5.5 درصد می داند.

بیت کوین نیز امروز به روال دو هفته گذشته صعودی بود تا قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان اکنون به میانه کانال 21 هزار دلار برسد. بیت کوین پس از ماه های نزولی که سال قبل پشت سر گذاشته بود ژانویه تا اکنون با رشد قیمتی 30 درصدی پشت سر گذاشته است. اتریوم نیز که روند صعودی قیمتی یک‌دست تری داشته است با رشد یک درصدی امروز در آستانه عبور از مرز 1600 دلار قرار گرفته است.

458084