ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

در حال حاضر بر اساس آخرین داده‌ها، هاوینگ (نصف شدن) بیت‌کوین ۸۵ درصد کامل شده است؛ در همین حال، عرضه توسط دارندگان بلندمدت (LTH) نزدیک به بالاترین حد خود (ATH) است که در چرخه‌های پیشین، این مورد، نشانه‌ای از مجاورت یک پایین کلان و به دنبال آن فاز اولیه یک چرخه جدید بود.
اگرچه رمزارزها مانند بیت کوین (BTC) نزدیک به 15 سال است که وجود دارند، اما ایده اولیه آنها مدت‌ها قبل متولد شده است. این موضوع در اظهارات اقتصاددان فقید برنده جایزه نوبل، میلتون فریدمن در مصاحبه‌ای که 30 سال پیش منتشر شد، مشهود است.
شبکه اتریوم (ETH) در حال حاضر با کاهش قابل‌توجهی در هزینه‌های گس خود مواجه است که به عنوان یک پیشرفت مثبت برای این شبکه تلقی می‌شود. ارائه‌دهنده داده‌های درون زنجیره‌ای سنتیمنت گزارش می‌دهد که هزینه‌های گس اتریوم به پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۲۳ رسیده است و هزینه تراکنش آن تنها ۱.۱۵ دلار است.
آیا ممکن است بیت‌کوین به دنبال سقوط بایننس به ۵۰۰۰ دلار سقوط کند؟ اینفلوئنسر برجسته کریپتو، کریپتو روور گفت‌وگوهایی را در مورد عواقب احتمالی فروپاشی بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، به راه انداخته است.
سیرکل (Circle)، یک ناشر استیبل کوین، رسماً استیبل کوین‌های وابسته به دلار و یورو، یو اس دی کوین و یورو کوین را به ترتیب به USDC و EURC تغییر نام داد. هدف این حرکت ساده‌سازی ساختار نام‌گذاری محصول و نمادها برای سازگاری بیشتر و از بین بردن سردرگمی احتمالی هنگام استفاده از استیبل کوین‌های سیرکل است.
به گفته شرکت توسعه نرم‌افزاری ریتول (Retool)، سرقت اخیر رمزارزی از Fortress Trust متعلق به ریپل، که شامل ضرر 15 میلیون دلاری بود، به یکی از ویژگی‌های جدید همگام‌سازی ابری حساب گوگل نسبت داده شده است. ریتول که خدمات ابری را به مشتریان مختلف، از جمله Fortress Trust ارائه می‌کند، فاش کرد که تمام 27 حساب مشتریان ابری آن به دلیل این نقض در معرض خطر قرار گرفته‌اند.
با گسترش شیباریوم و رسیدن به رکوردهای جدید، علاقه‌مندان به شیبا اینو با انتقال آنها به آدرس‌هایی که هرگز نمی‌توان این توکن‌ها را از آنها خارج کرد، میلیون‌ها SHIB را به آتش می‌کشند.
بررسی‎های اخیر نشان می‌دهند که بایننس کوین (BNB)، موفق به کسب بالاترین حجم هفتگی خود در ۲۴ ساعت گذشته شده است. این ممکن است توجیه کند که چرا قیمت به روند صعودی خود ادامه می‌دهد، اگرچه کمبود انگیزه در میان گاوهای بایننس کوین نشان از عدم تمایل به فعالیت بیشتر یا انجام معاملات بزرگ‌ در میان آنها دارد.
شواهد آن‌چین نشان می‌دهند که سه آدرس غیرفعال بیت‌کوین که در ژانویه ۲۰۱۲ ایجاد شده‌اند، اکنون بیدار شده و در مجموع ۳۲۵.۱۹ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۸.۶ میلیون دلار را پس از یک وقفه ۱۱ ساله جابه‌جا کرده‌اند.
بیت‌کوین (BTC) و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال همچنان با احساسات نزولی دست و پنجه نرم می‌کنند. در این میان، تحلیلگران به دقت شاخص‌هایی را زیر نظر دارند که ممکن است نشان‌دهنده پایان بازار نزولی باشند.
بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات غریبه نیست، اما چندین دلیل قانع کننده وجود دارد که باور کنیم بیت‌کوین می‌تواند طی ۲۴ ماه آینده به ارزش ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر برسد.
بر اساس گزارش‌ها، گروه بدنام لازاروس، که به خاطر فعالیت‌های جاسوسی سایبری خود شناخته می‌شود، در یک حمله بزرگ دیگر دست داشته است. این بار، گمان می‌رود که آنها مسئول هک اخیر 54 میلیون دلاری صرافی رمزارزی کوینکس (CoinEx) باشند.