تحلیل آنچین بیت کوین در مهرماه

همانطور که ضررهای محقق نشده سرمایه‌گذاران جدید در طول یک اصلاح بازار افزایش می‌یابد، تمایل آن‌ها به تسلیم با ضرر نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.
تصویر تحلیل آنچین بیت کوین در مهرماه

به گزارش سایت خبری پرسون، از نظر آماری ثابت شده که هولدرهای کوتاه ‌مدت نسبت به نوسانات حساس‌تر هستند؛ به همین دلیل رفتار آن‌ها برای ردیابی نقاط عطف بازار بسیار مفید است.

ما همچنین می‌توانیم شدت واکنش هولدرهای کوتاه‌ مدت را نسبت به هرگونه تغییر در احساسات بازار ارزیابی کنیم.

تفاوت بین مبنای هزینه سرمایه‌گذاران جدیدی که در حال عرضه هستند و مبنای هزینه تمام سرمایه‌گذاران جدید ، روشنایی بر اعتماد کلی آن‌ها می‌افکند. وقتی این انحراف با قیمت نقدی نرمال‌سازی می‌شود، می‌توانیم دوره‌هایی را برجسته کنیم که سرمایه‌گذاران جدید به شرایط سود یا زیان محقق‌نشده بسیار بالا واکنش بیش از حد نشان می‌دهند.

طی ماه‌های اخیر، سرمایه‌گذاران جدیدی که طی ۱۵۵ روز گذشته کوین‌های خود را به دست آورده‌اند، در مقایسه با “روندهای نزولی” قبلی، اعتماد نسبتاً بالاتری به بازار نشان داده‌اند. میزان زیان‌های ثبت شده توسط این گروه در مقایسه با مبنای هزینه دارایی‌هایشان نسبتاً پایین مانده است.

حالا می‌توانیم از بازار قراردادهای آتی دائمی (فیوچرز) برای افزودن بُعد دیگری به بررسی اعتماد سرمایه جدید به روند صعودی فعلی استفاده کنیم. ابتدا از فاندینگ ریت قراردادهای آتی دائمی (میانگین ۷ رو/زه) استفاده می‌کنیم تا اشتیاق تریدرها برای پرداخت نرخ بهره بالاتر جهت اهرم‌سازی موقعیت‌های خرید را نشان دهیم.

با در نظر گرفتن اینکه مقدار ۰٫۰۱٪ برای فاندینگ ریت در بسیاری از صرافی‌ها یک مقدار تعادلی است، ما به دنبال انحراف‌های بالاتر از این سطح به عنوان آستانه احساسات صعودی هستیم. جهش اخیر قیمت با رشد نسبی اهرم‌سازی با سوگیری خرید در بازار فیوچرز همراه بوده است. این امر باعث شده که میانگین هفتگی فاندینگ ریت به ۰٫۰۵٪ برسد.

اگرچه این مقدار بالاتر از سطح تعادل است، اما هنوز نشان‌دهنده درجات قوی یا بیش از حد تقاضا و تمایل شدید به خرید در بازارهای دائمی نیست.

حال اگر کل پریمیوم ماهانه‌ای را که قراردادهای سمت خرید در ۳۰ روز گذشته به سمت فروش پرداخت کرده‌، محاسبه کنیم، می‌بینیم که هزینه کل اهرم‌سازی در اطراف قله تاریخی ماه مارس، حدود ۱۲۰ میلیون دلار در ماه بوده است.

این شاخص تا اواسط سپتامبر به ۱٫۷ میلیون دلار در ماه سقوط کرده و امروز تنها افزایش مختصری به ۱۰٫۸ میلیون دلار در ماه داشته است. بنابراین، تقاضا برای اهرم‌سازی خرید طی دو هفته گذشته افزایش یافته، اما هنوز به طور قابل توجهی پایین‌تر از ژانویه ۲۰۲۳ است. این نشان‌دهنده بازاری است که طی این اصلاح به طور قابل توجهی خنک شده است.

جمع‌بندی نهایی

بازار بیت کوین در یک فاز تثبیت طولانی باقی مانده است که به شدت یادآور اواخر ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۰ است. جریان ورودی سرمایه به شبکه بیت‌ کوین از زمان رسیدن به قله تاریخی در ماه مارس کاهش یافته، که سودآوری دارندگان کوتاه مدت را با چالش مواجه کرده است.

بااین‌حال، علی‌رغم تجربه یک دوره موضعی خروج خالص سرمایه، اعتماد سرمایه‌گذاران جدید به بازار به طور قابل‌توجهی مستحکم بوده است. در هفته‌های اخیر، همچنین شاهد افزایش بسیار مختصری در تمایل به خرید در بازارهای آتی بوده‌ایم.

در مجموع، این تصویری از بازاری را نشان می‌دهد که از افراط‌های مشاهده شده در ماه مارس فروکش کرده است؛ درحالی‌که احساسات بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید بیت کوین را نشکسته است.

منبع: رمزارز رنیوز

786568

سازمان آگهی های پرسون