ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

تضاد مداوم بین بازوی اجرایی دولت ایالات متحده و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مستقلی مانند X که متعلق به ایلان ماسک است، به سطح کاملاً جدیدی رسیده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه اخیر خود، در پاسخ به این سؤال که درباره X (توییتر سابق) چه فکری می‌کند و ایلان ماسک برای محافظت در برابر اطلاعات نادرست چه کرده، گفت که او برخی تغییرات اساسی را در فناوری و در روشی که مردم به دنبال منبع اخبار هستند، مشاهده کرده است.
کارشناسان شرکت امنیت سایبری ESET هشدار دادند که نسخه جدید بدافزاری به نام “LightlessCan” را که توسط گروه هکری لازاروس (Lazarus) از کره شمالی ایجاد شده، شناسایی کرده‌اند. این بدافزار برای انجام عملیات کلاهبرداری مرتبط با فرصت‌های شغلی استفاده می‌شود و تفاوت‌های بسیار چالش‌برانگیزی با نسخه قبلی خود به نام “BlindingCan” دارد.
پروژه ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) و سوسیوس (Socios)، یک پلتفرم ورزشی مبتنی بر بلاکچین، با تاتنهام هاتسپر برای راه‌اندازی توکن هواداری این باشگاه فوتبال، با نام SPURS همکاری خواهند کرد. تاتنهام هاتسپر قصد دارد با این توکن، تعامل با طرفداران خود در سراسر جهان را افزایش دهد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مجلس سنای ایالات متحده در لحظه آخر، لایحه جدید بودجه را تصویب کرد و به این ترتیب، از تعطیلی دولت که می‌توانست یک دومینوی فاجعه‌بار برای مردم و اقتصاد آمریکا ایجاد کند، جلوگیری نمود. این لایحه پس از تصویب سنا، توسط جو بایدن، رئیس جمهور کشور هم امضا شد.
شرکت پارادایم (Paradigm)، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، انتقاداتی را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل عدم پیروی از رویه‌ قوانین استاندارد در اقدام قانونی خود علیه صرافی بایننس، مطرح کرد.
ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) کاهش قابل‌توجه ۵۰ درصدی در قیمت خود را تجربه کرده و باعث گمانه‌زنی و نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. دلایل این افت کاملاً مشخص نیست، اما عوامل متعددی در جامعه رمزارزها مورد بحث قرار گرفته است.
در ۷ روز گذشته، بازار ارزهای دیجیتال نسبتاً راکد بود و موفق شد ارزش بازار خود را بالای ۱ تریلیون دلار حفظ کند. این می‌تواند به عنوان یک علامت مثبت، در حالی که بازار برای حرکت بعدی آماده می‌شود، تلقی شود. با این حال، نتایج مثبت زیادی برای برخی از دارایی‌های رمزارزی مانند شیبا اینو (SHIB) دیده نمی‌شود.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (فیس‌بوک سابق)، از دستیار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت خود، یعنی Meta AI رونمایی کرد که قرار است با اینستاگرام، فیس‌بوک، واتس‌اپ و در نهایت، دستگاه‌های واقعیت ترکیبی آن ادغام شود. این ربات به کاربران اجازه می‌دهد که در برنامه‌های این شرکت، اطلاعات را جست‌وجو و دریافت کنند.
دولت شهری شانگهای از برنامه جدید خود با هدف پیشبرد توسعه فناوری بلاکچین در این شهر تا سال ۲۰۲۵ پرده‌برداری کرده است. این ابتکار بخشی از تلاش‌های گسترده شانگهای برای پذیرش فناوری‌های وب ۳ و ایجاد نوآوری در فضای بلاکچین است.
سرمایه‌گذاران سراسر جهان مشتاقانه منتظر هاوینگ (رویداد نصف شدن) آینده بیت‌کوین هستند. انتظار می‌رود این رویداد، رالی صعودی قابل توجهی ایجاد کند که ناشی از عدم تعادل فزاینده بین عرضه و تقاضا خواهد بود.
جیمی دیمون، مدیرعامل موسسه مالی جی‌پی مورگان، نسبت به احتمال رسیدن نرخ بهره فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده، به ۷ درصد ابراز نگرانی کرده، و بیان می‌کند که اقتصاد جهانی ممکن است به اندازه کافی برای چنین محیط اقتصادی آمادگی نداشته باشد.