انرژی اتمی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس انرژی هسته ای را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

پس از انجام عملیات تروریستی ناموفق در یکی از ساختمان‌های متعلق به سازمان انرژی اتمی کشورمان، ایران تصمیم به انتقال تجهیزات تاسیسات تولید سانتریفیوژ به نطنز را گرفت.
رییس سازمان انرژی اتمی:

بحث فنی در مذاکرات وین تمام شده است

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بحث فنی در مذاکرات وین تمام و مشخص شده است، گفت: سایت‌ها و مراکز هسته‌ای آسیب دیده سامان یافته‌اند و در حال حاضر طبق قانون اقدام راهبردی، فعالیت‌های آنها به صورت کمی و کیفی در حال انجام است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای گفت: اگر مذاکرات فرسایشی شود، ما دچار همان چالش های گذشته می‌شویم.
محمد اسلامی گفت: ما در این سازمان متعهد می‌شویم که به هیچ عنوان از ادامه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای در کشور کوتاه نخواهیم آمد و تا لحظه آخر و به طور مستحکم در راه پیشبرد برنامه‌های ارزش‌آفرین برای شما مردم عزیز تلاش خواهیم کرد.
کشورهای غربی از همان ابتدای مذاکرات وین با اصل غنی سازی به ویژه در سطوح بالای آن (مثل ۲۰ درصد و بالاتر) مخالف بوده‌اند و تمایل دارند که همه‌ی این مواد به خارج از کشور انتقال یابد.
طرفین غربی یکدیگر را مسئول چنین شرایطی معرفی می کنند، اما خوب یا بد، توافقی در حال شکل‌گیری بود که در صورت تحقق، فرصتی دوباره را به ایران برای ایجاد موقعیتی متفاوت از آنچه به آن مبتلاست، ایجاد می‌کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی اعلام کرد: روسیه مانعی برای رسیدن به توافق در مذاکرات نیست.
جمهوری اسلامی ایران، موجب رفع نگرانی‌های واقعی و تصنعی در مورد احتمال شکست مذاکرات وین به دلیل درخواست جدید مسکو شد و شرایط جدیدی را شکل داد.
دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به این که آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس قوانین و مقررات نمی تواند با نفوذ و ارتباطات سیاسی، روابط ما را خارج از چارچوب قوانین و مقررات کنترل کند و به ما اتهام بزند، عنوان کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد تا با این گونه شیطنت ها و نفوذ صهیونیست ها به ایران اتهام بزنند.