عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات مدیره انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران، گفت: اختلالات روحی، روانی و افسردگی از مشکلات رایج دوران کرونایی است که در صورت درمان نشدن می‌تواند در دوره پساکرونا نیز استمرار یابد لذا باید به میزان دوز دارو، مدیریت بیماران و برخی از فاکتورها دیگر توجه ویژه شود

مغازه های آجیل فروشی و هنداونه فروشی پر شده است از ملتی که برای شب یلدا تدارک می بینند، به نظر شما شب یلدای کارگر جدول نشین و خانواده اش چگونه به صبح خواهد رسید ؟؟

جشنواره «شب یلدا» در فروشگاه‌های رفاه؛

یک فرصت خاص برای یک خرید ویژه

جشنواره شب یلدا و حراجستون در فروشگاه‌های رفاه سراسر کشور به مناسبت فرارسیدن شب یلدا برگزار می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس:

آسمانی فارس فرداشب بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی فارس: سامانه جدید بارشی از شامگاه فردا، پنج‌شنبه ۲۷ آذر وارد استان می‌شود و تا یک روز پس از آن در استان فعال است.
پویش مردمی اولین سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی (ره) با رویکرد خدمات فرهنگی و اجتماعی، مردمی به صورت گروهی، خانوادگی، محله ای، روستایی و شهری در قالب فراخوان ایده های نوآورانه مردمی برگزار می گردد.
عبداللهی درباره برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران ویژه نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: برگزاری وبینارهای تخصصی «نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در پیشبرد اهداف جبهه مقاومت» و «شب شعر مقاومت» ازجمله این برنامه ها است.
جامعه شناس و استاد دانشگاه با عنوان اینکه خودکشی می‌تواند به یک اپیدمی تبدیل شود، ‏گفت: یکی از عوامل خودکشی از بین رفتن قبح مسئله است؛ خودکشی یک بیماری است که می‌تواند در نسل جوان اپیدمی ‏شود. وقتی نسل جوان بگوید برای چه زنده ایم، وقتی ۲۷.۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه بیکارند این موضوع ناامیدی به ‏همراه می‌آورد. ‏
استاد تمام دانشگاه شیراز گفت: پدیده کرونا به شکل انقلاب گونه‌ای مقوله آموزش را دچار تحول و از بستر حضوری به فضای مجازی منتقل کرده است.
عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان:

هزار کودک کار و خیابانی در کرمان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: با مطالعات انجام شده در بدترین حالت با هزار کودک کار و خیابانی در کل استان روبرو هستیم که بیشتر آن‌ها را پاکستانی ها و افغانستانی ها تشکیل می دهند.
فرهاد امامی؛ جامعه شناس در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

«مردم و دولت»؛ متهمان رشد تکدی گری و اعتیاد در سنندج

یک جامعه شناس گفت: در مسئله تکدی گری و اعتیاد به نوعی هم دولت و هم خود مردم دخیل هستند و این دو عامل در رشد یا کاهش این ناهنجاری های اجتماعی نقش مشترکی دارند.
پرسون از شقاوت زندگی بر دوش کوله بران گزارش می دهد؛

«کوله بری» راهی بی بازگشت و گاه مدفون شدن در برف+فیلم

بسیاری از «کوله بران» در طول مسیر حمل بار و کارتن های بزرگ یا از کوه سقوط می کنند و در دره می افتند و یا بمانند تو برادر کردستانی در برف و کولاک یخ می زنند.

چند درصد لوایح ارسالی دولت به معیشت مردم مرتبط است؟

وارونه‌نمایی‌ رئیس جمهور با طعم لایحه / قانون هست؛ چرا اجرا نمی کنید

رئیس جمهور روز گذشته در حالی خطاب به مجلس اعلام کرد که لوایح دولت را در یک اتاق بایگانی و سونامی طرح‌ها را آغاز کرده‌اید که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این دولت حتی نظارت کافی بر قوانین موجود را ندارد و موجب شده تا مشکلات متعددی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم بوجود بیاید.
امام جمعه لواسانات با اشاره به اینکه اخیراً قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" ‌توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به جای رئیس جمهور پس از دو بار عدم اقدام او، ابلاغ شد، تاکید کرد: مجلس انتخاب مردم و راس تمام شوراهاست، دولت حق مخالف با آن را ندارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی:

ودیعه ۷۰ میلیونی خرید مسکن به چه خانوارهای می‌رسد؟

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه مقرر شده در لایحه بودجه سال آینده به منظور حمایت از فرزند آوری، به خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند می‌شوند، وام ودیعه ۷۰ میلیونی مسکن داده شود افزود: این مقدار رقم بزرگی نیست و تنها مشوقی برای فرزند آوری است.

وزیر نیرو با اشاره به مصوبه دولت برای رایگان شدن قبض آب برای کم‌ مصرف‌ها، عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که در بخش آب و در شرایط فعلی حدود ۴ میلیون مشترک در سطح کشور مشمول کم‌ مصرفی هستند که امید است به این تعداد اضافه شود.

روز گذشته یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی فایلی صوتی‌ از یکی از رانندگان خود منتشر کرد که در این فایل راننده که آقای مکوندی نام دارد، از پشتیبانی درخواست می‌کند که هزینه سفر را به حساب مسافر بازگرداند چرا که او پرستار بخش کرونا بوده است.

سرپرست معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری اعلام کرد: نیروهایی که به واسطه شرکت‌های خصوصی اقدام به ارائه خدمت در دستگاه‌های اجرایی می کنند، تحت پوشش کارفرمایی غیردولتی هستند و دستگاه‌های اجرایی هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آنها ندارند.