عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

رییس جمهوری با بیان اینکه تاثیر تحریم در خرید واکسن ممکن است موجب گران‌تر شدن خرید ما شود، اظهار کرد: البته این را هم بگویم که واکسنی به غیر از کواکس را هر زمان وزارت بهداشت ما اعلام کند که مورد اعتماد است ما حاضریم آن را خریداری کنیم
دستگاه امنیتی کویت ۶ نوجوان را که به داعش پیوسته‌اند در منطقه الأحمدی بازداشت کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه علی رغم کاهش نسبی آمار مرگ و میر، همچنان وضعیت استان تهران شکننده و ناپایدار تلقی می شود، از تداوم محدودیت های کرونایی در هفته آینده در استان تهران خبر داد.
از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تا کنون میزان تمایل مردان به تراشیدن ریش و اصلاح مو کاهش یافته است. این أمر دلایل متعددی دارد از جمله کاهش ارتباطات اجتماعی و بی‌اعتمادی به آرایشگاه‌ها.
رئیس انجمن علمی حقوق کودک ایران در یزد:

کودکان نیازمند شنیده شدن صدایشان هستند

رئیس انجمن علمی حقوق کودک ایران گفت: برای ایجاد فرهنگ صلح نیازمند تعامل سازنده با یکدیگر هستیم و  باید با همدیگر گفتمان کنیم و سخن یکدیگر را بشنویم و یکی از عرصه های بر زمین مانده در این زمینه  وضعیت کودکان است که  نیاز دارند تا صدای آنان شنیده شود.
رییس شورای شهر سنندج در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

برخی از مغازه داران در سنندج هم مغازه دار و هم دستفروش هستند !

رییس شورای شهر سنندج گفت: معدودی از مغازه داران در شهر سنندج هم مغازه دار هستند و هم دست فروش که بی شک با این پدیده تخلفی محرز برابر قانون و با متخلفین برخورد قاطع خواهد شد.

دادستان سقز در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

صدور حکم اعدام برای مفسد فی الارض در سقز

دادستان شهرستان سقز گفت: حکم اعدام یکی از عوامل فساد اخلاقی، اداری، مالی و... در شهرستان سقز صادر شده است که پرونده مذکور برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور ارسال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت:باید اذعان کردن که هم اکنون نرخ بیکاری در استان کردستان 3 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است که باید برای خروج از این جایگاه نهایت تلاش را داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت و مجلس می توانند با تعامل و همکاری سازنده مشکلات را حل و فصل کنند،‌ گفت: با وجود همه گرفتاری‌ها، مشکلات و فشارها، آنچه بقای کشور را تضمین می‌کند تا بتوانیم با سربلندی از مشکلات عبور کنیم، فرهنگ و روحیه ایثارگری است.
طی نشست کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران با نوبخت بررسی شد؛

نحوه تخصیص بودجه برای ادامه طرح شهید سلیمانی به منظور کنترل و مهار شیوع کرونا

در نشست کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران با رئیس سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسئولان مربوطه، نحوه تخصیص بودجه برای ادامه طرح شهید سلیمانی به منظور پیشگیری و کاهش شیوع کرونا در کشور بررسی شد.
نماینده مردم چابهار بر شنیده شدن صدای تشنگی مردم جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: مبنای دین و بعثت پیامبران ایجاد عدالت در جامعه است این در حالی است که اصل سوم قانون اساسی نیز بر رفع تبعیض های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه تاکید کرده است.