عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

۲۹ و ۳۰ بهمن‌ برگزار می‌شود

همایش «اخلاق و فرهنگ شهرنشینی»

نخستین دوره همایش «اخلاق و فرهنگ شهرنشینی» به همت انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری در دهه سوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی:

نباید به حق و حقوق بازنشستگان بی اهمیت باشیم

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید نسبت به حق و حقوق بازنشستگان بی اهمیت باشیم. از همسانسازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حمایت کرده و می کنم.

در نتیجه بیماری کرونا، نظام سلامت، درمان  متحول شد. بیماری کرونا به این موضوع کمک کرد که محدودیت ها و ضعف مدیریتی و سومدیریتی در ساختار نظام سلامت کشور برملا شود و بیش از بیش زیر ذره بین رسانه ها  و متخصصین قرار گیرد.
آمدن کرونا و تعطیلی نمایشگاه کتاب، زنجیره فروشندگان، توزیع کنندگان و ناشران کتاب را مجبور کرد به فضای مجازی روی آوردند. نفس های کوتاهی در این فضا می کشند، اما کافی نیست.
رئیس شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کردستان در گفت وگو با پرسون:

روان درمانی و مشاوره یک روش درمانی تخصصی است نه یک گپ دوستانه

رئیس شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کردستان، با اشاره به اینکه روان‌درمانی و مشاوره، صرفاً یک روش درمانی تخصصی است نه یک گفت‌وگوی معمولی یا گپ دوستانه، گفت: در دوستی، یک تمرکز متقابل دوطرفه با جنبه‌های مختلف بسیار وجود دارد، در حالیکه در مشاوره تمرکز یک‌طرفه بوده و تنها بر سلامت  مراجع متمرکز می‌شود، دوستان با یکدیگر به گردش و تعطیلات می‌روند اما مشاور و مراجع قطعاً این کار را انجام نمی‌دهند.

استاد «دانشگاه بریتیش کلمبیا» در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

صنایع بزرگ جهان مدیون علم «روانشناسی صنعتی» هستند/ روانشناسی صنعتی در ایران مهجور است

استاد «دانشگاه بریتیش کلمبیا» گفت: روان شناسی صنعتی نقشه راه را در مقابل شرکت ها و کارخانه های بزرگ قرار می دهد و به زبان ساده تر این علم نیازهای جامعه را شناسایی می کند و آن را در قالب یک پروژه چند منظوره در اختیار صاحبان صنعت قرار می دهد.

به گفته بسیاری از کارشناسان، کرونا سبب رشد کشورمان در حوزه آموزش غیرحضوری شده است. اما ایراد کار اینجاست که همزمانی انتشار کووید 19 و طراحی و به کارگیری برنامه ای همانند شاد که بار اصلی آموزش رسمی کشور را تحمل کرده است، همزمان شد.
یکی گفت: کوهنورد حرفه ای نبودند.. دیگری با جرات به هشدارهای هواشناسی استناد کرده و کوهنوردان را بی توجه به آنها معرفی کرد. آن دیگری هم می گفت که راه خود را گم کردند و جی پی اس ها مسیر اشتباهی را، نشانشان داد.
به تازگی رسانه‌‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی در اقدامی هماهنگ خبری با عنوان «حکم اعدام یک کودک مجرم اجرا شد» منتشر کردند. و هجمه جدیدی را علیه اجرای احکام قضایی ایران به راه انداختند.

شهردار منطقه 12 در جلسه هماهنگی ستاد سردار دل‌ها در قلب طهران:

شهید سلیمانی، مقیاس ملی، معنوی و دینی برای همگان است

علی‌محمد سعادتی در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در قلب طهران تأکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی، مقیاس ملی، معنوی و دینی برای همگان است.

تا حالا به کلمه مهاجرت فکر کردید یا نه؟ از دیدگاه من مهاجرت وسیله ای برای رساندن ما به اهدافمان است. مهاجرت خودش به تنهایی ارزشمند نیست.
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دوشنبه در پنجاه و یکمین جلسه این کمیته تاکید کرد که منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح به جهت تاثیر مثبت در کنترل بیماری ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دفترمطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ۳۵درصد مردم زیر خطر فقر هستند گفت: در دهک‌های یک تا ۳، مصرف کالری کاهش یافته و همچنین مصرف گوشت با کاهش زیادی مواجه و تبدیل به مصرف مرغ و تخم مرغ شده است.
به مناسبت پاسداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و در آستانه‌ وداع با آخرین فجر هزاره‌ شمسی، جایزه‌ ویژه‌ هزاره، با نام ربابه‌ هزاره و به یادبود شهیده ربابه‌ کمالی، شهیده‌ ایلامی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزار می شود.
هیات مدیره خانه موسیقی در پی مخدوش کردن تابلوی خیابان شجریان

قوه قضائیه رسیدگی کند

هیات مدیره خانه موسیقی مخدوش کردن تابلوی خیابان محمدرضا شجریان را محکوم کرده و خواستار رسیدگی فوری قوه قضائیه به این اقدام مجرمانه شدند.