عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

بررسی تیزر جدیدی که آتش به جامعه دغدغه مند ایرانی انداخت؛

حیف از ایران که مبتذل شود/ هنر و فرهنگ برای کمک به بالندگی یا تهاجم فرهنگی؟

این هفته یکی پر از سرو صداترین خبرها، پخش تیزر آهنگی از ساسی مانکن بود. خواننده زیرزمینی ایرانی که در آمریکا روی زمین، نقشه های پلیدی را برای ما کشیده است.
پرونده ویژه پرسون؛ مرز واقعیت و خرافه جادو ( بخش هفتم )

احضار روح صرفا در اختیار خداوند است/ اثرات طلسم و جادو موقت است

یک مدرس حوزه گفت: سرکتاب نویس ها و یا دعانویس ها شناخت شرعی، حدیثی و علمی ندارند. این افراد ازیک سری رموز که ریشه در تصوف، یهودیت و طلسم های آن ها دارد بهره می‌گیرند. این طلسم ها ممنوع است و علمای اسلام کار این افراد را تایید نمی‌کنند.
پرسون از بازار سیمکارت های بی هویت گزارش می دهد؛

سیمکارت های بی نام و نشان؛ بلای جان شهروندان

نگاهی به افزایش چشمگیر مزاحمت های تلفنی، پیامک های توهین آمیز، هک پیامرسان ها و... تنها گوشه کوچکی از وجود بازار سیاه سیمکارت های بی صاحب و بی نام و نشان در سطح شهر سنندج و دیگر نقاط کشور است.

عواقب خلا تولیدات سرگرمی برای نوجوانان؛

فرصت جولان به ساسی ها!

متن ترانه جنجانی و هنجار شکن، سرگرم کننده و طنزآمیز، در حد سخیف و ضد ارزش، به همراه کلیپی که تمام عناصر لازم را برای دیده شدن در خود دارد، تمام آن چیزهایی است که هر سال ساسان حیدری، معروف به ساسی مانکن برای انتشار موزیک ویدیوهایش به کار می گیرد.
پرونده ویژه پرسون؛ مرز واقعیت و خرافه جادو ( بخش ششم)

واقعیت یک رمال از نمای نزدیک

رمال‌ها در بحبوحه این روزهای کرونایی ادعا ناجی بودن دارند و لزوم است هر چه زودتر در این زمینه به مردم آگاهی‌رسانی شود.
در حالی که واکسیناسیون گسترده کرونا در کشور به طور رسمی آغاز نشده است، خبرهایی از خرید و فروش واکسن در بازار سیاه آن هم با قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی به گوش می‌رسد.

پرونده ویژه پرسون؛ مرز واقعیت و خرافه جادو (بخش پنجم)

رمالی شغل محسوب نمی شود / ضعف قانون در مسدودسازی صفحات مجازی فالگیرها

یک کارشناس حقوقی گفت: کسانی که توسط فالگیر مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، در صورتی که ادله و شاهد داشته باشند می‌توانند شکایت کنند و صرف ادعا کافی نیست.
فکر می‌کنند با فیلتر کردن و بستن، ماجرا تمام می‌شود. نمی‌دانند آن زمان که استفاده از دستگاه ویدیو در ایران ممنوع بود، خیلی از مردم راکی، رمبو را می‌شناختند و آهنگ فیلم شعله و ملکه مارها را از حفظ بودند.
پرونده ویژه پرسون؛ مرز واقعیت و خرافه جادو (بخش چهارم)

مردم فالگیرها را جایگزین روانشناس کردند

یک روانشناس گفت: اگر فعالیت رمال‌ها و فالگیرها پایه علمی دارد ثابت کنند، در غیر این صورت این موضوع باید مدیریت شود. طبق اخلاق انسانی نباید اجازه دهیم به مشکلات مردم اضافه شود و پول آنها صرف فالگیرها شود.
مدیرکل بهزیستی استان تهران از تعطیلی دو مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در تهران خبر داد و گفت: مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ۱۶ شهرستان استان تهران راه‌اندازی می‌شود.

پرسون از حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی گزارش می دهد؛

نبود زیرساخت های لازم برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی

نرم افزارهای طرح نسخه نویسی الکترونیکی هنوز دارای زیرساخت لازم برای اجرا نیست و همین منجر به بروز مشکلاتی برای مراجعه کنندگان به مراکز درمانی شده است.
تأکید و توجه مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری مهاجرت معکوس و استفاده از ظرفیت دانشجویان ایرانی مقیم اروپا و آمریکا است تا با دانش روزی که دارند آینده کشور را بسازند و ظرفیت علمی کشور نیز ارتقا یابد.
پرونده ویژه پرسون؛ مرز واقعیت و خرافه جادو (بخش سوم)

نقش پررنگ جن گیرها در سیاست کشور / اسم مادر برای پیش‌بینی گل

بحث رمالی و حضور جن گیرها در سیاست ایران در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد زمانی که او مشایی را به معاون اولی خود برگزید، مطرح شد. مخالفان انتخاب مشایی او را متهم به ارتباط با جن گیرها و حتی یک مرتاض هندی 400 ساله و رفت و آمد به هند می کردند.
یک دکترای روانشناسی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

کاهش 40 درصدی ازدواج و افزایش 39 درصدی طلاق در کشور/ افزایش طلاق های صوری

یک روانشناس و فعال اجتماعی گفت: طبق آخرین آمار منتشره از منابع رسمی در ایران، میزان ازدواج 40 درصد کاهش و میزان طلاق 39 درصد افزایش داشته است که سهم استان ‌های مرفه از این آمار قابل توجه می باشد.

عضو هیئت رئیسه انجمن وودبال در گفت و گو با پرسون؛

وودبال قابلیت مدال آوری بالایی برای کشور دارد

عضو هیئت رئیسه انجمن وودبال گفت: از مزایای فراوان رشته وودبال یادگیری آسان، قوانین مسابقه ساده، محدودیت های کم در زمین، سرگرم کنندگی بالا، عدم محدودیت سنی و انجام آن در زمین های چمنی و شنی است که این موارد موجب شده که وودبال مورد استقبال بسیاری از کشورها، بالاخص کشورهای آسیای شرقی قرار گیرد.
قانون تستر این است که فرد تستر معتاد نباشد، در آشپزخانه هنگام پخت، شیشه را روی تستر‌ها برای موارد مختلف مانند روابط جنسی، تاثیر برخواب و بیداری، تمرکز و… آزمایش می‌کردند. ما موش آزمایشگاهی بودیم و بعد قیمت شیشه را نسبت به حال تستر‌ها قیمت‌گذاری می‌کردند.
در جمع جوانان و برگزیدگان استان گلستان:

اقرار جهانگیری به بی توجهی دولت به زنان و اهل سنت

جهانگیری با تأکید بر اینکه اهل سنت همواره در کنار انقلاب بوده اند و دولت مکلف است مسایل آنها را حل کند، گفت: قبول دارم که در حق اهل سنت و زنان کوتاهی هایی شده است.