عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

مشکانی در گفت‌وگو با پرسون پاسخ داد؛

علت رواج قاچاق انسان چیست؟

یک حقوقدان گفت: ناکارآمدی و ضعف و نارسایی قوانین و اسناد، عدم تعهد دولت‌های عضو به کنوانسیون‌ها و توسعه فقر در جوامع از عوامل برخورد ضعیف با قاچاق انسان و رواج این پدیده می‌باشند.
اگر با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، در اعمال و کردار شما هیچ گونه تغییری پدید نیامد و راه و روش شما با قبل از ماه صیام فرقی نکرد، معلوم می‌شود روزه‌ای که از شما خواسته‌اند محقق نشده است.

‎سرقت اموال شهری در دو دهه اخیر مورد توجه سارقان و معتادان متجاهر قرار گرفته ، اما این روزها به دلیل افزایش قیمت اجناس بازیافتی از جمله آهن و مشکلات اقتصادی این سرقت ها نیز بیشتر شده است.
اگر قرار است هیچ کس به سربازی نرود و تمامی این وظیفه برعهده نظامیان باشد، آنطور که در بسیاری از کشورهای جهان عمل می‌شود، باید به طور یکسان این عمل انجام شود و بودجه آن نیز براساس نظام بودجه و مالیه کشور عادلانه توسط عده‌ای پرداخت شود که تمکن مالی بیشتری دارند. به عبارت دیگر هزینه خدمت سربازی را باید همه بدهند.
هر چند که نام ریحانه پارسا و رفتارهای عجیب وی در دنیای واقعی و مجازی، همواره با حاشیه، شایعه و انتقاد فراوان همراه بوده است و همین امر موجبات آن را فراهم آورده است که کسی دیگر رفتارها، حرف‌ ها و ادعاهای وی را جدی نگیرد، اما از آن جایی که حتی چوپان دروغگو نیز ممکن است گاهی راست بگوید، بهتر است حداقل در مورد ادعای اخیر وی در مورد مورد تعرض قرار گرفتن، بی اعتنا رد نشویم. چرا که در صورت صحت داشتن ادعای وی (هر چند که تردید فراوان در مورد آن وجود دارد)، این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.
براساس گزارش گروه‌های رصدی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری؛

چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان اعلام شد

براساس گزارش گروه‌های رصدی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور هلال ماه رمضان در غروب روز دوشنبه رؤیت نشد بنابراین ماه شعبان ۳۰ روزه بوده و چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ اولین روز از ماه مبارک رمضان خواهد بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از دلجویی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جانباز نخاعی بابلسری و بازداشت فرد اهانت کننده به این جانباز خبر داد.
پرونده ویژه پرسون، افسردگی را جدی بگیرید/ بخش چهارم

راهکار رهایی از مشکلات روحی در شرایط کرونایی چیست؟

یک روانشناس گفت: همسران باید از سرزنش شوهران خود به دلیل بیکاری در این شرایط که از تبعات بیماری کرونا است؛ خودداری کنند و با یکدیگر همدل باشند. زیرا بیکاری خود عاملی برای ابتلا به افسردگی است.
در مواجهه با شبکه‌های جدید باید نیازهای مخاطبان را بشناسیم، از منظر اخلاقی بررسی کنیم و برای برآورده کردن آنها تلاش کنیم تا مخاطبان از روی اختیار، استفاده از پلتفرم‌های داخلی را ترجیح دهند.

دلیل اقبال به کلاب‌هاوس چندان پیچیده نیست. اینجا همه می‌توانند بی‌واسطه در ارتباط باشند. بدون فحاشی و تندی‌های رایج در شبکه‌ای مثل توییتر. بدون سنگینی فضای ارتباط معمولا یک‌طرفه اینستاگرام. اینکه یک شهروند معمولی بتواند با وزیر مملکت رودررو صحبت کند، هم جذاب و وسوسه‌کننده است و هم غبارآلودگی و بی‌اعتمادی رایج در جامعه میان مردم و مسوولان را می‌زداید.
نوع پنهان‌کاری در خصوص آمار فوتی های کرونا دیر یا زود برملا می‌شود. دو روز پیش رییس ستاد کرونای تهران، آمار مرگ و میر روزانه تهران را ۷۰ نفر اعلام کرد ولی ستاد کرونا این رقم را برای کل کشور ۱۹۳ نفر یعنی کمتر از سه برابر تهران اعلام کرد در حالی که تقریبا همه استان‌ها قرمز است و جمعیت کشور نیز بیش از ۹ برابر تهران است و احتمالا فوتی‌های کرونایی کشور باید ۶ تا ۷ برابر تهران باشد.
دکتر توکلی گفت: به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا، بسیاری از افراد درآمد ثابت ندارند و با وجود هزینه‌های سنگین، دیگر تحمل شیادی و کلاهبرداری وجود ندارد. اهمیت این موارد جزئی از کلاهبرداری‌های عمومی و اختلاس‌های کلان نیز بیشتر است.
رئیس انجمن زرتشتیان تهران خود را یک ایرانی نه اقلیت دانست و گفت: زرتشتیان در انجام آیین‌ها و امور احوال شخصیه بر اساس دین خود آزادند.
پرونده ویژه پرسون، افسردگی را جدی بگیرید/ بخش سوم

مشکلات روحی، نشانه‌ها و روش‌های درمان

افسردگی در شدت‌های متفاوتی فرد را درگیر می‌کند؛ خودیاوری، مراجعه به روانشناس و در نهایت روانپزشک، راهکار مقابله با این بیماری است. 
حساب رقابت درون زمین بین ما و تیم‌های عربستانی همیشه از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس جداست؛ دو رقیب بزرگ و دو تیم مدعی سروری غرب آسیا. این بُرد در حالی رقم خورد که برای اولین بار بعد از سه سال یک تیم ایرانی در خاک عربستان به میدان می‌رفت؛ آغازی باشکوه برای جواد نکونام در اولین بازی آسیایی به عنوان سرمربی که هرگز شبیه مربی نتیجه گرا نبود.
پرسون از عمل های زیبایی می گوید؛

سونامی زیباتر شدن؛ بلای جامعه جوان ایرانی

زیباتر شدن؛ رو به ازدیاد است. زیبا دیده شوند و زیبا بمانند و پیری را به عقب اندازند. آنقدر که امروز، ایران از کشورهای پیشرو در جراحی زیبایی بوده و تعداد افرادی که دست به یک یا دو عمل عمل زیبایی زده اند، کارشناسان را نگران کرده است.
مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: سال گذشته 243 متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شدند که از این تعداد 161 نفر مرد و 82 نفر نیز زن بودند.

نظام وظیفه در راه حرفه ای شدن؛

قانون سرباز حرفه‌ای در مجلس کلید خورد

اخیراً جمعی از نمایندگان طرحی را به عنوان اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی تدوین و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرده‌اند.