عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

پرسون از افزایش مصرف دخانیات در نوجوانان می گوید:

دودی که به چشم همه خواهد رفت!

پایین آمدن سن مصرف دخانیات در ایران، تیتر همه رسانه ها شده است. می گویند سن مصرف به 12 سال هم رسیده است.
کسانی که صحبت های خود را با آیه قرآن آغاز می‌کنند و با کلامی از رهبری به پایان می‌رسانند گاهی فقط به فکر زیبایی گفتار خود و اعتبار بخشی به حرف های خود هستند اما در عمل نه مفهوم آیه را می‌دانند نه مفهوم پیام رهبری را.
حضور نرجس سلیمانی به عنوان کاندیدای شورای شهر تهران به دلیل این که هیچ‌گونه کارنامه از فعالیت‌های وی در دسترس نیست و همچنین نگران برخی در رابطه با لطمه به نام سردار سلیمانی باعث انتقادات بسیاری و دعوت به انصراف وی گشته است.
به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر و آغاز دهه کرامت این اداره کل با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان مراسم جشن « دختر ماه »را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در روز شنبه مورخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در محل پردیس سینمایی خاوران برگزار مینماید.
علی بیت اللهی با نگاهی به سانحه پالایشگاه نفت تهران بررسی کرده است؛

معضلات اصلی در مدیریت بحران آتش در کشور

عصر روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 براساس گزارش های منابع رسمی، محدوده مخازن پسماندهای  پالایشگاهی نفت جنوب تهران، دچار حریق شد که در خصوص دلایل آن اظهار نظرهای گوناگونی صورت گرفته است، در این یادداشت با توجه به تلاش شایان تحسین مجموعه پرسنل آتش نشانی شهرداری تهران، که یاد ایثارگری های آتش نشانان فداکار در آتش سوزی پلاسکو را در اذهان زنده کرد.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

ناکارآمدی مدیریت شهری

طالبی نژاد گفت: بی هویت و صنعتی شدن شهرها به ناکارآمدی و نا متوازن بودن توسعه شهری و مدیریت شهری بر می گردد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از اینکه نگاه برخی سیاستگذاران در کشور به موضوع محیط زیست نگاهی فانتزی است، گفت: طی چهار سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ محیط‌بان به مجموع محیط‌بانان کشور افزوده شده است.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

شهرداری مردم را نسبت به حقوق خود آگاه نماید

پرتوی گفت: بسیاری از شهروندان از حقوق خود اطلاع ندارند؛ شهرداری می تواند در جهت اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم نسبت به حق و حقوقشان اقدامات ارزنده ای داشته باشد‌.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

شورای دانا- شهر توانا

خسروی گفت: با توجه به شعار شورای دانا - شهر توانا، مجموعه سیستم حکمرانی کشور به گونه ای عمل کند که از طریق آموزش عمومی، مردم به حقوق شهروندی خود دست یابند.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

رسیدگی به مدیریت و معضلات شهری

مرتضوی گفت: در صورتی که مردم صلاح دانستند و مارا به عنوان اصلح انتخاب کردند، پروژه اصلی بنده رسیدگی به مدیریت و معضلات شهری است.
با وجود اینکه وعده ارتقای دیپلماسی آب در دولت دوازدهم مطرح شد اما طی این سال‌ها کشورهای هم مرز ایران در حال کنترل آبهای مرزی هستند و حتی در دریافت حقابه تالاب‌های مرزی با چالش مواجهیم.

به بهانه ارتحال بنیانگزار جمهوری اسلامی؛

فرصت دوباره بازخوانی مکتب و راه امام خمینی(ره)

چهاردهم خردادماه ۱۳۶۸ امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ملکوت اعلی پیوست و امروز با گذشت ۳۲ سال از فقدان آن رهبر بزرگ، نام ایشان بر بلندای افق نگاه محرومان و مظلومان جهان می‌درخشد و حقیقتی ماندگار را به ترسیم می‌کشد.