عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

یادداشت/ واکسن ‌زدن در این مملکت از قرن نوزدهم شروع شده است و قبله‌ی عالم در پاریس با لوئی پاستور دیدار کرده و انستیتو پاستور ایران قدمتش به یک قرن می‌رسد (قبل از کودتای رضاخان) و خیلی قبل از اینکه در این مملکت مشروطه و مشورت ‌خانه و عدالت‌ خانه پا بگیرد واکسن‌ زدن شروع شده است. آن ‌وقت باید هنوز ما در زمانی که نیاز حیاتی به واکسن داریم تا این حد ناتوان و ناکارآمد باشیم؟

در سال های اخیر بسیاری از رانندگانی که به نوعی به مواد مخدر افیونی اعتیاد داشتند اکنون نوع اعتیاد خود را تغییر داده اند و به سمت مواد مخدر صنعتی رفته اند که این امر باعث به وجود آمدن جاده های ناامن برای همه شده است.

وقتی می‌بینیم الگوی جوانان ساسی مانکن و امیر تتلو است و خالکوبی و سیگار کشیدن ارزش تلقی می‌شود، پس جای تعجب نیست که اصالت از میان برود.
واکاوی پرسون از روند واردات واکسن با کمک بخش خصوصی؛

آیا دولت برای نیازمندان و مرفهین فرقی قائل است؟

واکسن کرونا و زمان واکسیناسیون همگانی از مهمترین پرسش ها و دغدغه های مردم است..حالا که سال 99 هم به پایان رسیده است. هموطنان با موشکافی بیشتری به دنبال جوابی برای پرسش های خود از مسئولین هستند.
خوشبختانه هر روز بیش از دیروز زنان شجاعت آن را پیدا می‌کنند که در مورد تجاوز و آزارهای جنسی صحبت کنند و در این بین رسانه‌‌های اجتماعی‌ نظیر توییتر را انتخاب کرده و روایت‌های خود را خواه با نام مستعار و یا نام واقعی خود بیان می‌کنند‌. این عمل سبب آن می‌شود که قربانیان دیگر نیز با دیدن این کار برای گفتن روایت‌هایشان مصمم‌تر شوند.

به تلقی افکار عمومی، پنهان‌کاری بخشی از ویژگی‌های نظام تدبیر در کشور است. در این شرایط افکار عمومی را به‌سختی می‌توان راضی کرد که در پس هر پدیده یا اتفاق یا امضای اسناد یا هر اتفاق دیگری زوایای پنهان دیگری وجود ندارد. هنوز افکار عمومی آمار دقیقی از تلفات حوادث آبان ماه 1398 ندارد. در این شرایط اعتماد عمومی به‌شدت مخدوش می‌شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به مشاهده ۴۳ میلیون وسیله نقلیه طی نوروز ۱۴۰۰ در راه‌های استان، گفت: در مقایسه با نوروز ۹۸ افزایش۱۶ میلیونی تردد ثبت شده است.
سرهنگ قدمی رئیس پلیس راه مازندران، با بیان اینکه یک میلیون و 250 هزار خودرو از ابتدای طرح نوروزی از 25 اسفند تاکنون وارد مازندران شده اند، گفت: یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو هم تاکنون از استان خارج شده اند.
یکی از بازیگران سینما و تلویزیون گفت: عید نوروز برای ما همیشه فصل شکوفایی تحول و سرزندگی است چون در این ایام جهان به سمت نو شدن و طراوت می رود و برای انسان لحظات خوب و خوشی را به ارمغان می‌آورد بنابراین باید قدر لحظات را بدانیم و از آنها لذت ببریم.
کاشت مو و اما و اگرهایش؛

«سرهایی کچل» برای مناقصه!

کلینیک های کاشت مو برای جذب مشتری یک رقابت بسیار تنگاتنگ را آغاز کرده اند و اکنون کاشت مو به نوعی به یک مناقصه تبدیل شده به طوری که می توان سر بی موی فرد را «مناقصه گزار» نامید.

هنرمند پیشکسوت طنز در رادیو درباره ورود به سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه «مردم ایران به آرامش و خنده احتیاج دارند»، گفت: مردم ایران بزرگترین انسان های روی زمین اند و باید به آنها احترام گذاشت.
بسیاری معتقدند که دولت زودتر از اینها می توانست با کمک بخش خصوصی، واردات بیشتر و موفق تر واکسن کرونا را داشته و جان هموطنان را در انتظار واکسن خارجی یا ایرانی، ارزان نمی شمرد.
سازمان هواشناسی کشور هشدار داد؛

وقوع سیلاب در ۱۴ استان ایران

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیلاب و لغزندگی جاده‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه در ۱۴ استان کشور خبر داد.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خبر داد:

تمهیدات خاص پلیس برای روز ۱۳فروردین

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در شرایط حاضر از رفتن به مسافرت خودداری کنند.
در تداوم برنامه‌های تهران 1400 در منطقه 12 پایتخت روی داد:

از نصب یادمان شهدای 17 شهریور تا افتتاح بوستان فاطمی

در آستانه نوروز 1400، شهردار منطقه 12 از نصب یادمان شهدای 17 شهریور در میدان شهدا و احداث و افتتاح بوستان فاطمی در خیابان گوته به منظور تداوم برنامه‌های تهران 1400 در این منطقه خبر داد.