عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

مدیر عامل برند "zehouki" در گفت وگو با پرسون؛

وزارت صنعت و معدن موانع را از مسیر راه تولیدکننده بردارد

روستایی گفت: وزارت صنعت و معدن به تولید کننده می گوید که زمین و سوله را تهیه و دستگاه ها را نصب کنید، سپس شروع به تولید کنید؛ آنگاه کارشناسان ما برای بازدید می آیند؛ اگر رضایت بخش بود تولید ادامه خواهد داشت و در غیر اینصورت منجر به تعطیلی خواهد شد.
با وجود اینکه هنوز قیمت جدید نان اعلام نشده بسیاری از نانوایی‌ها قیمت خود را بالا بردند که بر اساس اعلام سازمان صمت تهران مردم می‌توانند شکایت از آن‌ها را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ گزارش یا در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که در زمینه تبلیغات انتخاباتی تابع مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهند بود و در عین حال با هر گونه نا امنی و بر هم زدن نظم نیز برخورد خواهند کرد.
وزیر نیرو با بیان این که هیچ حمله سایبری به صنعت برق نگرفته؛ گفت: "صادرات برق به کشورهای اطراف دلیل قطع برق نیست، چرا که در برخی روزها میزان صادرات ناچیز و یا حتی به صفر می‌رسد."
همراه اول با پذیرش درخواست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اهدای بسته اینترنت جهت تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، پس از ارسال لیست اسامی مشترکان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور، به همه مشترکان خود شامل دائمی، اعتباری و انارستان بسته ۷ گیگابایتی رایگان می‌دهد.
یادداشت وارده؛

چرا خویش‌کشی؟

با وجود حساسیت وجدان جمعی نسبت به خودکشی و قتل و به‌ویژه قتل خانوادگی، شوربختانه در حوزه عمومی چنان‌که شایسته و بایسته است، این موضوع مورد توجه و بحث و بررسی و گفت‌وگو و تحلیل قرار نگرفته است. صداوسیما برنامه‌های متنوع تحلیلی، گزارش و خبر و بررسی و تحلیل و میزگرد‌های مستمر و متنوعی را با حضور کارشناسان در ساعات پربیننده یا در شبکه‌های خبری تولید و پخش نکرده است.
مدیر کل منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی:

نمره قبولی آزمون استخدامی سال گذشته به کمتر از 50 درصد کاهش یافت

مدیر کل منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی گفت: از داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی این سازمان در سال 99 که امتیاز آزمون کتبی آنان مشمول حدنصاب جدید (تعیین شده در مصوبه مذکور) است به تعداد سه برابر ظرفیت جذب در هر عنوان شغلی با کاهش نصاب به 50 درصد بالاترین نمره اخذ شده در هر عنوان شغلی برای شرکت در مصاحبه استخدامی دعوت می شود.
علی خوشبخت گفت: چندین سال است که رهبر عزیزمان درباره تولید سخن می گویند، ولی مسئولان کم کاری میکنند و با تولید کنندگان همکاری لازم را ندارند؛ تقاضای جدی داری که مسئولان مربوطه راه را برای تولید کنندگان هموار سازند و حقیقتا برای تولید مانع زدایی کنند.
به واسطه حیاط دار بودن خانه ها در مناطق روستایی که تراکم جمعیتی کمتری وجود دارد هم زیستی انسان و حیوان بیشتر شکل گرفته است، اما هم زیستی انسان و حیوان در شهرها به دلیل خانه های کوچک آپارتمانی و تراکم جمعیتی بالای انسانی مهیا نیست؛ گرچه این روزها عده ای به نگهداری حیواناتی مانند سگ، گربه و انواع مختلف پرندگان در خانه های کوچک شهری روی آورده اند.
در پی درگذشت سرکار خانم امیری، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و عضو شورای مشورتی استان قزوین، پدرام پاک آئین، نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات پیام تسلیتی را منتشر نمود که به شرح زیر است

نائب رئیس برند Londvil در گفتگو با پرسون؛

اعتماد به بازار سرمایه برگردد

نائب رئیس برند Londvil در گفتگو با پرسون اظهار داشت: زمانی تولید کننده سرمایه خود را در کشور به کار می گیرد که اعتماد و امنیت به بازار سرمایه برگردد.
رییس پلیس راه مازندران گفت که از زمان اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو از ۲۱ اردیبهشت ماه جاری تاکنون هشت‌ و هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو که از مبادی مختلف قصد ورود به این استان را داشتند جریمه و یا به شهرهای مبدا بازگشت داده شدند.
پرونده ویژه پرسون؛ صدای افغان‌ها باشیم/ بخش پنجم

رفتار اقلیت را به اکثریت تسری ندهیم/ افغان‌ها شریف و مظلوم هستند

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: در میان گروه‌های افغانستانی، تعدادی از افراد آموزش دیده و خرابکار به ایران آمدند و ضمن سرقت، قتل و ایجاد ناامنی باعث بدنامی آنها شدند و مردم بدون توجه به ماهیت تخریب‌ها به این ملت شریف و مظلوم بدبین شدند. 
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به وضعیت تالاب ها در سال جاری با توجه به خشکسالی و کاهش بارش‌ها در تمام حوضه‌های آبریز هشدار داد.
علی خضریان از جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر ورزش و جوانان، درخصوص بررسی واگذاری غیرقانونی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبرداد و گفت: واگذاری باشگاه‌های مهم و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس بدون فراهم شدن زیرساخت‌های درآمدزایی باشگاه‌ها، نوع و روش واگذاری نمی‌تواند ضامن موفقیت خصوصی‌سازی در ورزش حرفه‌ای کشور باشد.
حساسیت‌های خبری مردم چگونه است؟ دو هفته پیش موسسه ایسپا نظرسنجی جمع و جوری را در سطح ملی انجام داده تا ببینند مردم بیشتر دنبال چه نوع اخباری هستند. پرسش به نسبت ساده است.