عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

گرفتن خلافی خودرو با پلاک، زمانی که به کارت خودرو یا سایر مدارک‌تان دسترسی ندارید، یکی از معدود راه‌هایی است که پیش رو خواهید داشت و می‌توانید به‌واسطه آن، از تخلفاتی که در یک بازه زمانی مشخص مرتکب شده‌اید، آگاه شوید.
یکی از سوالاتی که معمولا ذهن دختر و پسرهای دم‌بخت را به خودش مشغول می کند، این است که زیبا بودن طرف‌مقابل و این‎که هیچ عیب و ایرادی در صورتش نداشته باشد، چقدر در بالا رفتن کیفیت زندگی‌مشترک موثر است و آیا می‌توان آن را به‌عنوان یک معیار برای ازدواج موفق قرار داد؟
خسرو مختاری کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس برنامه ریزی راهبردی می گوید:

آمار گرایی آفت ارتقای کیفیت خدمات قوه قضائیه

قوه قضائیه در دو دهه گذشته به حق از پیشگامان و نهادهای پیشرو در راه اندازی سامانه های الکترونیکی و به کارگیری مزیتهای فناوریهای نوین دراین قوه بوده است. سازمان ثبت اسناد یکی از نمونه های متاخر و بخشهای سرآمد این قوه در این زمینه بوده است البته سایر بخشها نیز بویژه در دوران شیوع پاندومی کوید 19 نمودی از تلاش و ابتکار عمل بیشتری داشته اند. بطورکلی نظام قضایی کشور از دارندگان کارنامه نسبتا قابل قبول در توسعه دولت الکترونیک محسوب می شود.
کانادا، یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مهاجرت در دنیاست. با این حال، ورود به این کشور آمریکای شمالی چالش‌هایی را به‌همراه دارد. تنها زمانی که شرایط مشخصی را فراهم کنید، مهاجرت به کانادا ممکن خواهد بود. این سرزمین با طبیعت خیره‌کننده و شهرهای متنوع، بسیاری از مهاجران در سراسر جهان را به خود جذب می‌کند، اما همین افراد از چه روش‌هایی می‌توانند ویزای کانادا را دریافت کنند؟
تولیت آستان حضرت موسی الکاظم شاهچراغ (ع) خبر داد:

زمان برگزاری چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و اساتید درس انقلاب اسلامی

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) گفت: چهاردهمین نشست سالانه اساتید و دانشمندان درس انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود.
گزارشی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای؛

افزایش 2 میلیون نفری بیمه‌‌شدگان جدید با ماهیت اختیاری از سال 1400 تا آذر 1402

با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در دولت سیزدهم؛ از سال 1400 تا آذر ماه سال جاری در مجموع بالغ بر تعداد 2 میلیون قرارداد جدید بیمه‌ای با ماهیت اختیاری منعقد شد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت هوشمند ملی این افراد را می‌توان از بدو تولد صادر کرد که تا چند سال برای وی قابل استفاده باشد. حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در صف انتظار کارت ملی هوشمند هستند و از ابتدای صدور این کارت تاکنون بیش از ۶۳ میلیون نفر آن را دریافت کرده‌اند.
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کاهش مدت خدمت دوره ضرورت بیشتر از مدت تصویب شده فعلی باعث کمبود نیروی انسانی و کاهش بهره‌وری در حوزه‌های دفاعی و امنیتی سازمان‌های نیرو‌های مسلح می‌شود.
کمتر کسی پیدا می شود که از سامانه های تلفن گویای سرکاری و توهین کننده به شعور ارباب رجوع سازمانها !!!که نام ارباب رجوع را در حد طنز یدک می کشند، نرنجیده و اعصابش از انتظار طولانی پشت خط با قطع تماس و یا ثابت ماندن شماره نوبت خرد نشده باشد!
مدرسه ای از جنس بازار؛

مدرسه بازار چهار ساله شد

ایده فان باف بازار با همکاری جمعی از نخبگان علمی، انقلابی و مسجدی از اسفندماه ۹۸ در مرحله اجرا قرار گرفت.
ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالاهای حجاب هم استفاده می‌کنند، مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد پشت پرده داستان اصلا حجاب معنا ندارد.