عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: امسال هنداونه انباری نداریم و این محصول به صورت تازه خوری به دست مصرف کننده می‌رسد.
فرودآمدن یک فروند بالگرد صبح امروز (دوشنبه) در چهارراه سپه شهر کرمان برای بسیاری از شهروندان خبرساز شده درحالی که این رویداد مربوط به ضبط بخشی از سریالی درباره حاج قاسم است.
شهر قم و مشهد دو تا از مهم­ترین شهرهای مذهبی کشور به شمار می‌آیند. در شهر قم حرم حضرت معصومه (س) و در شهر مشهد حرم امام رضا (ع) قرار گرفته‌اند که هر دو از با اهمیت‌ترین اماکن مذهبی کشور هستند. یکی از مهم‌ترین نکات برای سفر به این دو شهر انتخاب وسیله نقلیه مناسب است. هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی انتخاب‌هایی است که برای سفر به این ۲ شهر می‌توانید داشته باشید.
در عرف جامعه ما مهریه مالی است که زن در زمان طلاق و با پایان یافتن زندگی‌اش می‌تواند تقاضا کند، اما دید دین و قانون کشور ما به این حق زن در ازدواج به گونه‌ای است که در طول زندگی مشترک، هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را مطالبه کند.
دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان های اصفهان، مبارکه، لنجان، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان و بخش‌های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف‌آباد در روز سه شنبه ۱۴ آذرماه درپی افزایش شاخص آلایندگی هوا تعطیل شد.
شبکه حمل و نقل عمومی هیچ فرقی با کف خیابان ندارد. حال اگر ما در سراسر تهران و ایران، براساس قانونی مشخص در خیابان‌ها، کوچه‌ها، پیاده‌روها و ساختمان‌ها از حجاب‌بان و تذکر‌دهنده رسمی امر به معروف استفاده می‌کنیم، در متروی تهران هم از آن استفاده شود. ولی حال چگونه است که شبکه متروی تهران تافته جدا بافته از همه مکان‌ها شده است.
«آذر» و «توران»، جزو پنج یوزپلنگ نگهداری‌شده در سایت تکثیر واقع در پارک ملی توران شهرستان شاهرود استان سمنان، درست یک سال پیش در چنین روزی پیدا شدند و اکنون در سلامت هستند.
یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی آذر ماه این ماه هم در تاریخ بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
در روزهای پایانی این هفته با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید؛ «بانوی جنگجوی چانسی»، «مدرس» و «از نظر پلیس» از جمله فیلم‌هایی است که آخر هفته از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شود.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: مجموعه مسائل کشور به سازمان برنامه و بودجه ارتباط دارد. اگر این سازمان منابع را در زمان مناسب و به مقدار کافی تزریق نکند، کاری پیش نخواهد رفت. بنابراین باید از کارشناسان خبره و با قدرت تحلیل خوب استفاده کنید تا زمانی که تصمیمی گرفته می‌شود و لایحه‌ای تنظیم می‌شود، همه جوانب آن قبل از ارائه به مجلس شورای اسلامی مورد ملاحظه و بررسی قرار گرفته باشد.
یکی از نگرانی هایی که در جامعه وجود دارد و در چند سال اخیر این نگرانی افزایش پیدا کرده، موضوع افزایش فقر و تنگی معیشت در جامعه است. موضوعی که تقریبا اکثر مسئولین هم به نوعی به آن اشــاره کرده اند و موضوع معیشت و سبد خانوار مردم را به کرات هشدار دادند که نسبت به این بخش توجه صورت بگیرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بسیج بیشتر از اینکه تشکل باشد، یک فرهنگ است

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: بسیج بیشتر از اینکه تشکل باشد، یک فرهنگ است، فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت است که مجموع این‌ها فرهنگ بسیج را شکل می‌دهد.
فضای مجازی با توجه به استفاده فراگیری که دارد در زمینه‌های مختلف زندگی افراد اثر گذار است به همین علت نقش پررنگی در شکل‌گیری نگرش و فکر افراد دارد.
نکات خط کشی جایگاه خودرو از اولین چیزهایی است که مشتریان شما متوجه آن خواهند شد. خط‌ کشی به معنای ارائه یک راهنمای دقیق و مناسب برای نشان دادن مسیرهای مختلف از هم است، این کار به افراد و انواع ماشین‌ها کمک می‌کند تا مسیر خود را از مسیرهای بی‌راهه تشخیص داده و به بهترین راه ممکن هدایت شوند
فرمانده کل انتظامی از دولت خواست هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی را داشته باشد تا این افزایش جریمه‌ها سبب کاهش تصادفات به‌ویژه تصادفات فوتی شود.