عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

ایران امروز هر دو رویه این مساله، یعنی مهاجر‌‌‌فرستی و مهاجرپذیری را با شدت بالایی لمس و تجربه می‌کند و آثار و تبعات مثبت و منفی آن نیز هر روز جدی‌‌‌تر و گسترده‌‌‌تر می‌شود. مسلم است که پدیده مهاجرت آثار و تبعات گسترده‌ای در ابعاد اقتصادی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی-فرهنگی به‌ ویژه بر جامعه میزبان دارد.
متاسفانه باید گفت که با نگاهی به دیروز و امروز جامعه و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و افراد مسئولی که باید برای نوجوانان و جوانان و شنیدن و بها دادن به سؤالات و نظرات آنها وقت بگذارند، هزینه کنند و وارد گود شوند متوجه می‌شویم که عملکرد قابل قبولی را شاهد نیستیم و حتی برخی اساساً در این بین کارنامه‌ای با مهر مردود دارند.
من مال این خاکم. خاکم را شخم نزنید؛ ریشه‌کنم نکنید؛ در هَرس شاخ و برگم مهربان‌تر بچینید؛ این‌قدر وجینم نکنید؛ بگذارید از «خودم» هم چیزی باقی بماند.
رییس سازمان ثبت احوال کشور به کارکردهای مرکز رصد جمعیت با رویکرد ارائه آمار لحظه‌ای از تحولات جمعیتی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال استان تهران دارای بیشترین و سمنان دارای کمترین میزان ولادت بودند.
ششمین جشنواره فرهنگی بلوط با تجلیل از چند چهره‌ی پرافتخار قوم لُر در سالن فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.
جشنواره فرهنگی بلوط ششمین دوره خود را پنجشنبه 21 دی 1402 در سالن فردوسی دانشگاه تهران و با استقبال علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر قوم لُر برگزار کرد.
در این برنامه سه گروه موسیقی از مناطق لرنشین به اجرای برنامه پرداختند. مهدی امیریان از استان کهگیلویه و بویر احمد، محسن جلیل آزاد از چهارمحال بختیاری و گروه موسیقی هانای با خوانندگی بردیا مهر آرا؛ سه گروهی بودند که هر یک، بخش‌هایی از موسیقی مردمان لُر را روایت کردند.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: برخورداری از معافیت‌های پایه و مازاد مالیاتی مشروط به شروط مختلفی است که یکی از آن‌ها در حوزه خانواده است و اگر خانواده تعداد فرزندان بیشتری داشته باشد، معافیت‌های بیشتری شامل شان می‌شود.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد آمار دختران مجرد بالای 30 سال 2 میلیون و 100 هزار نفر است. شاید نتوان این را به‌طور قطع گفت، اما بالا رفتن سن ازدواج در میان دهه شصتی‌ها به خرده‌فرهنگ‌های نانوشته‌ای اما دیکته‌شده در جامعه ما آنقدرها بی‌ارتباط نیست.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، با اشاره به آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، اعلام کرد: فعلا در مرحله آموزش هستیم، اما از نیمه دوم دی‌ماه میهمانی فرزندان در کانون گرم خانواده‌های استان تهران آغاز خواهد شد.