عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

در ایام نوروز نه تنها 13 روز که بلکه یک­ ماه کشور به راستی تعطیل است.

در حالی‌که جهان همواره و امروز بیش از هر زمان دیگری به عدالت اجتماعی واقعی و دستیابی همگانی به مسائل حیاتی و بنیادی اولیه‌ای مثل امنیت، بهداشت، تحصیل و...که از حقوق اولیه‌ی بشری است، نیاز مبرم دارد اما برخی از افراد و نحله‌های تفکری با عقاید مرتجعانه‌ی منشا گرفته از ذهنیت ارباب-رعیتی، استفاده از مواهب زندگی را ملک طلق و مختص گروه‌های خاصی از نوع بشر می‌دانند.
در روایات به فلسفه و فضیلت گرسنگی اشاره شده است برای توضیح بیشتر می‌توان به سخنان علمای اخلاق که برگرفته از روایات می‌باشد، مراجعه نمود زیرا آنان برای گرسنگی فواید زیادی گفته اند.
‎پرسون از ریزش پر مخاطب ترین برنامه ایام نوروز رسانه ملی گزارش می دهد؛

‎جای خالی استعدادها و نخبگان واقعی کشور/ عصر جدید بی مخاطب!

‎عصر جدید یکی از برنامه های تلویزیونی است که در سه سال اخیر از شبکه سه سیما در ایام نوروز پخش می شود و در دو دوره گذشته خود مخاطبان زیادی را برای خود جذب کرد، اما در سومین دوره خود با ریزشی از مخاطبان مواجه شده است.
پرسون از بی تدبیری مدیران وزارت گردشگری گزارش می دهد؛

‎پارک خوابی مسافران / گرانی سرسام آور مراکز اقامتی

‎امسال به دلیل برداشته شدن محدودیت های کرونایی بعد از دو سال شاهد موج سفر های نوروزی هموطنان هستیم، اما وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نتوانسته برنامه ریزی برای این حجم سفر کند و موجب شده بسیاری از مسافران در پارک های شهرهای گردشگر صبح تا شب را بگذرانند.
یکی و شاید مهم‌ترین ویژگی سفر، «گریز» از زندگی روزمره است، گریز از عقلانیت حاکم بر شهر. در سفر، آدم‌ها خود را از نظمی که در دل زندگی روزمره جاری است رها می‌کنند.
کلافگی‌های روانی، تعارضات فکری و کوفتگی ذهنی در بین جوانان می تواند به از دست دادن امید و امیدواری بیانجامد، از این رو باید امید جوانان را بیشتر کنیم.
عمر مفید باتری خودرو بین سه تا چهار سال است که در گذر زمان و استفاده نادرست ممکن است باتری زودتر از موعد مقرر مستهلک شود، بنابراین سوال مهم این است که چگونه عمر باتری ماشین را افزایش دهیم؟
میترا جودکیان گفت: برای داشتن تغذیه متعادل، متناسب و متنوع برای خود و خانواده باید رژیم اعضای خانواده را نسبت به سبک زندگی در ایام نوروز تغییر داد.
سومین نوروز پاندمی کرونا؛

سفرهای نوروز 1401 پس از کرونا

نوروز ۱۴۰۱ در حالی از راه می‌رسد که از حدود بهمن ماه ویروس جهش یافته کرونا با نام امیکرون کل کشور را قرمز کرد.
سخن سردبیر/ قرن 14 رو به پایان است و فردا وارد قرنی جدید می شویم. یعنی ما مردمان قرن قدیم هستیم؟ کهنه شدیم؟ به همین راحتی؟
سیروان، وقتی جنازه و تن نیمه جان کولبرها را، مثل یک گونی بار 70 کیلویی و 50 کیلویی، روی کول می‌اندازد و از سراشیبی قله‌های سایه انداخته بر سر بیتوش پایین می‌آید، به این فکر می‌کند که مرگ و زخم و رنج، خاصیت کولبری است؛ مرگ و زخم و رنج، پشت و روی سکه کولبری است.
این روزها موقع عبور از مقابل فروشگاه‌های مختلف شهر، می‌بینم که زنان در حال حرف زدن با فروشندگان هستند و شوهرانشان درحالی‌که حدود نیم متر عقب‌تر از آن‌ها ایستاده‌اند فقط سرشان را تکان می‌دهند.
عضو هئیت رئیسه مجلس گفت: حقوق سربازان مجرد حدود سه و نیم میلیون تومان و حقوق سربازان متاهل حدود 5 میلیون تومان برای سال آینده دیده شده است.