عمومی

پرسون با نگاهی تحلیلی به تمام مسائل حوزه عموم جامعه می پردازد.

برخورد با بدحجابی گرچه یک حکم شرعی است، امروز به پدیده‌ای اجتماعی تبدیل شده و راهکار رویارویی با آن را نمی‌توان از نیروی انتظامی یا بسیج خواست؛ همان‌گونه که نمی‌توان از روحانیون و مبلغان دینی یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر یا دستگاه قضائی خواست.
پوشش زنان به چالشی جدی‌تر نسبت به گذشته تبدیل شده است و می‌رود که یک صف‌بندی جدی ایجاد کند از این‌رو باید موضوع گفت‌وگوی عمومی قرار گیرد، بلکه همگان به نقطه مشترکی برسند.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه برای ترویج حجاب در جامعه باید اقدامات فرهنگی محتوایی و کارشناسانه انجام دهیم، گفت: همه دستگاه های متولی باید در راستای فرهنگ سازی مسئله حجاب گام بردارند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: اعیاد بسیاری در طول سال وجود دارد که عید سعید غدیر خم روح این اعیاد است.
علم الهدی گفت: برکت و معنویت ایام ولادت امام هادی (ع) و عید سعید غدیر پیش رو باعث می‌شود که انسان احساس خودمانی بودن با پروردگار عالم داشته باشد؛ به این معنا که قرائت با اخلاص دعای عرفه و حضور در نماز پرفضیلت عید قربان انسان را به ذات اقدس پروردگار نزدیک می‌کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت که در حال تبدیل شدن به مستعمره ترکیه در صنعت پوشاک هستیم؛ به طوری که شبکه‌های گسترده فروش آنلاین پوشاک ترکیه ظرف سه روز پوشاک ترک را در منزل تحویل می‌دهند.
یادداشت همسر رئیس جمهور با عنوان "مدپوشی در کشاکش عرفی گرایی و دین گرایی":

عرف گرایان در مقوله حجاب در برابر سیاست دینی قرار دارند

همسر رئیس جمهور نوشت: در رویکرد اجتماعی هرچند پوشش موضوع جذاب بسیاری از مطالعات تاریخی، جغرافیایی و باستان‌شناسی بوده و هست ولی مطالعات بسیار مهم و اساسی و آینده‌گرا و ناظر به عمل فرهنگی در حوزه مد و مدپوشی ذیل رویکرد اقتصادی و صنعتی توسعه یافته است.
یارانه نقدی کمک معیشتی تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ دوشنبه ( ۲۰ تیرماه) قابل برداشت است و افرادی که در اردیبهشت ماه یارانه دریافت نکردند و درخواست بازبینی خود را ثبت نمودند نیز درصورت واجد شرایط بودن، در این ماه یارانه می‌گیرند.
این یکی، دو هفته درباره تصمیم‌هایی درمورد حجاب بانوان، واکنش‌هایی بروز کرد که گاهی وجهی از اعتراض را نشان می‌داد. به گمان من این‌گونه واکنش‌ها ناشی از عدم همه‌سو‌نگری به این تصمیم‌هاست. بگذارید برای روشن‌شدن منظور به عقب برگردیم.

اوﻟﻮﯾﺖﺑﻨﺪی ﭼﯿﺴﺖ و ﭼﺮا اﻫﻤﯿﺖ دارد؟ ﺗﻌﯿﯿﻦ اوﻟﻮﯾﺖﻫﺎ ﺑﺮای ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻫﺮ ﮐﺎری ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻧﺠﺎم ﺷﻮد، ﺿﺮوری اﺳﺖ.
زمانی‌که در جلسه‌ای فردی در میان حرف‌هایش به پریشان گویی وآسمان و ریسمان بافی مشغول می‌شود با سر‌رفتن حوصله مخاطبان دوست و همراهش به وی می‌گویند: «برادر حرف زدن بلد نیستی؛ سکوت کردن که بلد هستی.» گاهی برخی از ما حتی هنر سکوت را نیز به‌درستی بلد نیستیم.
یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به فواید بسیار نوشیدنی چای گفت: این فواید زمانی نصیب بدن می‌شود که چای به‌صورت تازه‌دم و به میزان متعادل مصرف شود.
صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سپس به دولت رفت تا دولت بعد از تصویب آن را ابلاغ کند، اما دولت حقوق سایر سطوح را ۱۰ درصد افزایش داد، خاطرنشان کرد: دولت از آن تاریخ تا به امروز هنوز شفاف درباره این موضوع نظر نداده است. دولت معتقد است چون حقوق بازنشستگان صندوق کشوری و لشگری ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید ۱۰ درصد افزایش یابد.
فرهنگ عمومی مردم و مدیریت فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما، مملو از تضادها و پارادوکس های عجیب و غریب است.

چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور فرمودند هرکس مردم را ناامید کند، برای دشمن کار می‌کند. رهبر انقلاب، تضعیف ایمان دینی، تضعیف امید و خوش‌بینی به آینده کشور را از‌جمله مؤلفه‌های جنگ نرم علیه ملت دانستند و خاطرنشان کردند: القای بی‌آیند‌گی، بن‌بست و اینکه مسئولان اداره کشور را بلد نیستند، از‌جمله کارهای بدخواهان ایران است و امروز هرکس مردم را از آینده ناامید، یا ایمان‌های مردم را تضعیف، یا مردم را به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان بی‌اعتقاد یا بدبین کند، چه بداند و چه نداند، به سود دشمن کار می‌کند.
«به شوهرم شک دارم، می‌تونین کمکم کنید؟» این پیام را برای چند کارآگاه خصوصی‌ که در فضای مجازی فرستادیم و آن‌ها گفتند: «تمام تلاش‌شان را از گذاشتن جی‌پی‌اس تا شنود و تعقیب و گرفتن عکس می‌کنند تا برایم مدرک پیدا کنند و به من اطمینان دادند که لحظه به لحظه تعقیب را با گرفتن فیلم و عکس و ارسال لوکیشن لایو از سوژه مدنظر به من اطلاع خواهند داد.»