تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

آب یکی از مایعات ضروری برای بدن است و باید به اندازه کافی نوشیده شود، اما زیاده روی در نوشیدن آب نیز خطراتی دارد که در ادامه به عوارض نوشیدن آب زیاد اشاره می شود.
سرطان خون به بافت های سازنده خون آسیب می رساند و در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع به سرعت پیشرفت می کند.چقدر با سرطان خون ، روشهای تشخیص و درمان آن آشنایی دارید؟
پاک کردن لاک بدون استون برای حفظ سلامت و زیبایی ناخن ها اهمیت دارد، محلول قوی و طبیعی و روشی موثر برای از بین بردن رنگ لاک روی ناخن هایتان استفاده کنید.
کم شنوایی، اگرچه اغلب در انسان به کندی رخ می‌دهد، اما بسیار شایع است و هرچند بیشتر در کهنسالی رخ می‌دهد، اما امروز جوانان را نیز درگیر کرده است.
نفخ زیاد شکم معمولا به دلیل خوردن مواد غذایی نفخ دار است بنابراین باید برای جلوگیری از نفخ تغذیه مناسبی داشته باشید.
بچه‌هایی که خواب کافی ندارند، فاقد انرژی و تمرکز برای بازی در بیرون و انجام تکالیف مدرسه هستند. به احتمال زیاد آنها جلوی تلویزیون می‌نشینند و کالری کمی می‌سوزانند و ذهن خود و بدن خود را به چالش نمی‌کشند.
رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به کاهش سن شروع مصرف دخانیات در کشور، بر نقش والدین در جلوگیری از گرایش فرزندان به دخانیات تاکید کرد.
به گفته یک داروساز گیاهان دارویی خالی از ضرر و عارضه نیستند و برخلاف آنچه بیشتر مردم فکر می‌کنند، مصرف آنها همیشه مفید نیست و استفاده از دوز بالای آنها می‌تواند باعث مسمومیت شود و یا نارسایی کبد یا کلیه و حتی مرگ را در پی داشته باشد.
بیماران میگرنی در مصرف مواد غذایی خود باید نهایت دقت را به کار ببرند و به هیچ عنوان غذاهای مانده و کافئین دار مصرف نکنند.
چای سیاه یکی از نوشیدنی های رایج است که سالها از آن به دلیل خواص دارویی استفاده می شود.
گل ساعتی گیاهی است که خواص دارویی زیادی دارد که بهبود خواب و خواص ضد سرطان و کاهش افسردگی نمونه‌هایی از خواص بی نظیر آن است.
قهوه قادر است تأثیرات جدی بر دستگاه گوارش بگذارد؛ نوشیدن قهوه، تولید اسید معده را افزایش می‌دهد و اگر پیش از نوشیدن آن، چیزی نخورده باشید، اسید می‌تواند به پوشش داخلی معده آسیب وارد کند و موجب سوء هاضمه و سوزش سر دل شود.
دبیر انجمن رادیوانکولوژی ایران، بر اهمیت بهداشت دوران قاعدگی به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان تاکید کرد.
سقط جنین چه با تجویز پزشک و چه به صورت غیرقانونی، عوارض روحی و روانی بسیاری را برای مادر به دنبال دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در فشارخون بالای شدید علائم سردرد، خواب آلودگی، طپش قلب، تاری دید، خستگی، سرگیجه، گیجی، احساس زنگ زدن در گوش، تنفس مشکل، ضربان قلب نامنظم نیز نشان داده شده است که حتی ممکن است منجر به کما شود.
فوق تخصص بیماری‌های التهابی چشم گفت: ترس از نور، درد و گاهی اوقات تاری دید را جدی بگیرید.

یک متخصص تغذیه بیان کرد: تامین نشدن آب مورد نیاز بدن ممکن است موجبات درگیری بدن با برخی از بیماری ها را فراهم کند.
سازمان آگهی های پرسون