تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

شروع روز با یک صبحانه کامل، زمینه را برای یک سبک زندگی سالم فراهم می‌کند، اما عجله برای رفتن سر کار اغلب ما را به گزینه‌های سریع و وسوسه‌انگیز هدایت می‌کند.
اگر به اندازه کافی شاد نیستید، شاید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب بتوانید فاصله‌تان را با غصه‌ها بیشتر کنید. در واقع، مصرف بعضی از این خوراکی‌ها می‌تواند حال شما را در روزهایی که اندوهگین هستید، بهتر کند.
سیر یک غذای فوق العاده است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. مثل فوایدی که برای خون دارد . آنتی اکسیدان است .با سرطان مبارزه میکند و برای جلوگیری از سرماخوردگی خیلی کاربرد دارد
اگر انگشتانتان در اثر سرما بی‌حس شوند، ممکن است با شروع از بین رفتن بی‌حسی، احساس سوزن سوزن شدن کنید. با این حال، اگر این احساس برطرف نمی‌شود و اغلب اتفاق می‌فتد، می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی باشد.
کمبود منیزیم، اغلب با ریزش مو مرتبط است، بنابراین مصرف منیزیم از طریق بادام، نه تنها به حفظ عملکرد مناسب بدن، کمک می کند بلکه باعث رشد مو نیز می شود.
اگر به اندازه کافی شاد نیستید، شاید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب بتوانید فاصله‌تان را با غصه‌ها بیشتر کنید. در واقع، مصرف بعضی از این خوراکی‌ها می‌تواند حال شما را در روزهایی که اندوهگین هستید، بهتر کند.
از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می‌تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.
چای سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هاست که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و سطح قند خون را کنترل کرده و آسیب سلول‌ها را می‌کاهد و از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.
کمتر کسی از خواص درمانی عناب باخبر است در نتیجه این مسئله ریسک بیماری را در شما بالا می‌برد، پس از این به بعد عناب بخورید این میوه در سرتاسر جهان محبوبیت دارد.
امروز به کالری هویج خواهیم پرداخت و در یک لیست مختصر مفید، کالری هویج پخته و خام، کالری آب هویج با و بدون بستنی و همچنین کالری کیک و نان هویج را برایتان خواهیم گفت.
تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف برگ کاهو جوشانده می‌تواند به عنوان یک منبع غنی از ترکیبات ضد التهابی عمل کند.
یکی از ورزش‌های مناسب برای کاهش وزن، ورزش هوازی (ایروبیک) است، ورزشی که بتواند سرعت ضربان قلب و تنفس را افزایش دهد تا منجر به افزایش متابولیسم و سوخت ساز بدن شود.
مردان کمتر از زنان تحت تاثیر بیماری تیروئید قرار می‌گیرند، اما معمولاً علائم مشابهی دارند، این علائم به دلیل تغییرات در تولید هورمون‌های تیروئید ناشی از کم‌کاری یا پرکاری است.
مصرف برگ پرتقال می تواند رسوب های مختلف رگ ها را از بین ببرد و از بیماری قلبی پیشگیری کند، این گیاه خواب آور است و در درمان اسکوربوت و راشیتیسم هم موثر است، علاوه بر این برگ پرتقال خاصیت ضدعفونی کننده نیز دارد.
مصرف میوه برای همه افراد گوشزد می شود، اما برخی از میوه ها هستند که قند کمتری دارند و خوردن آنها به شدت توصیه می‌شود.


اگر کلسیم کافی دریافت نکنید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان باشید، این یک بیماری جدی است که با افزایش سن، استخوان‌های شما را ضعیف و شکننده می‌کند.
سازمان آگهی های پرسون