تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

احتمالا نمی‌ دانستید که بسیاری از عسل‌ هایی که در قفسه‌ های فروشگاه‌ های مواد غذایی یافت می‌ شوند در واقع تقلبی هستند، در واقع، عسل یکی از خوردنی‌هایی است که بیش از هر خوردنی دیگری تقلبی آن در بازار وجود دارد.
شب زمانی است که بدن برای استراحت و انجام برخی از وظایف که در طول روز امکان‌پذیر نیست، آماده می‌شود. از این رو، اگر مواد غذایی بیش از حد سنگین بخورید، با اختلال در سوخت و ساز بدن و هورمون‌هایی که مسئول به خواب بردن شما هستند، مواجه خواهید شد.
یک رژیم غذایی متعادل محتوی انواع مواد غذایی لبنی برای دریافت مواد مغذی ضروری، جهت حفظ سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی و بهینه‌سازی سلامت کلی مهم است.

میوه ازگیل منبع غنی از ترکیبات فعال مانند فنلها و اسیدهای آلی است که با فعالیت ضد اکسایشی بالای خود علاوه بر فایده برای قلب و مغز، سبب کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می شود.
مس خواص ضدمیکروبی زیادی دارد و می‌توان با ظروف مسی به جنگ باکتری‌های مضر در بدن رفت. شاید به همین دلیل است که ظروف مسی بعد از یک دوره طولانی دوباره به خانه‌ها راه‌پیداکرده ‌است و از آن استقبال‌می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند در وعده‌های دیگر بیشتر غذا می‌خورند که همین امر باعث افزایش وزن بدن می‌شود.
شاید فکر کنید کمبود ویتامین و املاح مشکلی بوده که در گذشته وجود داشته؛ اما امروزه هم واقعاً این امکان وجود دارد که بدنتان از جهت بعضی از مواد مغذی مهم کمبودهایی داشته باشد.
افسردگی ناشی از فصل پاییز که به دلیل سرد و خشک بودن فصل، طولانی شدن شب‌‎ها و باد سرد و خشک عارض می‌شود حتی‌المقدور از گیاهان دارویی فرح‌بخش مانند نسترن، فرنجمشک، گل گاوزبان، زعفران، عنبر الشهب و شربت مفرح ابریشمی استفاده شود.
رژیم آب، نوعی رژیم غذایی است و افرادی از آن پیروی می‌کنند که می‌خواهند سریع وزن خود را کاهش دهند.
از باشگاه که بیرون می آیید حسابی خسته هستید و دوست دارید یک نوشیدنی خنک یا یک غذای سبک میل کنید. اما همان طور که حتما شنیده اید، پس از ورزش نباید بلافاصله غذاهای چرب و شیرین خورد.
خواص تخمه هندوانه فوق‌العاده و بی نظیر است. از مهمترین خواص تخمه های هندوانه می توان به بهبود سلامت قلب، درمان دیابت، تقویت مو و… اشاره کرد.
ویتامین C به دلیل خواص مفید ضدپیری و کمک به حفظ سلامت و درخشندگی پوست، یکی از مواد معدنی مهم و ضروری برای مراقبت از این ارگان حیاتی است.
بسیاری از هورمون‌های بدن از چربی ساخته شده و بدن تمامی افراد به وجود چربی خون احتیاج دارد. بنابراین مصرف چربی سالم برای بدن یک موضوع مهم و قابل قبول است. اما زمانی که این مصرف از چهارچوب خارج شود، چربی خون بالا می‌رود و سلامتی انسان را تهدید می‌کند.
دنبال کردن انواع رژیم‌های غذایی با قوانین سخت اگرچه وزن را تا حدودی کاهش خواهد داد، اما رضایت شما از این میزان لاغری مطمئنا کوتاه مدت خواهد بود.
سازمان آگهی های پرسون