تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

نتایج مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که بالا رفتن از بیش از ۵۰ پله در روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی مانند سکته، حملات قلبی و لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.

اگر شماهم دچار بیماری های مختلف میشوید یا از دست لکه و جوش های صورت خسته شده اید حتما مقاله زیر را بخوانید.

بعضی خوراکی‌ها تلخ هستند و در میان همه افراد پرطرفدار نیستند ولی فواید بی‌شماری دارند. این غذاها سرشار از مواد شیمیایی گیاهی هستند.

متخصص چشم و فلوشیپ شبکیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن سلامت چشم از سوی افراد، گفت: حتی اگر هیچ بیماری یا مشکل زمینه‌ای هم ندارید به صورت دوره‌ای از سلامت چشمان خود مطمئن شوید.

افرادی که کمبود پروتئین دارند، در انتقال دهنده های عصبی دچار کمبود هستند می تواند گرسنگی آنها را تحریک کند که منجر به افزایش وزن می شود و حتی می تواند استرس، اضطراب و خواب را تحت تاثیر قرار دهد.
دانه های رازیانه حاوی ترکیباتی مانند آنتول است که خاصیت ضداسپاسم دارد و می تواند برای رفع نفخ و گاز معده عضلات دستگاه گوارش را شل کند. این آرامش می تواند به تسکین احساس نفخ و کاهش فشار در شکم کمک کند.
اگر نوشابه و دلستر را در بحث عوارض یکسان میدانید و یا تصورتان این است که یکی بهتر از دیگری است، لازم است تفاوت نوشابه و دلستر را بدانید.
در حالی که تخم مرغ و پنیر می‌توانند ترکیبی خوشمزه و رضایت‌بخش باشند، توجه به نگرانی‌های بالقوه سلامت و اتخاذ رویکرد متعادل برای رژیم غذایی کلی شما ضروری است.
اگر تیروئید شما کم‌کار است، احتمالاً ورزش آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنید؛ چرا که بیماری تیروئید با علائمی، چون خستگی، تورم و درد‌های مفصلی و عضلانی شما را از هرگونه تحرک فیزیکی بازمی‌دارد. اما کارشناسان بر این باورند که فعالیت بدنی می‌تواند به شما کمک کند تا این علائم را کنترل کنید و احساس بهتری داشته باشید.
با اینکه بیشتر افراد فکر می کنند بادام زمینی پرکالری و چاق کنند است اما بر خلاف این باور می تواند در لاغری به شما کمک کند.
فواید ویتامین ای (E) برای پوست شناخته شده است اما برخی از افراد از روغن این ویتامین برای سلامت موها نیز استفاده می‌کنند و این احتمال وجود دارد که ویتامین ای از ریزش مو جلوگیری کند، به بهبود سلامت کلی پوست سر کمک کند و باعث درخشندگی بیشتر موها و کاهش آسیب آن‌ها شود.
بدن شما زمانی بهترین عملکرد را دارد که تغذیه کافی داشته باشید تا انرژی و سوخت مورد نیاز خود را دریافت کند. این شامل تغذیه منظم می شود که برای بالا نگه داشتن سطح انرژی و تمرکز مغز شما نیاز دارد.
مسئول دپارتمان تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هر عدد تخم مرغ ۲۱۳ میلی گرم کلسترول دارد و باور غلطی در سال‌های گذشته وجود داشت که این کلسترول عامل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده، البته در چند دهه اخیر این نظریه رد شده است، چرا که کلسترول تخم مرغ ارتباطی با کلسترول بدن ندارد.
جو اغلب به عنوان یک انتخاب غذایی سالم معرفی می‌شود و فواید متعددی نیز دارد. با این حال، شاید برایتان عجیب باشد، مانند هر غذای دیگری، جو دوسر ممکن است برای همه مناسب نباشد و دلایل معتبری برای تجدید نظر در جایگاه آن در رژیم غذایی وجود دارد.
سازمان آگهی های پرسون