تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

فقر ویتامین K تقریبا در ۳۱ درصد از بزرگسالان دیده می‌شود. فقر ناشی از این ویتامین بر استخوان‌ها، مفاصل و قلب تاثیر می‌گذارد بنابراین باید نشانه‌های کمبود این ویتامین در بدن را جدی گرفت.
مناطق خاصی در سراسر جهان دارای سبک زندگی هستند که ممکن است با طول عمر مرتبط باشد. این مناطق که به مناطق آبی معروف هستند شامل جزیره ساردینیا در ایتالیا، اوکیناوا در ژاپن و لوما لیندا در کالیفرنیاست.
اسفناج، قهرمان سبز برگ‌دار دنیای سبزیجات، فواید زیادی برای سلامت دارد که باعث می‌شود آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
سیر وحشی یا والک اشتها را افزایش می دهد و به دلیل فرمول ساختاری غنی خود به عنوان نوعی درمان خانگی برای ناخوشی های مختلف استفاده می شود.
برای کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند، باید به طور کامل از نوشیدن شیر خودداری کنند. اما حتی اگر عدم تحمل لاکتوز نداشته باشید، مقادیر زیاد شیر می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد.
سردرد، به‌ویژه میگرن، واقعا عذاب‌آورست و هر وقت به آن مبتلا می‌شویم، انجام داد فعالیت‌های روزمره‌مان بسیار سخت می‌شود. مواد خوراکی نقش مهمی در ایجاد سردرد دارند. بنابراین باید مراقب خوراکی‌هایی باشیم که مصرف می‌کنیم.
با شروع فصل سرما، ویترین داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها پر از آگهی‌هایی درباره واکسن آنفلوآنزا شده است. با تزریق واکسن می‌توان از ابتلا به برخی بیماری‌های خطرناک مرتبط با فصل سرما مصون ماند اما در مورد بیماری‌هایی با خطر کمتر و با عوارض مشابه مانند سرماخوردگی، چه می‌توان کرد؟
فشار خون بالا و دیابت مجرمان اصلی و مسئول دو - سوم موارد ابتلا به نارسایی کلیوی هستند، اما می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی از بروز بیماری‌های کلیوی دوری کرد.
خانم ها همیشه دنبال راهکارهایی برای از بین بردن دائمی موهای بدن به خصوص صورت خود هستند که در اکثر این روش ها علاوه بر اینکه درد زیادی را تحمل می کنند هیچ کدام اثر دائمی و همیشگی ندارند.
بدن ممکن است از طریق لخته شدن خون، جریان خون را متوقف کند و این روند آسیب‌های جدی سلامت مانند سکته مغزی و حمله قلبی را به همراه دارد؛ اما رقیق شدن خون می‌تواند از این موضوع جلوگیری کند.

دیدن خون در ادرار می‌تواند ترسناک باشد و این وضعیت که «خون ادراری» نیز نامیده می‌شود در بسیاری از موارد بی‌ضرر است اما وجود خون در ادرار می‌تواند در عین حال نشانه یک بیماری جدی باشد.

کاهش وزن و لاغری برای خیلی‌ها مسئله مهمی است. ممکن است برای رسیدن به هدف «لاغری» و «کاهش وزن» روش‌های متفاوتی مثل رژیم کالری شماری را امتحان کنید، اما مطمئنید که این رژیم مشکلی برای سلامتی شما به وجود نمی‌آورد؟

سازمان آگهی های پرسون