این ماهی پرنده بیش از 70 کیلومتر پرواز می‌کند

برخلاف سایر ماهی‌ها، این آبزیان زیبا،‌ بال‌هایی چون پرندگان دارند و روی سطح دریا پرواز می‌کنند. در واقع، بدن ماهی‌ پرنده، حالت استوایی دارد و او می‌تواند با باله‌های بزرگ و نامتعارف خود، از آب بیرون آمده و مدتی را در هوا بپرد که این پرش کوتاه، به‌نوعی گریز از دست صیادان نیز تعبیر می‌شود.

تصویر این ماهی پرنده بیش از 70 کیلومتر پرواز می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، بالی در هر مرتبه، با ضربه‌زدن دم به سطح آب، تا ۵۰ متر به پرواز خود ادامه می‌دهد و این عمل را در خارج از آب،‌ ۵۰ تا ۷۰ بار تکرار می‌کند. با این روش، او می‌تواند بیش از ۷۰ کیلومتر را روی دریاها به‌طور پیوسته در حالت پرواز طی کند. در زمانی که دریا موج‌دار باشد نیز ماهی پرنده با کمک گرفتن از لبه موج، تا ۵۰ متر خود را روی هوا سُر می‌دهد و بدین ترتیب، گاه تا ۱۰۰‌ها کیلومتر در حالت پروازی باقی می‌ماند.

نکته جالب توجه،‌ تقلید از فرم بدن این ماهی در صنایع نظامی و ساخت موشک هدایت‌شونده است. در فاصله سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۰ میلادی نیز با الهام از این جاندار آبزی، به طراحی هواپیما می‌پرداختند. تماشای پرواز پرنده ماهی‌ها یکی از جذاب‌ترین صحنه‌هایی است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

عکس | این ماهی پرنده بیش از ۷۰ کیلومتر پرواز می‌کند

459616