روی آوردن مردم به کرسی در پی افزایش مصرف گاز / فواید آن

کرسی روش گرمایشی سنتی است که برای افراد بسیاری یادآور خاطرات خوش ایام قدیم است، روزگارانی که تمامی اعضای خانواده به دور از هیاهوی دنیا به دور گرمای لذت‌بخش کرسی در کنار یکدیگر جمع می‌شدند و ساعات خوشی را سپری می‌کردند.
تصویر روی آوردن مردم به کرسی در پی افزایش مصرف گاز / فواید آن

به گزارش سایت خبری پرسون، کرسی یکی از روش‌های گرمایشی است که در گذشته مورداستفاده قرار می‌گرفت و علاوه‌بر اینکه گرمابخش فصول سرد سال بود موجب می‌شد اعضای خانواده ساعات خوشی را در کنار یکدیگر داشته باشند و با هم به گفت‌وگو بپردازند، البته این تنها مزیت استفاده از کرسی نیست و براساس نظر پزشکان طب سنتی کرسی می‌تواند تعادل سیستم بدن را نیز به دنبال داشته باشد.

امروز استفاده از کرسی‌های قدیمی کمرنگ شده است شاید یکی از علل این موضوع دشواری مهیا کردن آتش کرسی باشد چراکه درحال حاضر با استفاده از نعمت گاز به راحتی می‌توانیم محیط منازل خود را گرم کنیم، البته کرسی‌های برقی کار را برای افرادی که علاقه خاصی به استفاده از این روش گرمایشی سنتی دارند آسان کرده است.

خوشبختانه امسال شاهد بارش‌های نسبتا خوبی در سطح کشور بودیم اما همین موضوع افزایش مصرف گاز را در پی داشت که درنتیجه لازم شد شهروندان برای کمک به سایر هم‌وطنان خود و پیشگیری از قطعی گاز به مدیریت مصرف بپردازند، برخی افراد نیز برای تحقق این امر به استفاده از کرسی‌های برقی روی آوردند که درنتیجه این موضوع طی مدت کوتاهی با افزایش قیمت چشمگیر کرسی‌های برقی روبرو شدیم اما آیا استفاده از کرسی و انرژی برق می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف گاز کمک کند؟

کرسی موجب تنظیم سیستم بدن انسان می‌شود

سید ابوالفتح شیرمردی_ یک محقق طب سنتی در شهرکرد اظهار کرد: یکی از خواص مهم استفاده از کرسی در فصل زمستان این است که موجب تنظیم تعادل دمایی بدن انسان می‌شود درواقع می‌توان گفت تمامی اعضای بدن مانند معده، روده، قلب و... در کف پا نمایندگی دارند به همین علت زمانی که پا گرم می‌شود به تعادل کل بدن کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه کف دست‌ها و پاها میکرو سیستم هستند، افزود: یعنی تمامی بدن اعم از چشم، گوش، مغز، کلیه، معده، کبد، طحال و... در این نواحی نمایندگی یا نقاط تطبیقی دارند بنابراین گرم شدن دست‌ها و پاها بر سلامت بدن تاثیرگذار است.

این محقق طب سنتی ادامه داد: این موضوع که در گذشته به علت استفاده از کرسی در فصول سرد میزان سکته قلبی و مغزی در افراد کاهش پیدا می‌کرد از نظر علمی ثابت نشده است یعنی مقاله یا پژوهش علمی در رابطه با این موضوع وجود ندارد بنابراین نمی‌توان درمورد آن نظر قطعی داشت.

شیرمردی درخصوص اینکه استفاده از کرسی برای افرادی که به فشارخون مبتلا هستند مضر است یا خیر، عنوان کرد: ابتلا به فشارخون انواع و اقسام علل دارد، برخی افراد ممکن است به دلیل ضعف در کلیه‌ها به فشارخون مبتلا شده باشند که برای این افراد استفاده از کرسی مفید است.

وی خاطرنشان کرد: به افرادی که در اثر سومزاج گرم به فشارخون مبتلا شده‌اند استفاده از کرسی توصیه نمی‌شود چراکه گرم شدن و حرارت موجب بالا رفتن فشارخون این افراد می‌شود و درنتیجه برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد می‌شود.

منبع:ایسنا

459079