دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

آفتاب‌پَرَست یکی از خزندگان است از خانوادهٔ آفتاب‌پرستان و یکی از معروف‌ترین انواع خزنده به‌شمار می‌آید. طول بدن آن‌ها از ۱٫۵ سانتی‌متر تا ۶۸٫۵ سانتی‌متر متغیر است.
" أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلاً ما تَذَکَّرُونَ " این آیه بارزترین دعا برای نجات از گرفتاری، ناراحتى و مریضی است. دعا برای شفای مریض و بیماران را در ادامه بخوانید
این جهنم، عشق، سرور، امید، زیبایی، حقیقت، ایثار، محبت و شفقتی که در درونم بود را می پوشاند و تنها احساسی که برایم باقی ماند شرم و درد بود.
نتیجه یک بررسی علمی جدید که در نشریه کورنت بیولوژی چاپ شده نشان می‌دهد حدود ۲۰ هزار سال قبل ویروس کرونا در شرق آسیا به طور گسترده شایع شده بود.
کف خیابانی در قطر، کولر گذاشته شده تا گرمای ۴۵ درجه را به دمای ۲۳ درجه تبدیل کند. این اقدامات خبر از آمادگی قطر برای میزبانی از رقابت‌های جام جهانی 2022 می‌دهد.
حدود 9000 تا 11000 سال پیش انسان‌ها متوجه شدند که به غیر از شکار کردن حیوانات، گروهی از آن‌ها می‌تواند برایشان مفید واقع شوند و صرف نظر از شکار کردن حیواناتی نظیر بز و گوسفند، آن‌ها را از زیستگاه طبیعی‌شان به محل زندگی خود بردند. به موجب این اقدام انسان‌ها قادر شدند تا علاوه بر گوشت، از پوست، شیر، قدرت حمل و نقل و... برخی از حیوانات استفاده کنند.
کاهش میزان مرگ‌ و میر مهم‌ترین کارکرد همه واکسن‌هایی است که تاکنون علیه کرونا تولید شده و اکنون واکسیناسیون نیز تنها راهی است که می‌تواند به کمک علم پزشکی ایمنی نسبی برای جامعه ایجاد کند پس بهترین واکسن، در دسترس‌ترین نوع آن است.
روستایی که خانم های آن بلندترین موهای جهان را دارند. روستای چینی هانگلو در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان روستایی که زنانش بلندترین موهای دنیا را دارند ثبت شده است.
تابستان به جز گرما، با خودش بوی کولر آبی و پوشال خیس می‌آورد. وسیله‌ای که ۹ ماه از سال در حال استراحت است و همین ۳ ماه تابستان- اگر پدر‌ها بگذارند- قرار است خانه را خنک کند و از گرما نجاتمان دهد.