دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

جزیره کیش که درگذشته با نام قیس شناخته می‌شده است همواره در زمان هخامنشیان، ساسانیان و اشکانیان بخشی از ایران بوده است که با گسترش اسلام این جزیره در دست خلفای اموی می‌افتاد و بعدها مجدداً توسط فردی از اهالی ری تمامی جزایر خلیج‌فارس به ایران بازگردانده می شود. در زمان سلجوقیان کیش به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج‌فارس تبدیل شد.
طولانی‌ترین ماه گرفتگی جزئی قرن به وقوع پیوست.
ماه گرفتگی پدیده ای است که در آن زمین از میان ماه و خورشید عبور خواهد کرد و سایه خود را بر ماه خواهد انداخت. عجیب ترین ماه گرفتگی قرن به وقع پیوست.
این ماه گرفتگی ناقص به مدت سه ساعت و ۲۸ دقیقه و ۲۳ ثانیه به طول انجامید که از همه‌ ماه‌گرفتگی‌های سال ۲۰۰۱ تا ۲۱۰۰ طولانی‌تر بود.

این ماه گرفتگی به صورت جهانی قابل رویت نبود و تنها مکان‌هایی که ماه بالای افق قرار دارد دیده شد. ساکنین آمریکای شمالی در هر ۵۰ ایالت و همچنین ساکنین کانادا و مکزیک توانستند این رویداد را به طور کامل مشاهده کنند.

طولانی بودن این ماه گرفتگی صرفا عبور ماه از سایه زمین بود و چیزی حدود سه ساعت و نیم طول کشید تا ماه از سایه زمین عبور کند.

در ادامه عکس هایی از شگفت انگیزترین ماه گرفتگی قرن را مشاهده کنید.
حضرت معصومه، خواهر امام رضا (ع) در سال 201 هجری قمری رحلت کرده اند و به مناسبت رحلت ایشان پیام تسلیت حضرت معصومه (س) را برای شما آماده کرده ایم.
در قالب یک تیم تحقیقاتی ایرانی و آلمانی و به سرپرستی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، گونه جدید ماهی کشف و ثبت جهانی شد و به نام علی دایی، افتخار فوتبال ایران نامگذاری گردید.

این روزها و به خصوص با توجه به شرایط کرونا و استقبال بیشتر از خدمات آنلاین مثل خرید اینترنتی، گرفتن کد بورسی، افتتاح حساب بانکی یا صرافی ارز دیجیتال و ... قطعا به کد پستی منزل یا محل کار نیاز است. اما معمولا این کد ۱۰ رقمی را حفظ نیستیم یا تا به حال برای دریافت آن اقدامی نکرده‌ایم.
در مجله پرسون قصد داریم هر هفته به ابعاد مختلف زندگی افراد مشهور بپردازیم. امروز خالی از لطف نخواهد بود اگر بخواهیم مروری بر زندگینامه خواننده بزرگ کشورمان یعنی محسن چاوشی داشته باشیم. با ما همراه شوید.
کویرهای ایران از منحصربه‌فردترین نقاط گردشگری کشورمان به حساب می‌آیند. سفر به بهترین کویرهای ایران برای علاقه‌مندان از بهترین تجربه‌های گردشگری است.
اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار در ایران و جهان است که با سرعت بی‌سابقه‌ای به رشد خودش ادامه داده است.
خانه های قدیمی تهران همیشه از جذاب ترین بخش های تهران گردی بوده اند. از زمانی که تهران تبدیل به پایتخت رسمی اریان شد، ساختمان های مهم بسیاری در این شهر ساخته شدند.
پرسون همزمان با فصل سرما معرفی می کند؛

انواع بخاری برقی به همراه مزایا و معایب آنها

به تدریج که هوا سرد می‌شود، استفاده از انواع بخاری برقی تبدیل به یک نیاز اساسی در خانه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز مختلف می‌شود. در گذشته تنوع زیادی در انواع بخاری برقی وجود نداشت اما امروزه شما می‌توانید انواع این وسیله گرمازا را در مدل‌های متنوع و کم مصرف در بازار ببینید.
اینکه واقعا چرا باید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟ کدام ارز دیجیتال برای خرید مناسب است؟ از کجا می‌توانید ارز دیجیتال را بخرید و چگونه باید آنها را نگهداری کنید؟ همه و همه در این مطلب گنانده شده است.

منطقه‌ قزوین تا سال ۱۳۷۳ بخشی از استان زنجان بود و پس از آن به استان تهران ملحق شد. اما پس از سه سال و در سال ۱۳۷۶ از استان تهران هم جدا شد و استان قزوین تشکیل شد.
پیش از این تصور می‌شد کرم‌های الگانس که گونه‌ای از کرم‌های لوله‌ای هستند، سه حس اصلی لامسه، بویایی و چشایی دارند و اگرچه هیچ چشمی ندارند می‌توانند نور و وضعیت بدن خود هنگام حرکت را حس کنند اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که این کرم‌ها قدرت شنوایی نیز دارند.

لقب دختر عنکبوتی جالب است. مرد عنکبوتی یک شخصیت جاافتاده و جذاب بین مردم بود و اینکه حالا با الهام از آن مرا دختر عنکبوتی صدا می کنند، برایم جالب است.