دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

آداب و رسوم در زنجان مانند سایر استان های کشورمان ایران با چهارشنبه سوری( یا به زبان محلی زنجان ایل آخیر چهارشنبه سی ) ، خانه تکانی ، چیدن سفره هفت سین و … همراه است. بوی خوش بهار و عید آداب و رسوم های قدیم را زنده می کند و همه جا رنگ و بوی خوش بهار را می گیرد.
ازدواج صوری یا دروغین، ازدواجی است که ثبت قانونی می شود ولی مفهوم و کارکرد ازدواج را ندارد و هدف آن رسیدن به منافع مالی، رهایی از فشار خانواده یا گرفتن اقامت در یک کشور خارجی است.
سفرنامه نوروزی پرسون؛

حتما به ماسوله خراسان سفر کنید!

تاکنون زندگی در روستا را تجربه کرده‌اید؟ جایی‌که با طلوع آفتاب و صدای آواز خروس از خواب بیدار شوید و همزمان با غروب آفتاب و صدای زنگوله گوسفندان برگشته از چرا بدانید شب هنگام و زمان خواب فرا رسیده است. جایی‌که از هیاهوی جمعیت و ترافیک و آلودگی هوا خبری نیست.
چهارشنبه سوری این جشن زیبای ایرانی سال هاست که به مراسمی نگران کننده تبدیل شده و مانند سایر رسومات عمومی کشور باید در چارچوب مقررات و قوانین و با رعایت و حفظ حقوق شهروندی صورت گیرد.
زمانی که مهلت قرارداد اجاره خانه به پایان می‌رسد، دو انتخاب داریم: یا به فکر خانه‌ی جدید باشیم و یا برای تمدید قرارداد اجاره اقدام کنیم. یک راه برای تمدید قرارداد، مراجعه به بنگاه‌های معاملات املاک است. اما بعضی‌ها ترجیح می‌دهند، برای پرهیز از پرداخت دوباره‌ حق کمیسیون بنگاه خودشان قرارداد اجاره را تمدید کنند.
دانستنی های شگفت انگیزی در مورد آب وجود دارد که از آن آگاهی ندارید و جالب است بدانید 31 درصد از استخوان های شما از آب تشکیل شده است.
متأسفانه بسیاری از ما شاهد جدایی زوج‌هایی بوده‌ایم که عاشقانه یکدیگر را دوست داشته و هیچ‌گاه حتی فکر جدایی به ذهنشان نمی‌کرد. فیلم عاشقانه شکست عشقی از آن دسته آثاری است که پس از به وجود آمدن این شرایط، تماشایش به شدت توصیه می‌شود.
آشنایی با آداب و رسوم

از مراسم تکم گردانی چه می دانید؟

تکم گردانی تشریح جنبه ‏های‏ فلسفی آن در جامعه سنتی آذربایجان به خصوص اردبیل و زنجان تا حد قداست پیش رفته و یکی از مراسمی‏ است که با تأثیرپذیری از بازی‏های گوسانی و باورهای منطقه‏ای شکل گرفته و قوام یافته است که در ادامه درباره آن می خوانید.
راهنمای خرید خودرو به شما کمک میکند، قبل از خرید ماشین به نکاتی توجه کنید که بسیار حائز اهمیت هستند و تاثیر زیادی در انتخاب درست خودرو دارند.
باغ وحش توسط انجمن حفاظت از حیات وحش مدیریت می‌شود و توسط انجمن باغ وحش‌ها و آکواریوم‌ها معتبر است. این باغ وحش دارای نمایشگاه‌های برنده جوایزی است که شامل ارتفاعات هیمالیا، منطقه حفاظت شده بابون، دنیای جنگل و سایر موارد مورد علاقه بازدیدکنندگان شامل دنیای پرندگان و آسیای وحشی است.

در حال حاضر WhatsApp محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان محسوب می‌شود و این محبوبیت بی‌دلیل نیست.
بدن انسان پر از رازهای شگفت‌انگیز است که هنوز بسیاری از آن‌ها برای علم ناشناخته‌اند. آیا می‌دانستید اسیدی سمی درون شکمتان دارید که فلز را می‌خورد؟