دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

چه علاقه داشته باشید چند کیلو از وزن‌تان کم کنید و چه اینکه دلتان بخواهد بدنی ورزیده بسازید، ورزشکاران یونان باستان می‌توانند نکات مفیدی را در مورد تناسب اندام به شما بیاموزند.
باستان شناسان موفق شدند فسیل 300 هزار ساله ای از یک انسان باستانی که بر اساس پژوهش ها، قدیمی ترین نمونه موجود از «هموسِیپین» هاست را در مراکش از دل خاک خارج کنند.
نظریه انیشتین پیشنهاد کرد که گرانش می‌تواند نور را با انحنای بافت فضا-زمان خم کند. برای اثبات این موضوع، او فکر کرد که نگاه به ستارگان پس‌زمینه‌ای که بسیار نزدیک به خورشید به‌نظر می‌رسند، ایده خوبی است.
کانال تلگرامی «چندثانیه» تصویری از صف عجیب و طولانی اتوبوس بی‌آرتی در محله «پارک وی» را منتشر کرده که حکایت از ناتوانی اکثریت شهروندان تهرانی در استفاده از تاکسی و شلوغی بیش از حد صف اتوبوس شده است.
به دلیل یک پدیده نجومی و عمود شدن کامل خورشید در مکه، سایه خانه خدا در عربستان ناپدید شد.
یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کوردوبا اسپانیا برای اولین بار موفق شد ترکیب یک عطر متعلق به زمان روم باستان با قدمت بیش از ۲ هزار سال را در یک کوزه خاکستر قدیمی شناسایی کنند.
کندو عسل خانه زنبورها است، که در واقع محل زندگی کلنی زنبورهای عسل محسوب می شود. بنابراین کندو حکم خانواده را برای زنبورها دارد و باید مقاوم در برابر عوامل بیرونی مثل نور خورشید و باران باشد.
گوشی پرفروش اپل در بازار ایران، آیفون ۱۳ است. رنگ مشکی آن را با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، ۴۳ میلیون می‌فروشند. بعضی‌ها آنقدر جسارت دارند که سراغ آیفون ۱۳ پرو بروند، ولی دروغ چرا؛ گلکسی شش میلیونی از بیشترین شانس فروش برخوردار است
یزد را اولین شهر خشتی جهان می دانند و دومین شهر تاریخی بعد از ونیز است که هنوز زندگی در آن جریان دارد. این شهر پر از رمز و راز در یونسکو ثبت شده است. بسیاری از گردشگران خارجی و ایرانی برای دیدن شهر بادگیرها حداقل یکبار به یزد سفر کرده اند تا علاوه بر دیدن کوچه پس کوچه های خشتی و سقف های گنبدی آن، در هتل های سنتی آن اقامت کنند. در این مقاله  بهترین هتل های یزد را به شما معرفی می کنیم.