نحوه و هزینه بسته بندی وسایل و بار در فرودگاه به چه صورت است

در اکثر فرودگاه های ایران از جمله فرودگاه های داخلی و خارجی، خدمات بسته بندی بار در فرودگاه به مردم ارائه می شود. فقط کافیست که مسافران با توجه به نیاز خود، از این خدمات استفاده کنند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه بسته بندی بار و وسایل در فرودگاه و همچنین هزینه های دریافتی برای این کار آشنا کنیم.
تصویر نحوه و هزینه بسته بندی وسایل و بار در فرودگاه به چه صورت است

به گزارش سایت خبری پرسون، با افزایش سفرهای هوایی، نیاز به دریافت خدمات برای بسته بندی بار در فرودگاه نیز روز به روز در حال افزایش است. افرادی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما می کنند، ممکن است وسایل مختلفی را در طول سفر به همراه داشته باشند که برای حفظ ایمنی آن ها نیاز به بسته بندی اصول این وسایل باشد. در اکثر فرودگاه های ایران از جمله فرودگاه های داخلی و خارجی، خدمات بسته بندی بار در فرودگاه به مردم ارائه می شود. فقط کافیست که مسافران با توجه به نیاز خود، از این خدمات استفاده کنند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه بسته بندی بار و وسایل در فرودگاه و همچنین هزینه های دریافتی برای این کار آشنا کنیم.

بسته بندی بار در فرودگاه چه اهمیتی دارد؟

انتقال بار در فرودگاه ها با کمک هواپیماهای داخلی و خارجی انجام می شود. به طور کلی بارهای وارد شده به فرودگاه ها دو دسته اند. دسته اول وسایلی هستند که به همراه هر مسافر وجود دارند که دارای مقدار مجاز مشخصی هستند. دسته دوم بارها و وسایلی هستند که بدون مسافران برای صادرات یا ارسال به داخل کشور ایران به فرودگاه ها تحویل داده می شوند.

وسایل صادر شده و ارسال شده حتما باید دارای بسته بندی مناسب برای جلوگیری از صدمه دیدن وسایل باشند. یک سری استانداردهایی نیز برای بسته بندی مرسوله های صادراتی وجود دارند که توجه به آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مسافرینی که با وسایل به فرودگاه مراجعه می کنند نیز می توانند با یک سری روش های بسته بندی بار، از بار و وسایل خودشان مراقبت کنند. چرا که بسیار دیده شده است که بارها در حین جابجایی و انتقال دچار آسیب می شوند و برای افراد دردسر ایجاد می کنند.

نحوه و هزینه بسته بندی وسایل و بار در فرودگاه

انواع روش های بسته بندی بار در فرودگاه

در فرودگاه های داخلی و خارجی، خدمات تحت عنوان بسته بندی بار در فرودگاه ارائه می شوند. این خدمات مناسب افرادی هستند که بار و وسایل زیادی را به همراه خودشان دارند و باید حتما از آن ها مراقبت کنند. برای صادرات و ارسال بارهای هوایی نیز نیاز به دریافت خدمات بسته بندی بار و وسایل در فرودگاه ها می باشد. روش های بسته بندی بار در فرودگاه ها بسیار متنوع است که از جمله آن ها می توان به روش های زیر اشاره کرد. بسته به نوع بار و شرایط آن، بهترین روش بسته بندی انتخاب شده نیز می تواند متفاوت باشد.

·سلفون کشی

بهترین روش های بسته بندی بار در فرودگاه که اکثر مردم برای محافظت از انواع بار خودشان از آن کمک می گیرند، سلفون کشی است. سلفون کشی با سلفون های مقاوم انجام می شود که دور چمدان، کالسکه و هر نوع وسیله دیگری قرار می گیرند و ایمنی آن را افزایش می دهند. سلفون کشی یک پوشش ضد آب و مقاوم را برای وسایل و بار ایجاد می کند.

·بسته بندی با کارتن

بسته بندی با کارتن از جمله خدمات بسته بندی وسایل و بار هستند. در این روش از کارتن های مقاوم که عملکرد خوبی برای نگهداری از وسایل حساس دارند، استفاده می شود. معمولا بسته بندی با کارتن به همراه تسمه کشی انجام می شود تا ایمنی بار افزایش پیدا کند.

·تسمه کشی

تسمه کشی یکی از روش های بسته بندی بار در فرودگاه است. در این روش یک سری دستگاه های مخصوص کار کشیدن تسمه را دور کارتن های مختلف برای قرار دادن کارتن ها در کنار یکدیگر انجام می دهند. تسمه کشی می تواند باعث ایجاد نظم در بارها و جلوگیری از جدا شدن کارتن ها از یکدیگر شود. در اکثر فرودگاه های داخلی، تسمه کشی به عنوان خدمات بسته بندی بار و وسایل به افراد ارائه می گردند.

·استفاده از نایلون های حبابدار

یکی از روش های بسته بندی بار در فرودگاه، استفاده از نایلون های حبابدار است. این نوع بسته بندی برای مواقعی که وسایل در برابر ضربه حساسیت بالایی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. می توان بسته بندی بار با نایلون حبابدار را با سایر روش های بسته بندی بار و وسایل در فرودگاه ترکیب کرد تا بار و وسایل به هیچ وجه آسیبی نبینند.

هزینه بسته بندی وسایل و بار در فرودگاه

هزینه بسته بندی بار و وسایل در فرودگاه

یکی از سوالات رایجی که از سوی افراد برای بسته بندی بار در فرودگاه پرسیده می شود، هزینه بسته بندی بار است. به هر حال یکی از دغدغه های اصلی مسافرین برای بسته بندی بار این است که نمی دانند باید برای این کار چقدر هزینه کنند. با وجود نرخ مصوب تعیین شده از سوی سازمان های مربوطه، هر یک از فرودگاه های داخلی کشور ایران باید قیمت مشخصی را برای بسته بندی بار در فرودگاه تعیین کنند. این قیمت با توجه به روش و نحوه بسته بندی وسایل و بار می تواند متفاوت باشد.

در حال حاضر بهترین روش برای بسته بندی بارهای معمولی در فرودگاه، سلفون کشی است. هزینه بسته بندی با سلفون کشی کامل بسته به ابعاد بار و وسایل متفاوت است. معمولا این هزینه برای بارهای کوچک، متوسط و بزرگ طبقه بندی می گردد. هزینه بسته بندی بار در فرودگاه با روش تسمه کشی نیز متفاوت است. به طوری که به ازای هر عدد تسمه کشی، هزینه متفاوتی نیز از افراد دریافت می شود. برای استفاده از نایلون حبابدار نیز باید هزینه را به صورت متری پرداخت کنید. یعنی به ازای هر متر نایلون حبابدار، هزینه تعیین می شود.

قیمت بسته بندی بار در فرودگاه

چطور از هزینه بسته بندی بار در فرودگاه مطلع شویم؟

هزینه بسته بندی بار و وسایل در فرودگاه هر ساله تغییر پیدا می کند. به همین خاطر نمی توان به صورت دقیق در این مورد صحبت کرد و باید حتما در هر سال با توجه به قیمت های اعلام شده از مراجع مربوطه، بسته بندی بار را انجام داد. برای اینکه مسافران از هزینه بسته بندی بار در فرودگاه ها مطلع شوند، می توانند به سایت فرودگاه های داخلی مراجعه کنند و قیمت را استعلام بگیرند. یا اینکه با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی، از هزینه های خدمات بسته بندی مطلع شوند.

چطور رزرو بلیط هواپیما را با مشاهده میزان بار مجاز انجام دهیم؟

مسافرانی که قصد سفر هوایی دارند، می توانند برای رزرو بلیط هواپیما و مشاهده میزان بار مجاز برای سفر به سایت بوکینگ مراجعه کنند. این سایت مرجع اصلی برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب است که توانسته خدمات بسیار حرفه ای را در زمینه برنامه ریزی سفر هوایی به شما ارائه کند. برای خرید بلیط هواپیمای چارتری و سیستمی با قیمت مناسب، کافیست که به این سایت مراجعه کنید. در این سایت امکان رزرو بلیط هواپیما برای مقصدهای داخلی و خارج امکان پذیر است. می توان با مقایسه قیمت های بلیط هواپیما، همزمان با رزرو هتل اقدام به خرید بلیط هواپیما نیز کرد.

منبع: بوکینگ

613056