رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مستند« فتح آب» روایتی است از سفر ۸ ماهه ناو گروه ۸۶ به دور دنیا که با مرور واکنش‌های رسانه‌ای غرب به این سفر به گفتگوهای متفاوت در عرشه ناوبندر مکران با ملوانان و افسران و کارکنانی که دور دنیا را در ۸ ماه طی کرده اند؛ می‌پردازد.

مهدی میرچی مدیر شهرک غزالی درباره وضعیت رسیدگی به عروسک‌های خاطره‌سازی که در موزه عروسکی این شهرک نگهداری می‌شوند به ارائه توضیحاتی پرداخت.

سریال تاریخی «رحیل» با درون‌مایه عاشورایی و با بازی حمیدرضا آذرنگ و اندیشه فولادوند در اولویت پخش از شبکه سه سیما قرار گرفت؛ بنابراین پخش سریال «محرمانه» که پیشتر در آستانه روی آنتن رفتن اعلام شده بود، فعلا منتفی است.
محسن برمهانی معاون سیما در پاسخ به سوالی درباره بازگشت محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور به تلویزیون گفت: هنوز چیزی درباره بازگشت چند بازیگر قطعی نشده است؛ نمی‌توانیم در همکاری چهره‌ها با صداوسیما همه را با یک چوب بزنیم.
امروز شنبه ۲۱ مرداد برنامه «نشان ارادت» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی با حضور محمدرضا ورزی از شبکه دو روی آنتن می‌رود.

قسمت هایی از فیلم گوزنها به کارگردانی مسعود کیمیایی با بازی بهروز وثوقی و فرامرز قریبیان از شبکه مستند پخش شد.
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در نخستین روز فیلمبرداریِ مهمترین فصل مجموعه «سلمان فارسی» در پشت صحنه این سریال تأکید کرد تلاش سازمان بر این است که کار با همان نظم و نسق پیش‌بینی شده پیش برود.
گپ و گفت پرسون با «سیروس میمنت» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون؛

در شرایطی هستیم که نیاز به شادی و خندیدن داریم/ منتظر شروع فصل جدید نون خ هستم

سیروس میمنت بازیگر سینما و تلویزیون این روزها همچون برخی از همکارانش کم تر پیشنهاد کاری دارد و آن پیشنهادهایی هم که دارد تکراری است و نمی پذیرد. او در حال حاضر منتظر شروع فصل جدید نون خ است تا دوباره با کاراکتر دوست داشتنی کیوان به آنتن برگردد. به همین بهانه با این هنرمند هم کلام شدیم.
امین تارخ که بسیاری از سینماگران او را افتخار بازیگری می‌دانستند، زندگی را دو سوال و دو معما، بین تولد و مرگ توصیف می‌کرد.
کمتر از یک سال پس از اغتشاشات با برنامه‌ریزی وسیع امنیتی و رسانه‌ای غرب در پاییز سال گذشته، اخبار متعددی از اختلافات، پیوند بریدن‌ها و اضمحلال به اصطلاح جریان‌های اپوزیسیون منتشر می‌شود.
فیلم زیرزمینی «کاباره» به تهییه‌کنندگی یک چهره شناخته شده خارج از کشور توقیف شد.