بازگشت سریال «پایتخت» به آنتن تلویزیون

سریال «پایتخت» در روزهایی به آنتن تلویزیون برمی‌گردد و از فصل اول پخش خود را آغاز می‌کند که ساخت سری جدید آن جدّی‌تر از گذشته شده است.
تصویر بازگشت سریال «پایتخت» به آنتن تلویزیون

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها صحبت از ساخت نسخه سینمایی و سریالی مجموعه خاطرانگیز «پایتخت» سیروس مقدم است.

حتی به تازگی یک فراخوان برای پیدا کردن دوقلوهای جدیدی منتشر شده که گویا قرار است پایِ سارا و نیکای دیگری به سریال باز شود. با این اوصاف، شبکه آی‌فیلم اعلام کرده که سریال «پایتخت» را از فصل اول در دستور پخش خود قرار می‌دهد.

با پایان فصل دوم «دردسرهای عظیم»، فصل اول سریال «پایتخت» به آنتن شبکه آی‌فیلم خواهد رسید. فصل اول سریال «پایتخت» ماجرای خانواده «نقی معمولی» را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند از شیرگاه به تهران کوچ کنند؛ اما هنگام ورود به پایتخت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. صاحبخانه می‌میرد و وراث حاضر به تحویل خانه نمی‌شوند، بدین ترتیب در پی مشکلاتی که در تهران برای آنها پیش می‌آید مجبور می‌شوند مدتی را در کامیون ارسطو زندگی کنند…

سریال «پایتخت» هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه آی‌فیلم فارسی می‌رود و تکرار آن نیز ساعت‌های 5 صبح و 13 روز بعد پخش خواهد شد.

همچنین پیگیری‌ها نشان می‌دهد شبکه آی‌فیلم درنظر دارد همه فصل‌های مجموعه «پایتخت» را پخش کند.

از طرفی دیگر خبری از فیلم دوبله شده تلویزیون توجه ما را جلب می‌کند. فیلم سینمایی «مایکسابل» که با گویندگی 30 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تأمین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

این فیلم سینمایی در گونه زندگینامه و درام محصول اسپانیا در سال 2021 قرار است از شبکه تهران پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی شیلا آژیر است. بابک اشکبوس، ارغوان افراسیاب، مهوش افشاری، دانیال الیاسی، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، ارسلان جولایی، محمدرضا حسینیان، امیر حکیمی، مونا خجسته، سیما رستگاران، آرزو روشناس، نفیسه زاجکانیها، منوچهر زنده دل، حسین سرآبادانی، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، فاطمه شعشعانی، پریا شفیعیان، خشایار شمشیرگران، محمد صادقیان، فاطمه صبا، مرضیه صفی‌خانی، بهروز علی محمدی، امیربهرام کاویانپور، مریم معینیان، بهمن هاشمی، نیما نکویی فرد، حسین نورعلی و شیلا آژیر صداپیشه های این اثر بوده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خوان ماری، فرماندار توسط یک گروه تروریستی کشته می‌شود. یکی از تروریست ها زندانی می‌شود و در زندان پشیمان می‌شود و از آنجا با همسر فرماندار ارتباط می‌گیرد تا به او اظهار ندامت کند و خواهان بخشش شود.

فیلمی خوش ساخت و تأثیرگذار درباره ی ابعاد حسی و روانی تروریسم است که به خوبی توانسته این ابعاد و وجوه مختلف موضوع را بررسی کند و فیلمنامه و کارگردانی و بازی ها همگی طوری طراحی و اجرا شده‌اند که اثری بسیار منسجم و یکدست را خلق کرده‌اند.

فیلم برنده 18 و نامزد 45 جایزه از جشنواره های مختلف ملی و بین المللی مانند گویا و سن سباستین و ... شده است. شبکه‌ تهران، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته است و پس از طی مراحل تأیید و روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این عنوان برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.

منبع: ایسنا

586100