رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهران مدیری مجری و کارگردان مجموعه «دورهمی» بعد از دو روز طی کردن مراحل اولیه درمان به سبب ابتلا به ویروس کرونا، با نظر پزشک معالج در بیمارستان بستری شد.
سریال «گیسو» بعد از ۲۲ قسمت به پایان رسید. اساساً منوچهر هادی با ساخت فیلم‌های سینمایی‌اش یا سریال‌های شبکه خانگی‌اش مانند «عاشقانه»، «دل» یا «گیسو» نشان داده است در محتوا و اجرا تسلط کافی ندارد.
مجموعه مستند «حق حبس» روایتی از نجات آدمهایی که به دلیل عدم توانایی پرداخت جرایم مالی در زندان هستند به تهیه کنندگی و کارگردانی فرزاد خوشدست در شبکه مستند تولید شد. 

هانیه توسلی، فرهاد آئیش، مرجانه گلچین، مهرانه مهین‌ترابی و رویا تیموریان مجموعه تلویزیونی «شمس العماره» به کارگردانی سامان مقدم از فردا ششم مرداد ماه مهمان آنتن شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان تی‌وی می شوند.
برخی مجریان و مدیران صدا‌و‌سیما فاقد نگاه ملی هستند و بیشتر بر‌اساس تفکر جناحی خود برنامه‌سازی انجام می‌دهند. این امر باعث آسیب‌ جدی به انسجام ملی است که از طرفی کمک‌کننده به ناآرامی‌ها در سطح کشور نیز هست. این طرز تفکر به قشرهای مختلف جامعه باعث بدبینی مردم و رشد فرصت‌طلبان می‌شود. سالیان درازی است که صداوسیما با این رویکرد کار می‌کند. وقایعی چون موفقیت یک ایرانی در هرجای جهان باید مبنایی برای تشویق و تبلیغ انسجام ملی و روحیه دادن به مردم شود.
نگاهی به سریال «می خواهم زنده بمانم»

بر مدار تعلیق و چالش

«می­خواهم زنده بمانم» یک رومنس موفق ایرانی است که تلاش کرده تا با شخصیت­ پردازی­‌هایی درست و تعبیه این کاراکترها در موقعیت‌های پرچالش اخلاقی، به جلوه‌­های تازه‌­تر و کمتر پرداخته ­شده­‌ای از یک درام خانوادگی ایرانی برسد.

در آستانه عید سعید غدیر خم شبکه رادیویی صبا برنامه های متنوعی را با عنوان های «عصر غدیر«، «میزبان»، «زیرچتر لبخند» و «شاد باش» تهیه و تدارک دیده است.

جواد قارایی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه مستند «ایرانگرد» که در هر قسمت با نگاهی متفاوت به معرفی طبیعت، تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی می‌پردازد، در برنامه  این هفته به بندر بریس در چابهار سفر می‌کند و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌گوید.