رادیو و تلویزیون

برای باخبر شدن از آخرین اخبار صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

نظرسنجی مرکز تحقیقات درباره سریال‌های سیما در نیمه دوم تیر ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۹٫۳ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و در میان سریال‌های جدیدی که روی آنتن رفته است، مجموعه «دودکش ۲» شبکه یک توانسته با کسب ۴۹٫۷ درصد مخاطب، عنوان پربیننده‌ترین سریال این روزها را از آن خود کند.
فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده که این روزها در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده است، سوژه برنامه «سینما آی‌فیلم» شده است.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و شرکت دیجیتون به منظور آموزش و آگاهی‌بخشی زیست مجازی و ارتقا سواد رسانه‌ای منعقد شد.
مستند- مسابقه «فرمانده» با هدف کشف توانایی ها و استعدادهای افراد از کانال اردوی شبکه سحر پخش می‌شود.
مجموعه مستند «اهل سفر» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش به سفارش شبکه مستند سیما در 26 قسمت 45 دقیقه ای تولید می شود. 
سریال «ارباب حلقه‌ها» متعلق به آمازون با انتشار یک تصویر از این سریال، اعلام کرد تقریبا از یک سال دیگر این مجموعه در دسترس مخاطبانش قرار می‌گیرد.
مسابقه «۷۷ ساعت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب با اجرای شهرزاد کمال زاده و کاوه خداشناس و داوری رامتین خداپناهی و لیلا اوتادی مدتی است از شبکه آموزش در حال پخش است.
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو ایران با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.