انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: اخباری که درباره افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی منتشر می‌شود، واقعیت ندارد و نباید به آنها توجه کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس با هدف آوردن نفت بر سر سفره‌های مردم در قانون بودجه ۱۴۰۰ درآمد حاصل از صادرات محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در تمام نقاط کشور را مشمول "مالیات" کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس با هدف گذاری ساماندهی و افزایش بهره برداری از حداکثر ظرفیت های اسکله و سایتهای نفتی در بندرخلیج فارس در حال انجام است.
وزیر نیرو گفت: امسال بارش‌ها حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است و با توجه به این که تولید انرژی در کشور به وجود نیروگاه‌های برق آبی متکی است، کم بارشی در تولید برق هم اثر می‌گذارد.
عضو انجمن مخاطرات محیطی از بحران آب می گوید:

محیط زیست، با تعارف و عشوه حل نمی شود! (بخش اول)

برخلاف سال های گذشته، مساله آب قبل از فرا رسیدن فصل گرما سروکله اش پیدا شد. پیش بینی های ترسناک متخصصین علوم طبیعی آنقدر نزدیک شده است که با نگاهی به اطرافمان به راحتی آن را درک خواهیم کرد.
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر تسهیل محدودیت‌های کرونایی در ایالتهای بیشتری در آمریکا و تلاش اتحادیه اروپا برای جذب مسافران بیشتر که نگرانیها نسبت به وضعیت تقاضا در هند را تا حدودی جبران کرد، افزایش یافت
مدیر آبفای کرج گفت: اگر شهروندان مدیریت مصرف داشته باشند و ۱۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، تنش آبی پیش رو را با کمترین مشکل پشت سر می‌گذرانیم.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: باید در این ستاد تمهیدات لازم جهت شناسایی و پیش‌بینی رفع مشکل تامین آب به‌ویژه در مناطقی که با مشکل کمبود تولید آب روبرو هستند صورت گیرد.
قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با پرسون؛

برنامه توسعه سوخت پاک برای حمل و نقل ریلی / سی ان جی به ایستگاه خودروهای سنگین رسید

اسنفدماه سال گذشته بود که نمایندگان مجلس دست به کار شدند و مصوبه ورود سوخت ال پی جی به سبد سوخت خودوریی کشور را به تصویب رساندند که این مصوبه به نوعی با سبد سوخت خودرویی کشور مغایرت داشت.
مدیرعامل شرکت آب و برق کیش گفت: به طور میانگین ۳۲ درصد آب این جزیره در شبکه توزیع، انشعاب و خطوط انتقال هدر می‌رود که بخش زیاد آن ناشی از فرسوده بودن شبکه است.
یک کارشناس اقتصادی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

شرکت های خصولتی موریانه اقتصاد نفتی/ نیاز تمام دنیا به نفت ایران

این روزها دولت به واسطه تحریم های ظالمانه امریکایی ها با کسری بودجه مواجه است، چرا که در آمد کشور با فروش روزانه میلیون ها بشکه نفت به ارزش 65 دلار در نظر گرفته شده است، اما در حال حاضر تنها 300 هزار بشکه نفت با قیمت بسیار پایین تر از 65 دلار به فروش می رسد و ارز این حجم اندک هم به راحتی وارد کشور نمی شود.
در دیدار امروز جمعه " سید احمد حسینی " سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و " بهروز عظیم اف " رییس موسسه تامین محصولات نفت و گاز نخجوان، چگونگی تامین نفت و گاز این جمهوری خودمختار مورد بررسی قرار گرفت.
بهره‌برداری از چهار طرح ملی صنعت پتروشیمی با ارزش سرمایه گذاری یک‌هزار و ۲۳ میلیون دلار و با اشتغال‌زایی برای ۸۵۰ نفر در شصت و سومین برنامه افتتاح طرح‌ها با حضور رییس‌جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.